Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: دومین سوگواره میراث عاشورا در قاب عکس با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسن رمضانی در مراسم اختتامیه دومین سوگواره میراث عاشورا در قاب عکس در خراسان جنوبی گفت: هر کس به اندازه وسع خود از حادثه عاشورا و قیام اباعبدالله(ع) درس گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی بیان کرد: از طرف دیگر هر کس از دیدگاه خود عاشورا را بیان کرده است و گاه شاعری قلم به دست گرفته و زمانی یک نقاش ماهر بر تابلوی خویش و گاه یک پژوهشگر با تألیف خویش حادثه قیام عاشورا را بیان کرده است و زمانی نیز یک عکاس از قاب دوربین خویش سنت‌ها، آیین‌ها و زیبایی‌های عزاداری سالار شهیدان(ع) را روایت می‌کند که همه این‌ها نشان دهنده ارادت هنرمندان ما به امام حسین(ع) است.

وی افزود: مردم خراسان‌جنوبی انسان‌هایی متعهدند که نه تنها از حادثه عاشورا درس گرفتند بلکه خود پایه‌گذار برخی از آیین‌های عزاداری بوده‌اند که این مسئله فرصت مناسبی برای هنرمندان خراسان‌جنوبی در انعکاس این آیین‌ها به وجود آورده است.

رمضانی تصریح کرد: در دومین سوگواره میراث عاشورا در قاب تصویر با تعداد زیادی عکس روبه‌رو شدیم که هر کدام نشان دهنده یک رسم و آیین عاشورایی در سرزمین ما است که از بعد میراث فرهنگی بسیار ارزشمند و گرانمایه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی یادآور شد: تلاش ما بر این است که این سوگواره در سال‌های آتی تبدیل به یک رویداد ملی شود و همچنین عکس‌های برگزیده را در قالب کتب و مجلات به چاپ برسانیم.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان با بیان اینکه امسال ۲ ستاد اجرایی جداگانه برای برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت الله تهامی تشکیل می‌شود، گفت: تقویم اجرایی کنگره ملی ابن حسام خوسفی مشخص شده و در چهار بخش و سه سطح در تهران، بیرجند و خوسف اجرای برنامه داریم و کمیته‌های مربوطه باید در موعد مقرر نسبت به اجرای برنامه‌ها اقدام کنند.

او افزود: کنگره ملی ابن حسام خوسف فرصتی برای انجام کار فرهنگی فاخر برای آشنایی نسل جوان نسبت به مفاخر و مشاهیر است که بدانند چه گنجینه‌های ارزشمندی در استان و کشور داریم.

قناعت در ادامه با تأکید بر اینکه برگزاری کنگره و بزرگداشت مفاخر و مشاهیر استان ضمن اینکه یک حرکت ریشه‌ای فرهنگی اصیل است، فرصتی نیز برای معرفی استان در سطح ملی است که آورده‌هایی (سرمایه‌گذاری) برای خراسان جنوبی خواهد داشت، بیان کرد: در سال ۱۴۰۴ نیز بزرگداشت آیت الله محمد حسن تهامی همزمان با برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان در دستور کار خواهد بود.

بیشتر بخوانید

 ارسال ۴۵۰ اثر برای شرکت در جشنواره تجسم هنر فجر

استاندار در پایان با بیان اینکه هر اقدام مرمتی و بهسازی برای مقبره ابن حسام خوسفی باید در قالب تدوین طرح جامع حسامیه صورت گیرد، تصریح کرد: دغدغه تأمین اعتبار نباید مانعی برای انجام این حرکت عظیم فرهنگی ارزشمند شود و اعتبار مورد نیاز از محل‌های مختلف تأمین خواهد شد.

برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی در چهار مرحله و در سه سطحی ملی، استانی و محلی برنامه ریزی شده و اختتامیه آن در ۲۸ آبان امسال در مرکز استان برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی
  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • ۴۲ دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • بازدید از بناهای تاریخی خراسان جنوبی فردا رایگان است
  • پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است
  • بازدید افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد