Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@10:16:24 GMT

هفته کتاب جمهوری اسلامی از ساحل خلیج فارس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۵۲۲۰

هفته کتاب جمهوری اسلامی از ساحل خلیج فارس آغاز شد

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه در این آیین که با نواختن زنگ کتاب در دبیرستان فرزانگان بوشهر آغاز شد گفت: کتاب تجربه ها و دانایی گذشتگان به نسل حاضر منتقل می کند.
محسن جوادی افزود: با کتاب می توان تجربه دیگران را به تجربه خود بیافزائیم و ازآنها برای آینده بهره ببریم.
وی با تاکید بر انتقال دانایی اظهار کرد: کتاب احساس درد، رنج، شادی، نگرش ها، تجربه های علمی و زیستی دیگران را منتقل و زمینه انجام کار و حیات اخلاقی در جامعه فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جوادی با اشاره به تدریس کتابهای متعدد دانشمندان ایرانی در دانشگاههای سراسر جهان گفت: انتظار می رود با توجه به سابقه تاریخی این سرزمین کتابهای جدید نیز به جایگاه کتابهای دانشمندان کهن این دیار برسند.
وی تاکید کرد: کتاب و نوشتن این امکان را می دهد که خلاقیت فرد نظم خاصی پیدا کند و اندیشه منطقی مرهون نوشتن است.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسی تنها با خواندن، نویسنده نمی شود بلکه در کنار خواندن، باید نوشتن را نیز آموخت.
وی با تاکید بر بخشش دانایی اضافه کرد: باید بیاموزیم بسیاری ازمحبت ها را با کتاب نشان دهیم.
جوادی گفت: هرچند امروز خواندن کتاب همواره با چالش ها و رقیب هایی از جمله فضای مجازی و سایر تفریح های دیگر همراه است ولی هیچ یک از این موارد جای مطالعه کتاب را نمی گیرد.
وی نبود کتاب خوب، دسترسی نیافتن به کتاب و نبود فضا و مکان مناسب برای کتاب را از جمله مشکلات موجود معرفی کرد و افزود: برای رسیدن به موفقیت باید این مشکلات را برطرف و زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در کشور نهادینه کرد.
جوادی با تاکید براینکه در هر منطقه ای مقوله کتاب فرق می کند اظهار کرد: اعضای باشگاههای کتابخوان چالش ها و پیشنهادهای خود در باره برطرف کردن مشکلات موجود در بخش کتاب و کتابخوانی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: امسال بیست و پنجمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی از پایتخت کتاب کشور آغاز می شود.
حمیده ماحوزی افزود: چند سالی است که با طرح پایتخت کتاب شور و نشاط خاصی در کشور در بحث کتاب و کتابخوانی فراهم شده است.
وی بیان کرد: بوشهر با داشتن مدرسه 110 ساله سعادت، چاپخانه های قدیمی، اولین روزنامه های چاپی از جمله استان های فرهنگی کشور به حساب می آید.
ماحوزی در مورد شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب کشور گفت: در قالب طرح پایتخت کتاب 32 برنامه تدوین شده است که تاکنون 70 درصد آن اجرایی شده و تلاش می شود 100 درصد برنامه ها تا پایان سال عملیاتی شوند.
وی یادآور شد: برنامه کتاب و کتابخوانی تنها منحصر به یک هفته خاص نیست بلکه باید این فرهنگ در کل زندگی نهادینه شود.
ماحوزی اظهار کرد: تلاش می شود در قالب نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی آگاهی و دانایی به جامعه ارزانی داده شود.
در این آئین زنگ کتاب با حضور مسئولان در بوشهر نواخته شد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰۰کیلو لاشه کوسه ماهی در ساحل بوشهر

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صید کوسه ماهی در خلیج فارس ممنوع است، گفت: از یک فروند لنج صیادی یک تن لاشه کوسه ماهی صیدشده کشف شد. - اخبار استانها -

سرهنگ عبدالکریم غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه حفاظت از منابع، ذخایر و زیستگاه‌های آبزیان در خلیج‌فارس یکی از مأموریت مهم شیلات است، اظهار داشت: کاهش ذخایر آبزیان از جمله ماهی و میگو یکی از  موارد مهم است که در راستای حفاظت از منابع آبزیان باید همگان تلاش کنند.

وی، برخورد با صید غیرمجاز و قاچاق را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر تمام توان و امکانات خود برای مبارزه با صید غیرمجاز آبزیان بکارگیری کرده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر از خطر انقراض کوسه ماهی در خلیج‌فارس خبر داد و بیان کرد: صید کوسه ماهیان در خلیج فارس به دلیل آنکه در معرض جدی خطر انقراض وجود دارند، در تمامی فصول ممنوع است.

غلامی با بیان اینکه کسانی‌که کوسه ماهیان را صید کنند متخلف به شمار می‌روند، گفت: در این راستا ضمن توقیف صید و شناور با آنان برخورد قاطع قضایی می‌شود.

وی از کشف کوسه ماهی صید شده در بوشهر خبر داد و بیان کرد: در گشت مشترک با عوامل حفاظت محیط زیست استان، یک فروند موتور لنج صیادی در اسکله بندرگاه بوشهر حامل 92 قطعه کوسه ماهی صید شده کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر وزن تقریبی کوسه ماهی صید شده را یک‌هزار کیلوگرم دانست و افزود: محموله یادشده توقیف و ضبط و پرونده تخلف برای شناور متخلف تشکیل و به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • تصاویری از رژه یگان‌های زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش در خلیج فارس
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد
  • کشف ۱۰۰۰کیلو لاشه کوسه ماهی در ساحل بوشهر