Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه‌برنامه هفته کتاب و کتاب‌خوانی در استان سمنان خبر داد و گفت: کتابخانه‌های سیار در مناطق روستایی استان سمنان توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی جمال ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در این هفته بیش از 200 عنوان ویژه‌برنامه هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ و آموزش سبک درست زندگی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد است اذعان کرد: مطالعه و کتاب‌خوانی یکی از فرهنگ‌هایی است که با ترویج آن می‌توان مانع از نفوذ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کودکان و نوجوانان شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با تأکید بر لزوم تبیین شیوه‌های صحیح مطالعه در کودکان و نوجوانان بیان کرد: این مسئله گامی مؤثر در راستای ارتقا سطح فرهنگ مطالعه و سطح علم و هوشیاری نوجوانان است.

وی برقراری تعامل فرهنگی با والدین را یکی دیگری از اهداف برگزاری این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: اجرای مسابقات کتاب‌خوانی با عنوان ترنم رویش از دیگر برنامه‌های این هفته است که ویژه دانش آموزان پایه دوم ابتدایی تا دهم متوسطه برگزار می‌شود.

جمال با اشاره به ظرفیت کتابخانه‌های سیار در مناطق روستایی استان سمنان برای ترویج فرهنگ‌های اصیل ایرانی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های سیار تاکنون با استقبال خوبی از سوی کودکان و نوجوانان مناطق روستایی استان سمنان روبرو بوده است به همین سبب برای توسعه و گسترش این طرح در حال پیگیری هستیم.

وی برگزاری نشست ادبی با عنوان دو پنجره، دو لبخند را از دیگر برنامه‌های این نهاد به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی اعلام کرد و افزود: این برنامه ویژه اعضای کارگاه نوشتن خلاق باهدف افزایش ارتقا مهارت نویسندگی در استان سمنان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان سمنان تصریح کرد: مسابقات مختلفی در حوزه‌های طراحی پوستر، کتاب‌خوانی ویژه مربیان، تجلیل از کتاب‌خوانان برتر، نویسندگان، شاعران و غیره از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی از رونمایی از دو جلد کتاب با موضوع ادبیات پایداری در این هفته خبر داد و اذعان کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون بالغ‌بر 63 هزار و 400 جلد کتاب از سوی اعضای این کانون به امانت‌گرفته شده است که این مهم حاکی از پوشش گسترده فرهنگ کتاب‌خوانی در کانون پرورش فکری استان سمنان است.

جمال با بیان اینکه این آمار نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است یادآور شد: در این بازه زمانی سرانه مطالعه هر عضو کانون پرورش فکری کودک و نوجوان 26 جلد است که این آمار به‌طور میانگین معادل مطالعه 5 جلد کتاب از سوی هر عضو است.

انتهای پیام/

R41366/P1486/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کتاب به امانت گرفته‌شده‌ای که بعد از یک قرن به کتابخانه بازگشت!

به گزارش همشهری آنلاین، یک کتابخانه در کلرادوی آمریکا اعلام کرد بعد از ۱۰۵ سال کتاب به امانت گرفته‌شده‌ای را پس گرفته است.

رسانه‌های عربی خبر دادند، کتابخانه‌ای در این ایالت اعلام کرد کتاب «آیوانهو» اثر سر والتر اسکات را که در ۱۳ فوریه ۱۹۱۹ به امانت گرفته شده بود بعد از ۱۰۵ سال به آن بازگرداندند.

کتابخانه مذکور در صفحه خود در فیسبوک نوشت این کتاب بعد از یک قرن و اندی از زمانی که باید به کتابخانه برمی‌گشت، به آن بازگشته است.

پرتاب بزرگ ترین راکت تاریخ با نوازندگی یک پیانیست ایرانی!

کتاب مذکور توسط یک زن به کتابخانه آورده شد و اعلام کرد خواهرش آن را در میان اثاثیه به‌جامانده از مادرش در خانه آنها در کانزاس یافته است.

در ادامه این متن آمده است، بر اساس قانون کتابخانه در صورت تأخیر در بازگرداندن کتاب، فرد باید روزانه ۲ سنت به عنوان جریمه بپردازد که این رقم برای کتاب مذکور بیش از ۷۶۰ دلار می‌شود اما کتابخانه این قانون را در سال ۲۰۲۰ لغو کرده است.

کد خبر 846050 برچسب‌ها خبر مهم کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • ماجرای کتاب به امانت گرفته‌شده‌ای که بعد از یک قرن به کتابخانه بازگشت!
  • نمایشگاهی به مناسبت روز معلم در کتابخانه مرجع کانون برگزار می‌شود
  • جشنواره روستایی چاووشی خوانی و در دشتستان برگزار می‌شود
  • تقویت ارتباطات سیار در مناطق روستایی و شهری خوزستان