Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: اختراع های مخترع جوان لرستانی قدمی برای حرکت به سوی جهان اول در کشور است، اما در سایه نبود توجه مسئولان،تولید و بهره برداری از این توانمندی راکد مانده است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛

 

دنیای امروز دنیال صنعت و پیشرفت است و هرکشوری که در عرصه صنعتی پیشرفته تر باشد، در عرصه های بین المللی هم جایگاه بیشتری را می تواند به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پژوهش، پژوهشگران و نخبگان را می توان محورهای تحقق توسعه پایدار در هر جامعه دانست، فعالیت این افراد بستری برای توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی در جامعه است.

 

وجود افراد نخبه با توانایی پژوهش، کشف و اختراع و همچنین بهره برداری صحیح از این پژوهش ها بستر ساز رشد صنعتی جامعه، توسعه و رشد اقتصادی پایدار است.

 

سهراب بادفر، دانشجوی 26 لرستانی اهل شهرستان دورود است، وی در رشته برق و در دانشگاه امیر کبیر اراک مشغول کسب علم و دانش است.

 

 

وی با اعتماد به نفس بالا از برنامه ها و ایده های خود صحبت می کند و ادعا دارد بخش زیادی از وقت روزانه خود را در کارگاه کوچک شخصی، صرف تحقیق و فعالیت در خصوص ایده های خود می کند.

 

بادفر، عضو مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود است و تاکنون دو اختراع در زمینه صنعت خودرو سازی را به ثبت رسانده است.

 

اختراع موتوربدون سوخت خودرو توسط جوان مخترع لرستانی

 

سهراب بادفر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: این موتور چهار سیلندر دارد و بالس هائی که سیلندرهای 1 و4 و2و3، از ECU برای جرقه دریافت می کنند، این بار صرف تحریک یک رله دوبل شده و رله نیز آهنرباهای سیلندرهای 1و2و3و4 را تحریک می کند.

 

وی افزود: با عمل جاذبه پیستون ها بالا رفته و تغییر قطبین پیستون ها از سر سیلندردفع شده و پایین می رود.

 

 

این جوان لرستانی، ادامه داد: در موتورهای احتراق داخلی سه کورس منفی داریم( مکش، تراکم و تخلیه) و تنها کورس احتراق است که نیرو ایجاد می کند، اما در این موتور تمام کورها مثبت هستند.

 

بادفر، بیان کرد: با تولید این موتور، کشور از بنزین و هرگونه سوختی بی نیاز خواهد شد.

 

وی تولید این موتور را موجب کاهش آلودگی هوا دانست و افزود: این موتور به گونه ای طراحی شده است که آلودگی هوا را از بین می رود.

 

این مخترع جوان، خاطرنشان کرد: این موتور قدرتی بالا دارد و نه تنها آلودگی هوا بلکه آلودگی صوتی و آلودگی گرمایی ناشی از احتراق هم ندارد.

 

بادفر، این اختراع را قدمی برای حرکت به سوی جهان اول در کشور دانست و افزود: این اختراع در هیچ جای دنیا نمونه خارجی ندارد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: این موتور به شماره7895 در سازمان اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.

 

این مخترع جوان لرستانی، در ادامه با بیان اینکه تاکنون اقدام خوبی جهت تولید این اختراع نشده است، افزود:  نبود حمایت قاطع از جانب مسئولان و وجود برخی سازو کارها در عرصه خودرو سازی موجب شده است که تاکنون قدمی برای تولید انبوه این اختراع برداشته نشود.

 

وی افزود: از سال گذشته که این اختراع به ثبت رسیده تاکنون تنها از جانب نهادهای چون فرمانداری، شورای شهر شهرستان دورود و نماینده مردم شهرستان دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی مورد تقدیر قرار گرفته ام.

 

بادفر، سرش را پایین می اندازد که اندوه موجود در کلام را کمتر نشان دهد، ادامه داد: این طرح امکان پیشرفته تر شدن را هم دارد، اما متاسفانه تاکنون اقدام عملی در این راستان انجام نشده است.

 

اختراع چرخ چهار فصل خودرو توسط جوان لرستانی

 

چرخ خودرو از دیگر اختراع های این جوان مخترع لرستانی است، وی در این زمینه افزود:  اختراع چرخ خودروپنج سال پیش در کشور به ثبت رسیده است.

 

وی افزود: این چرخ دارای چهار حالت آج است که یک آج دارای میخ مخصوص جاده های یخی، یک آج مخصوص جاده های برفی و بارانی، یک آج مخصوص جاده های کروزینگ و(روورینگ) و یک آج نیز مخصوص جاده های آسفالت و خشک است.

 

بادفر، ابراز کرد: استفاده از این نوع چرخ در صنعت خودرو سازی موجب کاهش مصرف شوخت در کشور خواهد شد.

 

اختراع نخستین چرخ خودروی بدون پنچری دنیا در استان لرستان

 

وی خاطرنشان کرد: این چرخ ضد گلوله طراحی شده است و همچنین ضد پنچری است.

 

بادفر، با بیان اینکه این چرخ در دنیا  تنها نمونه بدون پنچری است، ادامه داد: در طراحی این چرخ از فشار باد استفاده شده است.

 

 

هیچ کدام از این دو اختراع جوان لرستانی نمونه خارجی ندارد، اما محرومیت از پس محرومیت، باعث شده است این اختراع های جوان توانمند لرستانی در عرصه اجرایی و تولید مورد بی مهری واقع شود.

 

سهراب بادفر، تک فرزند پدری زحمت کش است و پدر وی مشغول کار رنگ کاری ساختمان است، پدر وی با تمام توان مالی از تنها فرزند خود حمایت می کند.

 

اما حمایت های اندک خانواده، نمی تواند بستری برای بهره برداری از توان فکری ارزشمند نخبگان باشد و لازم است که جامعه در این عرصه احساس مسئولیت کرده و با رسیدگی به وضعیت نخبگان از ایده ها و فکرهای آنان در جهت رشد و شکوافایی جامعه بهره گیرد.

 

فراز مغزها، واژه ای آشنا است، این معضل واقعی جامعه حاصل نبود توجه صحیح است و با برنامه ریزی درست می تواند از توانایی های افراد نخبه برای رشد و توسعه جامعه استفاده کرد.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو GWM Haval H6 مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟

خودرو GWM Havel H6 مدل 2024 دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، نظارت بر نقاط کور و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خودرو GWM Haval H6 مدل ۲۰۲۴ در دو مدل با پیشرانه‌های مختلف عرضه خواهد شد؛ مدل‌های بنزینی از یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کند که ۱۵۰ کیلووات قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه همراه است، مدل‌های هیبریدی نیز دارای یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر است که ۱۱۰ کیلووات قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با یک موتور الکتریکی همراه است که ۱۳۰ کیلووات قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد، هر دو مدل خودرو به صورت دیفرانسل جلو عرضه می‌شوند.

نسخه بنزینی خودرو GWM Haval H6 مدل ۲۰۲۴ از ۷.۴ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر بر ساعت بهره می‌برد، در حالی که نسخه‌های هیبریدی ۵.۲ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر بر ساعت استفاده می‌کند؛ همه مدل‌های این خودرو با سوخت معمولی بدون سرب RON 91 کار می‌کنند و ظرفیت مخزن سوخت آن‌ها ۶۱ لیتر است؛ طول و عرض خودروی یادشده به ترتیب ۴۶۵۳ و ۱۸۸۶ میلی‌متر است، در حالی که ارتفاع آن ۱۷۲۴ میلی‌متر و فاصله بین دو محور نیز ۲۷۳۸ میلی‌متر است، ظرفیت صندوق عقب خودرو ۶۰۰ لیتر است، البته زمانی که صندلی‌های عقب تا می‏‌شود ظرفیت آن به ۱۴۸۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

خودرو GWM Havel H6 مدل ۲۰۲۴ دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، نظارت بر نقاط کور، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، نظارت بر فشار باد لاستیک، دوربین دنده عقب و چهار سنسور پارک عقب است، از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به چرخ‌های ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلو اتوماتیک LED، برف پاک‌کن‌های حساس به باران، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو اشاره کرد.

کد خبر 745638

دیگر خبرها

  • سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بدون تغییر در کارت‌های سوخت شارژ شد
  • موفقیت موتور هیدروژنی در ثبت رکورد سرعت زمین
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • خودرو GWM Haval H6 مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • تردد پاک به معنای واقعی با موتورهای هیدورژنی پرقدرت
  • اعلام شرایط فروش اقساطی ۳ محصول کرمان موتور