Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری به داخل کشور، چهار هزار زائر اربعین مشکوک به بیماری از ابتدای تردد زائران تا 20 آبانماه در درمانگاه ها و مراکز بهداشتی استان و مرز مهران نمونه برداری شدند.

دکتر راضی ناصری فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جلوگیری از ورود بیماری های عفونی و واگیر به کشور از مهمترین اهداف وزارت بهداشت است، افزود: زائران اربعین در زمان بازگشت از عراق در گیت های ورودی به مرز مهران توسط نیروهای مبارزه با بیماری های دانشگاه مورد غربالگری بیماری های عفونی قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: ر این راستا 20 تیم سیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام به صورت شبانه روزی در مرز مهران و دیگر مسیرهای ورودی به استان، کار غربالگری تب سنجی زائران اربعین را انجام می دهند.
وی تاکید کرد: افرادیکه پس از بازگشت از این سفر معنوی دچار تب بالا باشند، به مسیر دیگری هدایت شده و فرآیند درمانی روی آنها انجام می شود تا ضمن اطمینان از سلامت این زائران از ورود هرگونه عوامل بیماری زا به داخل کشور جلوگیری شود.

**جمع آوری پنج تن مواد غذایی فاسد در مسیر تردد زائران اربعین
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: پنج هزار و 228 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از فروشگاه ها و مراکز عرضه مواد غذایی مسیر تردد زائران اربعین در ایلام توسط بازرسان بهداشت محیط جمع آوری شد.
دکتر ناصری فر اظهار کرد: این میزان مواد غذایی غیرقابل مصرف به منظور حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از فروش و عرضه مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته از ابتدای سفر زائران اربعین تا 20 آبان جمع آوری شده است.
وی یادآور شد: به منظور حفظ سلامت مواد غذایی مورد مصرف زائران، در این مدت چهار هزار و 800 مورد بازدید از اماکن و مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و 590 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط در مناطق مختلف استان خصوصا شهرستان مهران انجام شده است.
وی تاکید کرد: همچنین به منظور اطمینان از در دسترس بودن آب شرب سالم و بهداشتی برای زائران، یک هزار و 726 مورد کلرسنجی آب نیز در مناطق مختلف استان انجام شده است.

**ویزیت بیش از 40 هزار نفر از زائران اربعین
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در این مدت همچنین در مراکز بهداشتی و درمانی 40 هزار و 237 نفر از زائران مورد ویزیت قرار گرفته به یک هزار و 854 نفر از زائران نیز مشاوره های مادر و کودک ارائه شده و کارشناسان سلامت روان و تغذیه نیز آماده ارائه مشاوره به رائران در گیت های ورودی به استان هستد.
وی با بیان اینکه آموزش ها و توصیه های بهداشتی چهره به چهره به 49 هزار و 878 زائر ارائه شده است، تاکید کرد: هدف از ارائه این آموزش ها، انتقال پیام های بهداشتی به زائران با هدف پیشگیری از شیوع و بروز بیماری هاست.
وی یاداور شد: همچنین در این مدت 81 هزار و 304 بروشور آموزشی، سی دی و نرم افزار در اتوبوس های حامل زائران به منظور ارتقا وضعیت بهداشت و رعایت آن و همچنین بالا بردن سطح آگاهی در بین زائران توسط کارشناسان بهداشتی توزیع شده است.
به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.
مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات از ابتدای ماه صفر تاکنون میزبان بیش از 54 درصد زائران اربعین بوده و بیش از یک میلیون نفر از این مرز به عراق سفر کردند.
بر اساس تجربه سال های گذشته تعدادی از زائران 2 مرز شلمچه و چذابه نیز مرز مهران را برای بازگشت خود به کشور انتخاب می کنند و برآورد می شود حدود 60 درصد زائران ار طریق مرز مهران به کشور بازگردند.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/6034

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تُن عسل بدون مجوز بهداشتی در طبس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: مأموران یگان امداد شهرستان طبس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ مریمی افزود: مأموران در بازرسی از کامیون، مقدار ۱۰ هزار کیلوگرم عسل که غیرمجاز و فاقد مجوزبهداشتی بود  به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف کردند.

سرهنگ مریمی گفت: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با بیان اینکه پلیس با افرادی که برای سوددهی بیشتر سلامت افراد جامعه را به خطر می‌اندازند برخورد جدی خواهد داشت، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • مواد غذایی ضد التهاب
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • کشف ۱۰ تُن عسل بدون مجوز بهداشتی در طبس
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور