Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@20:21:55 GMT

مجوز انتشار برای ۴۱۰ عنوان کتاب در اردبیل صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۹۵۹۲

مجوز انتشار برای ۴۱۰ عنوان کتاب در اردبیل صادر شد

مدیرکل ارشاد استان اردبیل گفت: از ابتدای سال ۹۶ مجوز انتشار برای ۴۱۰ عنوان کتاب در استان اردبیل صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید ناصر اسحاقی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان اردبیل اظهار داشت: طبق آمارها سالانه 3 هزار میلیارد تومان گردش مالی کتاب در سطح کشور است که دو هزار و 200 میلیارد تومان مربوط به کتب درسی و کمک درسی و تنها 800 میلیارد تومان گردش مالی کتابهای فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امسال 600 میلیون تومان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بری خرید کتاب و فعالیتهای ترویج حوزه کتاب و کتابخوانی صرف کرده است که برگزاری یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در استان نیز در این راستا قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: خوشبختانه با اهتمام ویژه دولت از نظر زیرساختها در حوزه فرهنگ و کتابخوانی مشکلی نداریم و در تولید و عرضه کتاب موفق هستیم ولی تمامی دغدغه فعالان این عرصه بحث ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در بین نوجوانان و جوانان است.

اسحاقی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب در اردبیل فرصتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و شناخت کتاب است، افزود: حدود 600 ناشر از سطح کشور برای حضور در یازدهمین نمایشگاه کتاب در اردبیل ثبت‌نام کرده بودند که به دلیل محدودیت مکانی تنها 300 ناشر در این نمایشگاه شرکت کردند و 20 ناشر استانی نیز در کنار ناشران کشوری در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: این نمایشگاه در قالب 150 غرفه از امروز افتتاح شده است که امیدواریم مردم استان اردبیل در طول زمان برگزاری با حضور در این مکان فرهنگی از آن بازدید کنند.

مدیرکل ارشاد استان اردبیل گفت: خوشبختانه امسال فعالیت مناسبی در حوزه انتشار کتاب در استان اردبیل صورت گرفته به طوری که از ابتدای امسال مجوز انتشار برای 410 عنوان کتاب در استان اردبیل صادر شده است.

در این مراسم از برگزیدگان دومین جشنواره انتخاب کتاب سال نیز با حضور استاندار اردبیل، رئیس کل دادگستری استان و مشاورز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب در اردبیل از 21 تا 26 آبان ماه همه روزه از ساعت 9 الی 12 ظهر و 16 الی 20 برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد

اشکان جعفرکریمی فوق افزود: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌ منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز است که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار کرد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌ها شد.

وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی همچنین یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار و در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است