Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دستور پخت حلوا مجلسيمواد لازم حلواي سادهآرد گندم 1 کيلوگرم
شکر 750 گرم
روغن 750 گرم
زعفران نيم مثقال
آب 4 ليوان
گلاب ½ ليوان

طرز تهيه حلواي سادهروغن را در يک تابه بزرگ ريخته و روي اجاق گاز مي گذاريم تا داغ شود. سپس آرد را مي ريزيم و حرارت را ملايم مي کنيم و مرتب به هم مي زنيم تا آرد کامل سرخ شود (مهمترين نکته براي يک حلواي خوب سرخ شدن آرد آن به مقدارِکافي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اين صورت که آرد بايد با حرارت ملايم به حدي سرخ شود که رنگ آن خرمايي و عطر آن بلند شود و خوب روغن بي اندازد.)
سپس شکر را با آب مخلوط مي کنيم و مي جوشانيم تا به فرم شربت در آيد. آنگاه گلاب و زعفران ساييده شده را در شربت مي ريزيم و آرد سرخ شده را از روي اجاق گاز بر مي داريم و کنار مي گذاريم و شربت را به آن اضافه مي کنيم و خوب به هم مي زنيم تا شربت جذبِ حلوا شود.
توجه داشته باشيد که آرد و روغن داغ است و به محض اضافه کردن شربت مي پاشد و ممکن است دستتان را بسوزاند؛ پس احتياط کنيد. بعد از اضافه کردن شربت مخلوط آرد کمي جمع مي شود و شکل حلوا را به خود مي گيرد؛ باز هم 5 تا 10 دقيقه روي حرارت کم دائم هم بزنيد تا حلوايتان آماده شود.دقت کنيد که بعد از ريختن شربت، حلوا نبايد زياد روي شعله قرار گيرد، زيرا شربت آن مي سوزد و حلوا خشک و سفت مي شود.
سپس حلوا را در ديس مي کشيم و بر طبق سليقه تزيين مي کنيم.

نکات تکميلي در مورد حلواي سادهحلواي ساده جزو دسرهاي ايراني ميباشد
زمان آماده سازي مواد اوليه و مايحتاج آن حدودا 15 دقيقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2 ساعت و 0 دقيقه ميباشد .
حلواي ساده را مي توانيد در وعده ميان وعده دسر سرو کنيد .
همچنين ميتوان در ماه رمضان به عنوان افطار ميل کرد .
توجه نماييد مقدار مواد اوليه و دستور تهيه براي 15 نفر مناسب ميباشد .
ساتين

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید

همشهری آنلاین - محمد بلبلی: استفاده از روغن و فیلتر تقلبی نه‌تنها می‌تواند به سلامت خودرو آسیب برساند، بلکه خطرات جانی و مالی بسیاری را برای رانندگان و سرنشینان به همراه دارد. در این مصاحبه با محمدرضا آل‌سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران، به بررسی راه‌های تشخیص لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی، نحوه خرید امن لوازم یدکی و راهکارهای مقابله با تقلب در این بازار می‌پردازیم.

چگونه فیلتر و روغن خودروی تقلبی را تشخیص دهیم؟

مشتریان هنگام خرید انواع فیلتر و روغن خودرو بایستی به کدشناسه و رهگیری، نشان استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی توجه کنند. ضمن اینکه می‌توانند از طریق کد دستوری #۴* ٧٧٧٧* ۴* اصالت کالا را مورد بررسی و سنجش قرار دهند.

لوازم یدکی اصل را از کجا و چگونه تهیه کنیم؟

مسلما یکی از مهم‌ترین نکات این است که کالاهای مورد نیاز خودروی خود را از واحدهای صنفی خریداری کنند که دارای پروانه کسب است زیرا واحدهایی که دارای پروانه کسب هستند، به ندرت فریب این تقلب‌ها را می‌خورند که روغن و انواع فیلتر خودروی تقلبی تهیه و در واحد خود عرضه کنند. این افراد همانطور که اشاره شد، دوره‌های فنی متعددی دیده‌ و روغن‌ها یا فیلترهای خودروی تقلبی را می‌شناسند. از سوی دیگر با توجه به اینکه دارای جواز کسب هستند، می‌توانند روغن یا فیلتر را حتی به‌صورت مستقیم از کارخانه‌ها خرید کنند.

چگونه روغن تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم؟

روغن‌های تقلبی در یک بسته‌بندی دربسته است و تا در آن باز نشود تشخیص کیفیت آن بسیار مشکل است. تنها درصورتی قابل تشخیص است که آن واحد صنفی روغن را باز کند و بفهمد تقلبی هست یا خیر؛ البته راه دیگر این است که همه روغن‌های عرضه شده در بازار به آزمایشگاه تشخیص بروند. بازرسی و نظارت اگر توأم با متخصصان واحدهای صنفی باشد و به کارشناسان برای انجام این کار مراجعه شود، قطعا تأثیر مثبتی در بهبود اوضاع خواهد گذاشت.

واحد صنفی دارای پروانه کسب نشانه خاصی دارد؟

این واحدهای صنفی دارای جواز کسب هستند که در داخل واحد خود نصب کرده و برای مشتری قابل رویت است. دارندگان پروانه کسب مدافع حقوق مصرف‌کننده هستند، چرا که باید همواره مراجعه‌کننده را راضی نگه دارند تا برای دفعات بعدی نیز خریدار به آنها رجوع کند.

این امکان وجود دارد که در یک واحد صنفی روغن یا فیلتر تقلبی عرضه شود؟

واحدهای صنفی دارای مجوز از مخالفان سرسخت ارائه جنس نامرغوب و تقلبی هستند، زیرا در این صورت دچار افت فروش می‌شوند، به همین دلیل همواره سعی می‌کنند تا از بهترین و مرغوب‌ترین روغن‌های داخلی یا خارجی استفاده ‌کنند. اگر از یک واحد صنفی به‌دلیل ارائه اجناس تقلبی مانند روغن، فیلتر و... شکایت شود حتما از سوی اتحادیه پیگیری و درباره آن واحد خاص تصمیم‌گیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

طلا فروشان و مردم با ثبت سرمایه‌های خود مشمول مالیات می شوند؟

آرامش در بازار طلافروشان

مشتری چگونه باید از قیمت روز روغن و فیلتر باخبر شود؟

قیمت روغن و فیلتر نیز مانند دیگر اجناس روی آن چاپ شده است و برای خریدار قابل رویت است، هیچ مرجع یا سایت خاصی برای اعلام قیمت این اجناس وجود ندارد.

آیا قیمت‌های پایین‌تر روغن، فیلتر و لاستیک نشانه تقلبی‌بودن است؟

زمانی‌که کمبودی در بازار ایجاد می‌شود یا زمانی که تقاضای یک کالا در بازار بیشتر از عرضه آن است، افزایش قیمت اتفاق می‌افتد؛ با افزایش قیمت هم میل به خرید با قیمت پایین‌تر بیشتر می‌شود که همین موضوع، زمینه ایجاد و حضور کالای تقلبی با قیمت پایین‌تر در بازار را فراهم می‌کند. در حال حاضر کمبودی در زمینه لاستیک نداریم و با توجه به توان تولید داخلی برندهای موجود، میزان عرضه، پاسخگوی نیاز بازار و تقاضاست، اما درباره انواع فیلترهای خودرو و روغن‌های تقلبی شکایت‌هایی از سوی مصرف‌کنندگان داریم. همین شکایت‌ها سبب می‌شود که ما وارد عمل شده و با شناسایی تولیدکننده یا توزیع‌کننده متخلف، سعی کنیم با او برخورد اصولی و منطقی داشته باشیم؛ البته در نهایت متخلفان به دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی کشور معرفی خواهند شد.

لاستیک تقلبی در بازار ایران وجود دارد؟

بله، وجود لاستیک‌های تقلبی در بازار ایران یک واقعیت انکارناپذیر است. سودجویان با سوءاستفاده از ناآگاهی و نیاز مردم، اقدام به تولید و عرضه لاستیک‌های تقلبی می‌کنند که خطرات جانی و مالی بسیاری را برای رانندگان و سرنشینان به همراه دارد.

چگونه لاستیک اصلی خودرو را از تقلبی تشخیص بدهیم؟

محمدرضا آل‌سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک می‌گوید: «برای خرید لاستیک نیز حتماً باید به فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز مراجعه کرد. همچنین به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و... توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند.»

لاستیک‌های تقلبی خودرو چگونه و در چه مکان‌هایی ساخته می‌شوند؟

معمولاً لاستیک‌های تقلبی در کارگاه‌های غیرمجاز و با استفاده از مواداولیه نامرغوب و ضایعاتی تولید می‌شوند. این کارگاه‌ها غالباً در مکان‌های مخفی و دور از دسترس مراجع قانونی فعالیت می‌کنند.

لاستیک‌های تقلبی خودرو چه نشانه‌هایی دارند؟

قیمت لاستیک‌های تقلبی به‌طور قابل توجهی پایین‌تر از لاستیک‌های اصل است. همچنین لاستیک‌های تقلبی از نظر کیفیت مواداولیه، ساخت و طراحی بسیار ضعیف‌تر از لاستیک‌های اصل بوده و غالباً فاقد علامت استاندارد ملی ایران و سایر علامت‌های استاندارد بین‌المللی هستند. وجود ناهمواری، ترک، حباب و سایر نقص‌های ظاهری در لاستیک نیز می‌تواند نشان‌دهنده تقلبی‌بودن آن باشد. لاستیک‌های تقلبی در شرایط مختلف آب و هوایی و جاده‌ای عملکرد ضعیف‌تر و ناامن‌تری دارند.

در چه مشخصه‌هایی از لاستیک خودرو تقلب صورت می‌گیرد؟

تقلب در لاستیک خودرو می‌تواند در موارد مختلفی ازجمله جنس مواداولیه، ابعاد و اندازه، طرح و آج، کیفیت ساخت و علامت‌گذاری صورت گیرد. اطلاعات حک‌شده روی لاستیک تقلبی مانند نام برند، تاریخ تولید و... ممکن است ناقص یا نامعتبر باشد. همچنین لاستیک‌های تقلبی به‌دلیل استفاده از مواداولیه نامرغوب، بوی نامطبوعی دارند و در اوضاع مختلف آب و هوایی، ترمزگیری و فرمان‌پذیری ضعیفی دارند.

استفاده از لاستیک تقلبی چه خطراتی به همراه دارد؟

استفاده از لاستیک‌های تقلبی، خطر تصادفات رانندگی را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهند و درصورت بروز تصادف، احتمال آسیب‌دیدگی سرنشینان خودروهایی که از لاستیک‌های تقلبی استفاده می‌کنند، بیشتر است. همچنین استفاده از لاستیک‌های تقلبی می‌تواند به سایر قسمت‌های خودرو آسیب برساند و هزینه‌های تعمیرات را افزایش دهد.

اتحادیه راهکارهایی برای مقابله با معضل لاستیک تقلبی دارد؟

افزایش نظارت سازمان‌های ناظر بر بازار لاستیک، ازجمله سازمان استاندارد و تعزیرات حکومتی، می‌تواند در جلوگیری از عرضه و فروش لاستیک‌های تقلبی مؤثر باشد. همچنین آموزش و آگاهی‌بخشی به مردم درخصوص خطرات استفاده از لاستیک‌های تقلبی و نحوه تشخیص آنها، می‌تواند به کاهش تقاضا برای این محصولات ناامن کمک کند.

کد خبر 846253 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها قیمت - تنظیم بازار اقتصاد لاستيك

دیگر خبرها

  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • طرز پخت متفاوت بال مرغ به سبک لهستانی‌ها با نوشابه کوکاکولا (فیلم)
  • این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!
  • طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم)