Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی توزیع برق غرب مازندران از قطعی مقطعی برق در غرب استان به دلیل رعد و برق شدید خبرداد.

محمدرضا مهدی پور در گفت وگو با ایسنا، در خصوص علت قطعی برق چند باره امروز در غرب مازندران و شهرهای نوشهر و چالوس اظهارکرد: از ساعات آغازین صبح امروز و همزمان با بارش باران، رعد، برق و صاعقه دستگاه‌های برق گیر که در ارتفاعات قرار دارد به صورت خودکار عمل می‌کنند و برای لحظه ای موجب قطع برق می شوند اما مجدد وصل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از قطعی‌های برق در صبح امروز مربوط به خطوط انتقال بود که معمولا خاموشی خطوط انتقال اعلام نمی شود و این خاموشی ها پیش می آید.

مدیر روابط عمومی توزیع برق غرب  مازندران تصریح کرد: در حوزه شهری به علت اینکه ساختمان های مرتفع قرار دارد جلوی باد و باران را تا حدی می گیرد و مردم تا حدی  باران و باد را حس نمی کنند، اما همین باران در چند کیلومتر جلوتر شدید بوده و صاعقه نیز شدید است  و این امر موجب می شود شبکه که بهم پیوسته است در نقطه ای که فالت وارد می شود را درگیر کند.

مهدی پور اضافه کرد:همه این عوامل برای برق در شرایط بد جوی عادی است و لوازم حفاظتی برای این گذاشته شده است که از شبکه حفاظت کند و ترانس نسوزد.

 وی با بیان اینکه خاموشی ها در شرایط بد جوی اجتناب ناپذیر است، گفت: در شبکه برق تجهیزاتی وجود دارد که بر اثر صاعقه های نزدیک به زمین، تاثیر می پذیرند و گاهی منهدم می شوند که نمونه آنها برق گیر است و تخریب این وسیله حفاظتی شبکه را بی برق می کند و این یک تمهید برای پایداری شبکه بهم متصل برق خواهد بود.

مدیر روابط عمومی توزیع برق غرب  مازندران عنوان کرد: خاموشی های ناشی از عملکرد رله ها و تجهیزات حفاظتی، امری اجتناب ناپذیر است و البته رله های وصل مجدد و خطوط رینگ نیز برای اینگونه شرایط همیشه تعبیه می شوند که شبکه را مجدد بحال اولیه و شرایط عادی برگرداند.

مهدی پور افزود: برای تعویض برقگیرها و تعمیر، نگهداری خطوط و ترانس ها که قلب سیستم توزیع برق هستند، سیمبانان و همکاران پرتلاش صنعت برق برخود وظیفه می دانند و واهمه ای از قرار گرفتن زیر بارش باران و سیل و... ندارند و خاموشی را مرتفع می کنند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

آفتاب‌‌نیوز :

بارش شدید باران بهاری عصر چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) موجب خوشحالی و غافلگیری مردم و آب گرفتگی معابر و برخی خیابان‌های اصلی شهر شیراز شد.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی گاز در شهرستان آمل
  • افت شدید فشار آب شهرستان رودبار، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تصاویر سرریز شدن سد بر اثر شدت باران در خراسان
  • بارش شدید باران در بردسکن 
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز
  • بارش شدید باران در حرم شاهچراغ(ع)
  • (تصاویر) بارش شدید باران در حرم شاهچراغ(ع)
  • فیلم / باران شدید و سیل در یزد
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است