Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ یوسف نیک روز در نشست هماهنگی برگزاری استارت‌آپ در هفته پژوهش و فناوری که به همت بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد، گفت : نیرو‌های فکری و ظرفیت‌های علمی باید با تولید اندیشه‌های نو و ایده‌های جدید، مسیر توسعۀ استان را هموار کنند، ایجاد اشتغال کرده و کارآفرین باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم بررسی راه‌های پیشرفت و توسعۀ استان، بیان کرد: استان کهگیلویه ‌و بویراحمد برای رسیدن به نقطۀ مطلوب نیازمند اصلاح رویکرد و مدیریت دانش‌بنیان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌ و بویراحمد با اشاره به سخن مقام‌معظم‌رهبری مبنی اینکه «شرکت‌های دانش‌بنیان ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است» خاطرنشان کرد: تقویت و توسعۀ شرکت‌های دانش‌بنیان در استان همچون یک سکوی پرش برای توسعه استان است.

نیک‌روز تصریح کرد: نیرو‌های فکری و ظرفیت‌های علمی باید با تولید اندیشه‌های نو و ایده‌های جدید، مسیر توسعۀ استان را هموار و ایجاد اشتغال و کارآفرینی کنند. یکی از اقدامات خوب در این بخش، ایجاد و گسترش مراکز رشد دانشگاه‌ها است؛ به شرطی که فعال باشند و خروجی ملموس داشته باشند.

وی ادامه داد: استارت‌آپ‌ها به عنوان یک راه‌حل نو برای مسأله اشتغال و معضل بیکاری است که باید مسؤولان ذی‌ربط بستر مناسب برای برگزاری و تشکیل آن را به نحو مطلوب فراهم کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌ و بویراحمد با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در این حوزه، عنوان کرد: نیازهای استان باید شناسایی شود و با مد نظر قرار دادن جامعه هدف، از بارش فکری و ایده‌های نو و کاربردی چه در سطوح آموزش عمومی و چه آموزش عالی، در جهت رفع نیازها استفاده شود.

نیک‌روز تاکید کرد: در شرایط کنونی، صنعتی‌شدن استان به نفع استان نیست و باید از کسب ‌و ‌کارهای کوچک و راه‌اندازی مدل‌های تجاری جدید و شرکت‌های نوآور یا کسب ‌و‌ کار نوپا حمایت شود.

وی اضافه کرد: تقویت اکوسیستم کارآفرینی، جز وظیفه اصلی مسؤولان به شمار می‌رود و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌و‌کارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها نقش بسزایی در رفع مشکلات و کمبودهای استان دارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۲۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

دریافت 58 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6088676

دیگر خبرها

  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد