Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اردشیر بوستانی روز یکشنبه در مراسم گشایش نمایشگاه کتاب اظهار کرد: هم اکنون هشت هزار نفر از جمعیت 48 هزار نفری شهرستان آبدانان عضو پنج باب کتابخانه شهری و روستایی هستند که به نسبت سال گذشته 10 درصد افزایش یافته اند.
وی افزود: 40 هزار جلد کتاب و مجلات ادواری در زمینه های علمی ، فرهنگی، ادبیات و تاریخ، علوم پایه، عقیدتی و مذهبی، داستان ، علوم سیاسی ، جغرافیا و دروس تخصصی در کتابخانه های این شهرستان وجود دارد که این تعداد معادل وجود 2 جلد کتاب برای هر فرد باسواد در این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول اداره کتابخانه های عمومی آبدانان یادآور شد: بر اساس استاندارد ملی برای هر فرد باسواد باید پنج متر فضای مطالعه وجود داشته باشد در صورتیکه هم اکنون برای 20 هزار نفر باسواد این شهرستان فقط 2 هزار و 500 مترمربع فضای فیزیکی موجود است.
بوستانی تاکید کرد: بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاهی بزرگ با چهار هزار و 500 جلد در 2 هزار و 500 عنوان کتاب و در نظر گرفتن 20 درصد تخفیف در محل کتابخانه عمومی امیرکبیر آبدانان افتتاح شده و به مدت 10 روز مهیای حضور علاقه مندان به این عرصه است.
امام جمعه آبدانان نیز در این مراسم گفت: کم رونق شدن بازار مطالعه و داد و ستد کتاب در سبد روزانه خانواده های ایرانی زنگ خطری است که مردم و مسئولان باید آنرا جدی بگیرند.
حجت الاسلام حسین حاجیلری افزود: کتاب و مطالعه نوعی عامل بازدارندگی است که در کنار سلامت جسم، نشاط روح آدمی را تضمین و فضای عمومی جامعه را نیز تامین می کند.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7174/6119

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش گفت: ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم توسعه یکی از هدف گذاری های صورت گرفته در این بخش است.

صادق ستاری فرد، درحاشیه بازدید از روند اجرای طرح شهید سلیمانی در مجتمع ورزشی شهید رجایی ارومیه افزود: استمرار نهضت ملی احداث فضاهای ورزشی برای سال ١٤٠٣ برنامه ریزی شده است که با اولویت مناطق محروم اجرا می شود.

ستاری فرد اظهارکرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور ۵۰ درصد به تعداد فضاهای ورزشی آموزش و پرورش و ۳۳ درصد به سرانه ورزشی افزوده شده و با این اقدام سرانه از سه دهم (۰.۳) مترمربع به چهار دهم (۰.۴) مترمربع رسیده است.

وی، درخصوص وضعیت آذربایجان‌غربی هم گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی ۱۰۷ هزار مترمربع به فضای ورزشی دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی افزوده شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: سال گذشته ۴۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی و ایجاد زیرساختهای ورزشی و سلامت در این استان هزینه شد که با توجه به پیشرفتهای انجام شده، پیش بینی می شود این اعتبارات امسال دو برابر شود.

ستاری فرد تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در سال ١٤٠٢، آذربایجان‌غربی جزو استانهای پیشتاز در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی بوده و عملکرد بسیار خوبی را در این زمینه داشته است.

وی اضافه کرد: ظرفی‌های مهم آذربایجان غربی در زمینه ورزش دانش آموزی بسیار است که با توجه به این ظرفیت موجود، امیدواریم میزبانی‌های مهم کشوری وحتی بین المللی ورزشهای دانش آموزی را در این استان شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • لزوم استفاده بهینه از ظرفیت سالن اجلاس در اصفهان
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • تاریخ حلال مسائل روز جامعه/ خواندن برای مدرک گرفتن آفت است