Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-30@09:24:00 GMT

مصرف بنزین تهران دو برابر ترکیه است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۸۹۹۷

مصرف بنزین تهران دو برابر ترکیه است

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه «شهر تهران سالانه دو برابر کشور ترکیه بنزین مصرف‌‌ می‌کند»، گفت‌‌: مردم نقش موثری در کنترل آلودگی هوای تهران دارند‌‌.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه «شهر تهران سالانه دو برابر کشور ترکیه بنزین مصرف‌‌ می‌کند»، گفت‌‌: مردم نقش موثری در کنترل آلودگی هوای تهران دارند‌‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش انرژی امروز، کیومرث کلانتری امروز (یکشنبه) در حاشیه نشست کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا در جمع خبرنگاران گفت‌‌: امروز مصرف بالای بنزین در کلانشهر تهران به هدررفت منابع کشور و آلودگی هوا منجر‌‌ می‌شود و در واقع مردم با این اقدام عرصه را به خود تنگ‌‌ می‌کنند‌‌.

وی با بیان اینکه «برای کنترل آلودگی هوای تهران مردم نیز نقش موثر و گسترده‌ای دارند»، افزود‌‌: مردم باید در این مسیر همراه مسئولان بوده و با رعایت فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و خودداری از استفاده خودرو شخصی مخصوصا در روزهای حساس در این مسیر کمک کنند‌‌.

وی گفت‌‌: برای کنترل کیفی و رفع معضل آلودگی هوای تهران، ۲۶ دستگاه دولتی مسئولیت قانونی و اجرایی دارند که نظارت، هماهنگی و گزارش‌گیری آنان بر عهده سازمان محیط زیست به عنوان دبیرکارگروه کاهش آلودگی هوا است‌‌.

کلانتری ادامه داد‌‌: در این زمینه همه دستگاه‌‌‌ها از جمله وزارت صنعت با تولید خودروی استاندارد، وزارت نفت با تولید بنزین استاندارد، شهرداری با توسعه فضای سبز و نهادهای دیگر با انجام مطلوب کارویژه‌‌‌های خود مسئولیت دارند و لازم است نسبت به آن متعهدانه عمل کنند‌‌.

وی با بیان اینکه «موضوع توسعه محیط زیست و ایجاد جنگل در استان تهران امر جدی و مهمی است»، گفت‌‌: شهرستان‌‌‌های استان تهران با مسئولیت فرمانداری‌‌‌ها و دبیری شهرداری‌‌‌ها باید نسبت به ارتقای سرانه فضای سبز در قالب طرح جامع و کلان مدون اقدام کنند‌‌.

نشست کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا با حضور روسا و نمایندگان دستگاه‌‌‌های ذیربط با هدف بررسی میزان پیشرفت طرح‌‌‌های کلان و اسناد مصوب در این زمینه به ریاست مقیمی استاندار تهران روزیکشنبه در استانداری برگزار شد‌‌.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

همچنین براساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تنها یک ایستگاه (منطقه ۳ پاسداران) شاخص عدد بالاتر از ۱۰۰ را نشان می هد و حساس برای گروه های نا سالم است و ۶ ایستگاه شرایط پاک (شاخص زیر ۵۰ ) و مابقی ایستگاه شرایط قابل را نمایش می دهند.

کد خبر 848284 منبع: ایسنا برچسب‌ها آلودگی هوا شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ