Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان-استاندار سمنان بابیان اینکه منتقد سرانه ۳۰میلیون تومانی اشتغال در استان هستیم، گفت: تعهد استان به ایجاد شغل با اعتبارات بانکی و تخصیص آنها همخوانی ندارد که این مانع اشتغال‌زایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، محمد رضا خباز در هشتمین کارگروه اشتغال استان در سالجاری به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه امروز تعهد استان در راستای اشتغال زایی با آنچه بانک ها در تسهیلات تعیین کرده و پرداخت می کند همخوانی ندارد، تاکید کرد: میزان تعیین شده ۳۰ میلیون تومان برای سرانه هر شغل بسیار اندک است که موانعی را برای شغل آفرینی ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این رقم بسیار پائین است و می بایست شاهد افزایش آن باشیم تا در راستای اشتغال زایی از طریق تسهیلات بانکی موفق عمل کنیم.

استاندار سمنان از احتمال افزایش سرانه اشتغال در استان طی نامه نگاری های متعدد خبر داد و گفت: ما در استان تعهد ایجاد پنج هزار و ۳۸ شغل را در سالجاری کرده ایم که برای نیل به این هدف ۱۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است که خوشبختانه شاهد افزایش میزان آن خواهیم بود.

خباز با بیان اینکه افزایش سرانه اشتغال استان سمنان در دست پیگیری است اما تا حصول نتیجه و افزایش سرانه، به تلاش خود برای ایجاد اشتغال با همین میزان اعتبار با جدیت ادامه دهیم، تاکید کرد: با اقدامات جهادی می توان بسیاری مواقع کمبود اعتبارات را جبران کرد.

اشتغال در کنار خشکسالی دو دغدغه مهم استان سمنان

وی همچنین از اهتمام ویژه مسئولان و دستگاه های عضو ستاد اشتغال در تسهیل کارآفرینی سخن گفت و بیان داشت: اشتغال در کنار خشکسالی دو دغدغه مهم استان را شکل می دهند که تمام مسئولان با حداکثر تلاش خود، در راستای کاهش آثار سوء این دو پدیده شوم فعالیت می کنند.

استاندار سمنان همچنین از برگزاری نشست بزرگ سرمایه گذاری در استان به مثابه رویدادی مهم در زمینه اشتغال نام برد و گفت: این رویداد ملی و فراملی با حضور کشورهای مختلف می تواند فرصت های سرمایه گذاری در زمینه ساخت و ساز، صنعت، گردشگری، کشاورزی، معدن و ده ها شاخه دیگر را برای دیار قومس فراهم می کند.

خباز بیان کرد: این همایش ها به اشتغال زایی و معرفی داشته های استان سمنان نیز منجر خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۵۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح شهید سلیمانی در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه با اجرای این طرح در سطح کشور گفت: در اجرای این طرح ۵۰ درصد به تعداد فضاهای ورزشی آموزش و پرورش اضافه شده و ۲۸۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این امر موجب شد تا سرانه ورزشی ۳۳ درصد افزایش یابد تا در سرانه از سه دهم مترمربع به چهاردهم متر مربع دست یابیم، ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم توسعه یکی از هدف گذاری‌های این طرح است.

ستاری فرد گفت: استمرار نهضت ملی احداث فضاهای ورزشی را برای سال ١٤٠٣ برنامه ریزی کرده‌ایم که تحقق این مهم زمینه کیفیت بخشی به ورزش دانش آموزی را فراهم می‌سازد، اعتبارات خوبی نیز در این راستا پیش بینی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص عملکرد استان آذربایجان غربی در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در سال ١٤٠٢، استان آذربایجان غربی جزو استان‌های برتر در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی بوده و عملکرد بسیار خوبی را در این زمینه داشته است.

وی به ظرفیت‌های مهم استان آذربایجان غربی در زمینه ورزش دانش آموزی اشاره کرد و گفت: مجموعه ورزشی- فرهنگی چند منطوره شهید رجایی استان آذربایجان غربی جزو مجموعه‌های بی نظیر در ورزش دانش آموزی کشور است که با توجه به این ظرفیت موجود، امیدواریم میزبانی‌های مهم کشوری و حتی بین المللی ورزش‌های دانش آموزی را در این مجموعه شاهد باشیم.

کد خبر 6081349

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال‌زایی استان همدان در سال ۱۴۰۲
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • جزئیات تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳