Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین طی هشت سال اخیر بیش از ۲۰ میلیارد تومان در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری ورزش هزینه کرده است.

سعید وزیری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرداری قزوین طی هشت سال اخیر بیش از  ۲۰ میلیارد تومان در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری  ورزش با رویکرد توسعه ورزش همگانی و سلامت عموم مردم هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه ۱۶ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه زیر ساخت های ورزشی

وی افزود:۱۶ میلیارد تومان از این رقم در حوزه زیر ساخت های ورزشی شهرداری قزوین هزینه شده است، البته این عدد به غیر از فضاهای ایجاد شده در بوستان های است که جدید احداث شده اند.

هزینه ۳ میلیارد تومانی شهرداری قزوین برای برگزاری مسابقات ورزشی

وی اضافه کرد:سه میلیارد تومان نیز صرف برگزاری مسابقات ورزشی در سطح منطقه ای، شهری، ملی و بین المللی و همچنین حمایت از تیم ها و هیاتهای ورزشی شهر قزوین از جمله تیم فوتبال کاسپین شده است.

نصب ۸۰۰ ست ورزشی در ۶۳ نقطه سطح شهر قزوین

وزیری نژاد اظهار کرد:در سال ۸۸ هیچ ست ورزشی در سطح شهر قزوین وجود نداشت ولی طی هشت سال اخیر ۸۰۰ ست ورزشی در ۶۳ نقطه سطح شهر قزوین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان نصب شده است.

۱۵۰هزار مترمربع به فضاهای ورزشی قزوین افزوده شده است

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد:در سال ٨٨ شهر قزوین فقط دو مرکز  ورزشی با متراژ ۱۴ هزار متر مربع زیر نظر شهرداری داشت که اکنون این رقم به ۳۵ مرکز ورزشی روباز و مسقف با متراژ ۱۶۴ هزار متر مربع افزایش یافته است که یک رشد ۱۰ برابری داشته است.

وی زمین ورزشی بوستان ملت، خانه شطرنج بویه، مجموعه ورزشی کوثر (پیست اسکیت ملت، سالن شطرنج، سالن بدنسازی و ایروبیک، سالن ورزشی توپی، ...)، زمین اسکیت پرستار، جاده سلامت باراجین به متراژ ۳۰ هزار مترمربع، زمین چمن مصنوعی میلاد، باشگاه هشت بهشت، مجموعه ورزشی سپهر، مجموعه ورزشی لاله، سالن ورزشی شهید رجایی، چمن مصنوعی مصلی، مجموعه ورزشی شهدای چوبیندر، ۳۸ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی در سطح شهر، مجموعه های ورزشی بوستان بانوان (زمین تنیس، والیبال، بسکتبال، دوچرخه سواری، رینگ پیاده روی، سه ست ورزشی و ...)، سالن ورزشی پردیس، مجموعه تلی سی یژ کامان و زرشک، زمین های ورزشی پامچال، مولوی، باغ دبیر و سالن ورزشی چوبیندر، جموعه پیست مدرن پرش در آسمان و سورتمه مدرن در فدک، احداث ۱۱ سوله ورزشی با مشارکت سپاه با عنوان سوله های صالحین  را از جمله فضاهای ورزشی تحت مدیریت شهرداری قزوین برشمرد.

وزیری نژاد از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را احداث مجموعه فرهنگی ورزشی شقایق در زمینی به متراژ ۱۸ هزار متر مربع ذکر کرد و افزود:در این مجموعه زمین چمن مصنوعی، پییست دوچرخه سواری، زمین چمن طبیعی، زمین اسکیت، زمین تنیس خاکی، زمین بسکتبال، زمین والیبال، سالن ایکس باکس، زمین دوچرخه تریال و پیست دومیدانی در این  مجموعه ورزشی احداث شده است که همه این زمین ها به طور استاندارد ساخته شده که به طور تفکیک شده محصور شده اند.

وی به  احداث بوستان بانوان در جنوب شهر قزوین اشاره کرد و گفت:فضاهای اجتماعی، زمین بازی کودکان، پیست دوچرخه سواری، آمفی تئاتر روباز، اماکن ورزشی و فضاهای مکمل در این بوستان پیش بینی شده است.

این مسئول اضافه کرد:با راه اندازی این بوستان هر منطقه شهرداری صاحب یک بوستان بانوان خواهد شد.

ایجاد ۲۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی در شهر قزوین

وزیری نژاد بیان کرد:در سال ۸۸ فقط دو ایستگاه ورزش صبحگاهی در  شهر قزوین وجود داشت که اکنون این رقم به ۲۰ ایستگاه ورزش افزایش یافته است، در حال حاضر  بیش از ۳۰۰ شهروند قزوینی با حضور ۳۰ مربی از ورزش صبحگاهی این ایستگاه ها استفاده می کنند.

اجرای ۴۰۰ برنامه ورزشی توسط شهرداری قزوین

این مسئول افزود:طی هشت سال اخیر ۴۰۰ برنامه ورزشی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان توسط شهرداری با همکاری هیئت های ورزشی در سطح شهر قزوین اجرا شده است که می توان به مسابقات طناب کشی، مسابقه بازی های بومی محلی، کوهنوردی، ورزش باستانی، قوی ترین جوان و نوجوان قزوینی، مسابقات فوتسال و والیبال جام رمضان، دارات و ... اشاره کرد.

وزیری نژاد اضافه کرد:علاوه بر اجرای برنامه ها و مسابقات ورزشی، شهرداری قزوین همواره از مسابقات ملی و بین المللی نظیر مسابقات بین المللی شطرنج، دوچرخه سواری تریال، مسابقات آفروید، برگزاری پنج دوره مسابقات بین المللی تنیس روی میز و مسابقات ملی همچون برگزاری پنج دوره همایش پیاده روی خانوادگی، مسابقات جام کشتی روز قزوین، مسابقات ملی شطرنج، مسابقات ورزش کبدی، جشنواره بازی های بومی - محلی حمایت کرده است و در برگزاری بسیاری از مسابقات و برنامه های ورزشی نیز مشارکت موثری داشته است. وی برگزاری دو دوره تجلیل از قهرمانان و مدل آوران آسیایی، جهانی و المپیک را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد و افزود:سومین دوره آن ۱۴  آذر ماه سالجاری در هفته وحدت و در آستانه میلاد با برکت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) برگزار خواهد شد.

احداث هفت مجموعه  ورزشی در شهر قزوین

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در ادامه  گفت:لاین غربی جاده سلامت از بوستان باراجین تا دانشگاه آزاد اسلامی، ساخت زمین چمن مصنوعی در مینودر، راه اندازی سالن ورزشی خانه فرهنگ سنجیده، سالن ورزشی خانه فرهنگ ناصر آباد، چوبیندر، باغ نشاط، سالن ورزشی فرهنگسرا روبروی الغدیر از جمله پروژه های در دست اقدام سازمان است که تا سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین توسعه ورزش های همگانی با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقای سطح سلامت شهروندان است، گفت:ورزش هدف نیست بلکه ابزاری است برای ارتقای سطح سلامت عموم مردم.

وزیری نژاد خاطرنشان کرد:با توجه به حمایت های شهردار ورزش دوست و شورای پنجم شهر قزوین برنامه ورزشی شهرداری قزوین  با همین شتاب ادامه خواهد داشت و این نوید بخش روزهای بهتری برای ورزش قزوین است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، بر همین اساس مسئولان عالی و متولیان ورزش استان در دوره جدید با هدف ایجاد شرایط و بسترسازی برای کشف و شناسایی استعدادهای ورزش استان اردبیل برگزاری مسابقات ورزشی در قالب جام صفوی را در دستور کار قرار داده اند.نکته قابل تامل اینکه در پیگیری این مهم نوعی اجماع و اهتمام بین مسئولین استانی وجود دارد.
به گفته مسئولان محلی، با مشاهده اراده مسئولان و متولیان ورزش استان برای برگزاری هرچه باشکوهتر این رویداد ورزشی، علاقه روسای فدراسیون‌های ورزشی برای برگزاری جام صفوی افزایش یافته به طوری که در حال حاضر هشت فدراسیون کشتی، فوتسال، وزنه برداری، بسکتبال، شمشیربازی، مینی گلف، اسب سواری (سوارکاری نمایشی) و دارت برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده و نامزد برگزاری مسابقات در این جام هستند.
بر این اساس علاوه بر کشتی، برگزاری مسابقات بین المللی فوتسال با حضور تیم ملی کشورمان و سه کشور خارجی در اردبیل در قالب جام صفوی در سال جاری قطعی شده و مسئولان استان در حال رایزنی برای برگزاری مسابقات در رشته‌های وزنه برداری، بسکتبال، شمشیربازی، مینی گلف، اسب سواری (سوارکاری نمایشی) و دارت هستند.
آغازگر مسابقات جام صفوی در استان اردبیل کشتی فرنگی نوجوانان است که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم اردیبهشت ماه امسال به مدت ۲ روز تحت عنوان گرامی داشت «رحیم علی آبادی» کشتی‌گیر نامی اردبیلی عضو اسبق تیم ملی کشورمان در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار خواهد شد.
بدیهی است برگزاری شایسته این مسابقات نیازمند همراهی و اجماع نخبگان ورزشی، رسانه ای، فرهنگی و اجتماعی استان است و در شرایطی که مسئولان آستین همت بالا زده اند، تمامی آحاد مردم استان باید احساس مسئولیت کنند تا جام صفویدر اردبیل نهادینه شده و به اصطلاح برای استان آورده و ارزش افزوده اقتصادی و ورزشی به همراه داشته باشد
علاوه بر این با توجه به اینکه جام صفوی یک رویداد ملی و بین‌المللی است، باید علاوه بر برگزاری باشکوه و پرشور از نظر کمی و کیفی نیز این جام نسبت به جام‌های دیگر متفاوت و بیانگر ارزش‌های هویتی و فکری استان باشد.

دیگر خبرها

  • آخرین خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین