Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: از درآمدزایی از طریق آموزش استقبال نمی‌کنم، اما با توجه به شرایط خاص اقتصادی گاهی مجبور هستیم به عنوان راه حل مشکلات مالی و اقتصادی در برابر آن منعطف باشیم. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن صدوق رئیس دانشگاه شهید بهشتی، از بخش‌ها و واحدهای مختلف حوزه معاونت آموزشی دانشگاه بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: معتقدم آموزش محور اصلی هر موسسه و نهاد آموزشی است و در واقع یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاه، آموزش است. انتظار خانواده‌ها از دانشگاه این است فرزندشان در مرحله اول خوب آموزش ببیند و درکنار آموزش، توأمان به مباحث تربیتی و فرهنگی پرداخته شود.

وی ادامه داد: امروز، آموزش کار مهم و پر چالشی است. گاهی این حوزه با انتظاراتی مواجه می‌شود که خارج از چارچوب آیین نامه هاست که باید این موارد را مدیریت کرد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: در سالهای اخیر، پژوهش اهمیت زیادی یافته و انتظار می‌رود یافته‌های پژوهشی کاربردی شوند. با توجه به پر رنگ شدن جایگاه پژوهش، تصور می‌شود آموزش در درجه دوم اهمیت قرار دارد، در حالیکه چنین نیست. آموزش و پژوهش باید با هم در پیوند باشند.

وی با اشاره به جایگاه حساس معاونت آموزشی در بین سایر حوزه‌های دانشگاه خاطرنشان کرد: اولین سطح تماس پذیرفته شدگان در هنگام ورود به دانشگاه با معاونت آموزشی است؛ دانشجویان در آخرین مرحله و هنگام دانش آموختگی نیز به آموزش مراجعه می‌کنند. سلوک و حسن رفتار شما همکاران مشغول به خدمت در این حوزه، می‌تواند منجر به امیدواری، علاقمندی و وابستگی به کشور در بین دانشجویان شود.

رئیس دانشگاه در ادامه، خطاب به مدیران و کارشناسان معاونت آموزشی تاکید کرد: در برخورد با دانشجویان و مراجعان باید کمال دقت و مراقبت صورت گیرد؛ دانشجویان از بسترهای اجتماعی و تربیتی متفاوت و ازخانواده هایی با شرایط اجتماعی و اقتصادی متنوع در دانشگاه گرد هم آمده‌اند؛ گاهی خلق و خوی جوانی و هیجان مقتضی این سنین، منجر به زیاده خواهی در آن‌ها می‌شود، از طرفی شرایط ویژه جغرافیایی دانشگاه، شیب آن و خستگی ناشی از طی طریق تا رسیدن به ساختمان آموزش باعث می‌شود زمانی که دانشجویان به آموزش می‌رسند و احیاناً اگر پاسخ مورد انتظارشان را دریافت نکنند ممکن است شرایطی پیش آید که مدیریت و کنترل آن، درایت کارشناسان آموزش را طلب کند.

رئیس دانشگاه در ادامه، با اشاره به جایگاه دانشگاه شهید بهشتی در رتبه بندی‌های بین‌المللی و قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های سطح یک کشور، تأکید کرد: بهترین استعداد‌ها و جوانان نخبه کشور در دانشگاه‌های تراز اول پذیرفته می‌شوند؛ دانشجویان نخبه، ثروت هر موسسه و نهاد آموزشی است و دانشگاه‌های بزرگ دنیا سالانه برای جذب برترین‌های دنیا هزینه‌های گزافی را متحمل می‌شوند و این اهمیت و حساسیت کار مدیران و کارشناسان آموزش را دو صدچندان می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف ادارات و مدیریت‌های مختلف معاونت آموزشی اظهار داشت: ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه که در زمره بهترین استادان کشور قرار دارند، همچنین پالایش نمرات دانشجویان، شناسایی، جذب و ارائه خدمات به استعدادهای درخشان از جمله وظایف مهم و تاثیرگذاراست که برعهده معاونت آموزشی قرار دارد.

صدوق تأکید کرد: راهبرد آموزشی دانشگاه، جذب استعدادهای درخشان است، از درآمدزایی از طریق آموزش استقبال نمی‌کنم، اما با توجه به شرایط خاص اقتصادی گاهی مجبور هستیم به عنوان راه حل مسائل و مشکلات مالی و اقتصادی در برابر آن منعطف باشیم، از سویی فراموش نکنید آموزش، در تمام دنیا یک بازار مهم محسوب می‌شود و دانشگاه‌های بزرگ، سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای حضور در این بازار انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: امسال، ۱۰ هزار دانشجو از طریق این بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. رجبعلی برزویی افزود: در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجو معلم استفاده خواهد شد. برزویی گفت: آیین نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد بطوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد. برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند. وی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است، این دانشجویان طی خواهند کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.
برزویی گفت: پیش بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شود. به گفته برزویی، این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه