Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@18:56:53 GMT

خبر خوش سازمان غذا و دارو به بیماران "ام.پی.اس"

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۲۳۳۵

خبر خوش سازمان غذا و دارو به بیماران 'ام.پی.اس'

دسترسی به داروی بیماران "ام.پی.اس" در تهران فراهم شد . این خبر است که سخنگوی سازامان غذا و دارو اعلام کرده است. بازار نیوز - سخنگوی سازمان غذا و دارو از توزیع داروی مورد نیاز بیماران "ام.پی.اس" در داروخانه 29 فروردین تهران خبر داد.

مهندس محمد هاشمی با اشاره به پیگیری‌های سازمان غذا و دارو در جهت رفع مشکل ایجاد شده در دسترسی جمعی از بیماران متابولیکی به داروهایشان، گفت: به دنبال اقدامات و هماهنگی‌های انجام شده از سوی سازمان، در حال حاضر داروی "ناگلازایم" در داروخانه ۲۹ فروردین توزیع می‌شود و در دسترس این بیماران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: طبق قولی که روز گذشته از سوی مسوولان سازمان به خانواده‌های بیماران متابولیکی داده شد، بیماران تهرانی امروز و بیماران شهرستانی فردا (دوشنبه) داروهای مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد. گفتنی است؛ روز گذشته حدود ۴۰ نفر از بیماران متابولیکی به دلیل تاخیر ایجاد شده در دسترسی به داروهایشان، مقابل سازمان غذا و دارو تجمع کردند.ایسنا
برچسب ها: سازمان غذا و دارو ، ام پی اس ، بیماری

منبع: بازار نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲

رئیس اداره پایش و تامین زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت با بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد فروش، پرمصرف‌ترین داروی کشور در سال گذشته بود.

به گزارش ایسنا، محمدحسین متولی با بیان این مطلب اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹میلیون عدد، ادالت‌کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده است.

وی افزود: داروهایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم فروش قرار دارند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین داروهای تامینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده‌اند.

متولی خاطرنشان کرد: داروهای ذکر شده ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌
  • کلاهبرداری با داروی مرگ