Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-19@08:25:38 GMT

کدام خودروهای 100 میلیونی با کیفیت ترند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۲۷۷۱

کدام خودروهای 100 میلیونی با کیفیت ترند؟

این روزها بازار خودرو در جهان داغ داغ است. بازار نیوز - بر خلاف دهه ی گذشته، هم اکنون با 100 میلیون تومان گزینه های جذابی برای خرید یک خودرو در پیش روی ما نیست. برای خرید یک خودروی صفر کیلومتر در این بازه ی قیمتی احتمالا باید به سراغ یکی از خودرو های آسیایی یا اروپایی مونتاژ داخل با مقدار زیادی ارزان سازی برویم و یا به یکی از مینی کراس اور های بازار با حجم موتور کم و احتمالا فاقد سیستم 4 چرخ متحرک رجوع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از شروع تحریم ها و افزایش قیمت دلارو مهم تراز آن قانون ممنوعیت واردات خودرو های بالای 2500 سی سی، بازار به سمت خودرو هایی کشیده شد که از لحاظ فنی حرف زیادی برای گفتن ندارند ولی با انبوهی از امکانات رفاهی یا اصطلاحا آپشن عرضه می شوند. مردم هم خواسته یا ناخواسته این سیاست را پذیرفتند و این عبارت را زمانی می توان کاملا لمس کرد که لقب پر فروش ترین خودروی وارداتی به هیوندای سانتافه ای اختصاص داده شد که با وزن نزدیک به 1700 کیلوگرم با موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی، ولی با انبوهی از آپشن ها عرضه می شود.

اما دراین بین هنوز عده ای وجود دارند که به دنبال خودرو هایی تنومند تر در این بازه ی قیمتی هستند. قدرت و گشتاوری که یا به واسطه ی حجم موتور بالاتر و تعداد سیلندر بیشتر و یا با استفاده از سیستم های پر خوران مانند توربو شارژ یا سوپر شارژ موجب می شوند که سردکن صندلی را فراموش کنیم و قبل از سوار شدن خودرو، ذهنمان درگیر پدال گاز باشد !

خودرو هایی که قصد معرفی آن ها را داریم چندین سال از طول عمرشان می گذرد و سلامت فنی آن ها ضامن مهمی برای جیب شما خواهد بود. ولی با کمی جست و جو و وقت گذاری می توانید یک نمونه ی سالم از خودرو های زیر را پیدا کنید و با نگهداری درست و انجام سرویس های به موقع از رانندگی با آن ها لذت ببرید. SUV ها :

کیا سورنتو نسل اول:

خودرو های 100 میلیونی ارزنده در بازار

یک سورنتو 2008 یا 2009 سالم بین 100 تا 110 میلیون تومان قیمت دارد . این نسل با یک موتور 3300 سی سی 6 سیلندر وارد ایران شده و با امکانات رفاهی خوب و قابلیت های خارج جاده ای مناسب یکی از پیشنهاد های این مقاله به شمار می رود. نیسان مورانو نسل اول:


نیسان این خودرو را بر پایه پلت فرم نیسان 350z ساخت و با فروش خوبی هم مواجه شد. مورانو به واسطه ی ظاهر جذاب و پیشرانه ی پر قدرت فروش خوبی را در ایران نیز تجربه کرد. یک پیشرانه ی 3500 سی سی 6 سیلندر، حدود 250 اسب بخار قدرت تولید می کند که این قدرت بواسطه ی یک جعبه دنده ی CVT به 4 چرخ انتقال خواهد یافت.
 هیوندای توسان نسل اول و کیا اسپورتیج نسل دوم:

این دو خودرو که بر روی پلت فرم مشترک ساخته شده اند، خودرو های بسیار اقتصادی در این کلاس به شمار می روند و در صورتی که سرویس های دوره ای آن ها به موقع و منظم انجام شود، تا سال ها گذرتان به تعمیرگاه ها نخواهد افتاد. این دو خودرو از پیشرانه 6 سیلندر 2700 سی سی با جعبه دنده ی مشترک 4 سرعته بهره می برند که شتاب و گشتاور مناسبی در اختیار راننده قرار می دهد. هیوندای سانتافه نسل دوم با همین مشخصات فنی ولی با اتاق بزرگتر و 7 صندلی، توانایی های حرکتی کمتری نسبت به توسان و اسپرتیج دارد ولی برای خانواده های پر جمعیت از فضای داخلی مناسب تری برخوردار است.
 سدان ها:
هیوندای آزرا نسل چهارم:


سال 1385 که هیوندای آزرا به کشور وارد شد، کمتر از 40 میلیون تومان قیمت داشت. هزینه ای در حال حاضر باید برای یک پژو 206 بپردازید. اما با شرایط فعلی بازار، با حدود 100 میلیون تومان می توان یک آزرا ی سلامت پیدا کرد.

سوار نرم و بیصدا، امکانات فراوان، پیشرانه ی قدرتمند و بازار مناسب از ویژگی های این نسل آزرا به شمار می رود.
  کیا اپیروس:


بدون اغراق می توان گفت این خودرو یک E-Class کره ایست ! انبوهی از امکانات رفاهی در این سدان خانوادگی بزرگ جای گرفته که در کنار یک پیشرانه ی 3.8 لیتری 6 سیلندر، از پس بسیاری از بزرگان این کلاس بر خواهد آمد. نکته منفی اپیروس بازار نه چندان داغ می باشد. البته برای تامین قطعات این خودرو نیز نیاز به صبر و حوصله خواهید داشت. کیا اپتیما نسل دوم:



اپتیما نسل دوم اولین اپتیمایی بود که به کشور وارد شد. طراحی این نسل در طبقه ی خودرو های جذاب قرار نمی گیرد اما بد قیافه هم نیست. سواری آرام و امکانات مناسب در کنار پیشرانه ی 2.7 لیتری 6 سیلندراپتیما را خودوری مناسبی بخصوص برای مسافرت های خانوادگی به نظر می رساند. ب ام و سری 5:



زمانی که نسل پنجم سری 5 معرفی شد، کمتر کسی پیدا می شد که عاشق چشم و ابروی این باواریایی نشود! بعد از گذشت بیش از یک دهه، E60 هنوز هم زیباست و اگر یکیشان از بغلتان رد شود، احتمالا به آن خیره خواهید شد. پیدا کردن یک سری 5 سالم و سرحال با این قیمت و خصوصا با موتور 3 لیتری کار ساده ای برای شما نخواهد بود ولی ناشدنی هم نیست. سواری مناسب در کنار چسبندگی و فرمان پذیری بینظیر از ویژگی های بارز این اتاق است ولی قبل از خرید آن حتما در مورد هزینه ی سرویس های ادواری و دستمزد های تعمیر آن تحقیق کنید !


هیوندای جنسیس کوپه:



قطعا هیچ خودرویی در این بازه ی قیمتی به اندازه ی جنسیس کوپه قابلیت های اسپرت و دینامیکی ندارد! اگر تنها یکبار سوار این خودرو شده باشید احتمالا هیجان نگارنده را حین نوشتن این بخش از مقاله درک خواهید کرد. پیشرانه ی 3.8 لیتری که حدود 300 اسب بخار قدرت تولید می کند، با یک جعبه دنده 6 سرعته چرخ های عقب به حرکت در می آورد. از آنجایی که این کلاس از خودرو ها غالبا تحت استفاده افراد جوان و اهل رانندگی پر هیجان هستند، حین خرید نمونه ی دست دوم آن ها باید حساسیت بیشتری به خرج داد!
 car.ir برچسب ها: نرخ خودرو ، کیفیت خودرو ، خودروهای 100 میلیونی

منبع: بازار نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۲۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها دربازار؛ کوئیک،دنا، تارا و انواع پژو چند شد؟ | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، روند یکسانی ندارد و هر دو بازار خودروهای داخلی و مونتاژی، افت‌وخیزهایی را تجربه می‌کنند. در این میان، یکی از محصولات وارداتی بازار ۹۰ میلیون تومان ارزان شده است!

از روز گذشته تنش‌های منطقه کمتر شده و التهابات بازار نیز به تبعیت از این موضوع کاهش یافته است. بنابراین نرخ ارز هم به عنوان بزرگ‌ترین محرک بازار خودرو نسبت به ابتدای هفته از ثبات بیشتری برخوردار است و باعث می‌شود تا قیمت خودرو روند مشخصی نداشته باشد، اما با این وجود، خودروی وارداتی همچون شاین مکس ایران خودرو نسبت به روز گذشته ۹۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ دو میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی بازار اغلب کاهشی گزارش می‌شود. ساینا S اتوماتیک یکی از اقتصادی‌ترین محصولات دنده‌اتومات بازار داخلی است که از روز گذشته پنج میلیون تومان گران شده بود، امروز یک میلیون تومان افت قیمت دارد و با ۵۰۲ میلیون تومان معامله می‌شود.

متقاضیان خرید پژو پارس بخوانند | سازمان تعزیرات تکلیف تولید پژو پارس را روشن کرد

کوییک دنده‌ای S هاچ‌بک اقتصادی شرکت سایپا به شمار می‌رود که از آغاز امروز، هیچ تغییری ندارد و با همان نرخ ۴۵۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ یکی از پرقدرت‌ترین محصولات بازار داخلی است که از صبح امروز ۱۳ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به کانال ۹۹۲ میلیون تومان رسیده است.

تارا اتوماتیک V۴ گران‌ترین خودرو داخلی بازار محسوب می‌شود که گویا هنوز هم به افزایش قیمت هفته‌های گذشته راضی نشده و از صبح امروز با رشد ۱۹ میلیون تومانی به نرخ یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نسبت به داخلی‌های بازار، افزایش یافته است.

جک J۴ آپشنال ارزان‌ترین خودروی مونتاژی کرمان موتور بوده که روز گذشته تغییری نداشت، اما از ابتدای امروز ۲۰ میلیون تومان رشد قیمت دارد و با ۹۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هایما S۵ اتوماتیک ۶سرعته کراس‌اوور مونتاژی ایران‌خودرو به شمار می‌رود که روز گذشته با رشد ۵۰ میلیون تومانی رکورددار افزایش قیمت در بازار مونتاژی‌ها بود، اما از صبح امروز ۳۵ میلیون تومان افت قیمت داشته و با نرخ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

خبر مهم برای خریداران خودرو | اعلام نتیجه شکایت از ایران خودرو و سایپا

مکث کلوت دنده دستی یکی از پیکاپ‌های مونتاژی مکث موتور محسوب می‌شود که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان رشد یافته و به کانال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

لاماری ایما جزو محبوب‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار شمرده می‌شود که از آغاز روند معاملات امروز هیچ تغییری ندارد و با همان نرخ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 844881 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا خودرو خودرو - ایرانی ايران خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • سریعترین خودروهای سه سیلندر که عملکردشان شما را شگفت‌زده خواهند کرد (+عکس)
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • قیمت رانا در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • تردد پاک به معنای واقعی با موتورهای هیدورژنی پرقدرت
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • افزایش ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها دربازار؛ کوئیک،دنا، تارا و انواع پژو چند شد؟ | جدول قیمت ها