Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@02:20:58 GMT

نقاشی کشیدن حیرت‌ انگیز یک فیل + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۰۱۱۶

نقاشی کشیدن حیرت‌ انگیز یک فیل + فیلم

‍‍‍‍‍‍

رکنا: فیلی که با خرطوم خود نقاشی های جالبی را می کشد باعث حیرت مردم شده است.

حجم ویدیو: 27.19M | مدت زمان ویدیو: 00:04:05 دانلود ویدیو

چندی پیش یک فیل به نام سودا در ملاء عام و در یک برنامه زنده با کشیدن نقاشی های جالب باعث تعجب و شگفتی تماشاگران شد.
این فیل که با خونسری کاملی مشغول به کشیدن نقاشی می شود زیر نظر صاحب خود این حرفه را یاد گرفته است؛ این فیل که گویی نقاشی کشیدن را برای لذت بردن انجام می دهد، با خرطوم خود به طرز عجیبی نقاشی می کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صاحب این فیلم در مورد نقاشی کشیدن سودا می گوید: :« من فقط در تغییر قلم ها و رنگ ها به او کمک کردم و بقیه کار ها را خودش انجام داد. من او را با گفتن «اوه این خیلی خوبه!» یا «این خوب نیست» تشویق می کنم. ما هفت سال است که با هم زندگی می کنیم و تقریبا رابطه ای خانوادگی با هم داریم.»

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجمان «دختری با گوشواره مروارید»‌ زندانی نمی‌شوند

گروهی از فعالان محیط زیستی که چندی پیش تابلو نقاشی «دختری با گوشواره مروارید»‌ را به عنوان اعتراض هدف حمله قرار داده بودند، از حکم تحمل حبس معاف شدند.

به گزارش ایسنا، بر اساس حکم یک دادگاه در هلند، سه فعال محیط زیستی که در ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ به نقاشی «دختری با گوشواره مروارید»‌ اثر «یوهانس ورمیر» حمله کرده بودند، دیگر محکوم به تحمل حبس نخواهند بود.

«آرت‌نت»‌ نوشت،‌ یکی از این سه معترض سر خود را به شاهکار مشهور «ورمیر» چسبانده بود و در ابتدا این سه نفر به تحمل دو ماه حبس محکوم شده بودند.

این سه معترض به نمایندگی از یک گروه محیط زیستی بلژیکی، نقاشی «دختری با گوشواره مروارید» در «موزه مائریتشویس» واقع در «لاهه» را در بیست و هفتم اکتبر سال ۲۰۲۲ هدف قرار دادند. در جریان این اعتراض یک نفر سر خود را با چسب به شیشه محافظ نقاشی چسباند، نفر دوم دست خود را با چسب به نقاشی چسباند و نفر سوم نیز از این رویداد فیلمبرداری کرد. با اینکه آسیبی به نقاشی وارد نشد، ولی شیشه محافظ آن به صورت جزئی آسیب دید.

«دختری با گوشواره مروارید» نقاشی که به عنوان «مونالیزای شمال» هم شناخته می‌شود، بهترین نوع هنر هلندی را به نمایش می‌گذارد. اگرچه دختری با گوشواره مروارید مملو از رمز و راز است (مثل همتای خلق‌شده توسط لئوناردو داوینچی) اما یکی از محبوب‌ترین نقاشی‌های تاریخ هنر محسوب می‌شود.

پلیس در نهایت این معترضان را از موزه خارج کرد و آن‌ها ۲۳ روز را در بازداشتگاه سپری کردند. این سه نفر بعدها به تخریب اموال و خشونت عمومی علیه این اثر هنری متهم شدند. تنها یک ماه پس از این حادثه، این افراد به دو ماه حبس محکوم شدند.

این پرونده بعدها به دادگاه استیناف لاهه منتقل شد که احکام را لغو کرد. دادگاه اعلام کرد که به دلیل حدود سه هفته بازداشتی که معترضان پیش از آغاز محاکمه گذرانده بودند، مجازات زندان اقدامی «بیش از حد شدید» خواهد بود. دادگاه همچنین نگران سرکوب شدید اعتراضات مسالمت آمیز بود.

این نوع از اعتراضات از اواخر سال ۲۰۲۲ و با حمله معترضان محیط زیستی به نقاشی «آفتاب‌گردان‌ها» اثر «ون‌گوگ» با سوپ گوجه‌فرنگی آغاز شد.

این گروه از افراد همچنین پیش‌تر به نقاشی «مرگ و زندگی» اثر «گوستاو کلیمت»‌ نقاش برجسته اتریشی حمله کردند و روی آن رنگ سیاه روغنی ریختند. دو معترض بر روی یکی از نقاشی‌های «امیلی کار» نقاش کانادایی که در «گالری هنر ونکوور»‌ نگهداری می‌شود، شیره درخت افرا ریختند و دست‌هایشان را با چسب دیوار چسباندند.

«جیغ» اثر «ادوارد مونک» که در «موزه ملی نروژ» واقع در «اسلو» نگهداری می‌شود، چندی پیش هدف حمله معترضان نیز قرار گرفته بود. مجموعه تابلوهای مشهور «قوطی‌های سوپ کمبل» اثر «اندی وارهول» هنرمند نامدار آمریکایی که در «گالری ملی استرالیا» نگهداری می‌شود نیز توسط معترضان محیط‌زیستی خط‌خطی شده بود. دو فعال حوزه محیط زیست دستانشان را به قاب دو تابلو نقاشی اثر «فرانسیس گویا» که در موزه «پرادو» نگهداری می‌شود، با چسب چسباندند. همچنین گروهی دیگر از فعالان روی شاهکار «ون‌گوگ» سوپ نخودفرنگی ریختند. نقاشی گران‌قیمت «کومه‌ها» اثر «کلود مونه» نیز هدف معترضان قرار گرفته بودند. حتی «آفتاب‌گردان‌ها»ی مشهور «ون‌گوگ» نیز در امان نماندند و دو زن با حمله به تابلوی گران‌قیمت «گل‌های آفتاب‌گردان» روی آن سوپ گوجه فرنگی ریختند.

تابلونقاشی «باغ هنرمند در ژیورنی» اثر «کلود مونه» که در موزه ملی سوئد نگهداری می‌شود، جدیدترین سوژه این گروه از معترضان بوده است. چندی پیش دو زن در استکهلم پس از پرتاب نوعی رنگ به نقاشی هنرمند فرانسوی «کلود مونه» و سپس چسباندن دستان خود به قاب آن دستگیر شدند.

البته علاوه بر مهاجمان نقاشی «دختری با گوشواره مروارید»‌ برخی دیگر از این معترضان با عواقب حمله به شاهکارهای هنری مواجه می‌شوند. چندی پیش معترضان محیط‌ زیستی که دست‌های خود را با چسب به تابلو نقاشی «رافائل» چسبانده بودند، به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند. همچنین دو فعال محیط زیستی که گفته می‌شود در گالری ملی هنر واشنگتن دی‌سی روی محفظه شیشه‌ای مجسمه «رقصنده کوچک چهارده ساله» ساخته «ادگار دگا»، هنرمند فرانسوی قرن نوزدهم رنگ مالیده بودند، بازداشت و با اتهامات فدرال روبرو شدند.

دو معترض محیط‌زیستی که به تابلو نقاشی «گاری علوفه»‌ مشهورترین اثر هنری «جان کانستبل» در گالری ملی لندن حمله کرده بودند برای وارد کردن بیش از ۱,۰۰۰ پوند خسارت به این نقاشی به پرداخت جریمه محکوم شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصاویری حیرت‌انگیز از بارش شدید باران در ایلام
  • ته‌کشیدن موشک‌های رهگیر اوکراین همزمان با تاخت‌وتاز هوایی روسیه
  • لحظه حیرت انگیز مراقبت عقاب نر و ماده از تخم‌ها در میان برف و بوران (فیلم)
  • هنرنمایی هنرمندان کوچک در میراث‌داری از امانت پیشینیان 
  • همه چیز در مورد کشیدن دندان عقل
  • عکس| قدرتمندترین موشک جهان ماسک را حیرت‌زده کرد
  • ناو هواپیمابر اتمی/ گام بلند چین برای به زیر کشیدن آمریکا
  • مهاجمان «دختری با گوشواره مروارید»‌ زندانی نمی‌شوند
  • لحظه حیرت انگیز پرتاب بمب اتمی از جنگنده F۳۵ ارتش آمریکا (فیلم)
  • مسابقه نقاشی شرکت آب و فاضلاب استان یزد