Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد جعفر صادقی افزود: شپش سر می تواند از طریق تماس مستقیم و ازدحام جمعیت از فرد آلوده به فرد سالم و همچنین از راه تماس با وسایل فرد مبتلا مانند بالش، پتو، ملحفه، برس، شانه، گیره مو، گل سر، مقنعه، شال، روسری، چادر، کلاه و حوله حمام و وسایل آرایش مو منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی درمان صحیح و کامل شپش سر را شامل چهار مرحله برشمرد و گفت: چنانچه هر کدام از این مراحل حذف شده يا ناقص انجام شود آلودگی به شپش بر طرف نخواهد شد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهمترین داروهای انتخابی در درمان شپش سر را فرآورده های پرمترین، لیندان و دایمتیکون که به صورت شامپو و لوسیون در بازار موجود می باشد عنوان کرد و افزود: این داروها در داروخانه ها و تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دسترس می باشد.

صادقی استفاده از سرکه را راهی موثر به منظور جدا کردن تخم های شپش موجود در روی موها ذکر کرد و گفت:  بدین منظور افراد می توانند از مخلوط مساوی سرکه و آب استفاده نموده به نحوی که تمام سر و موها را با این محلول خیس نموده و  بعد از چند دقیقه با یک شانه دندانه ریز موها را خوب شانه کرده  و سپس موها را آبکشی کنند.

وی افزود: محلول آب و سرکه کپسول تخم ها را سست می کند و شانه دندانه ریز به جدا کردن آنها از موها کمک کند.

انتهای پیام// م.م

جلوگیری از شپش سر با بهداشت فردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد (فیلم)