Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@05:39:01 GMT

یک بام و دو هوا در اتحادیه عکاسان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۳۱۱۳

یک بام و دو هوا در اتحادیه عکاسان

اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران که زمانی به عنوان یک هنر از جایگاه ویژه ای برخوردار بود اکنون به دلیل کم توجهی و نبود حمایت جدی مسئولان با مشکلات عدیده ای روبرو شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، رکود اقتصادی از یک طرف و تداخل صنفی از طرف دیگر مشکلاتی را برای صنف عکاسان و فیلمبرداران در شهرستان پارس آباد بوجود آورده است؛ این صنف که زمانی به عنوان یک هنر از جایگاه ویژه ای برخوردار بود اکنون به دلیل کم توجهی و نبود حمایت جدی مسئولان با مشکلات عدیده ای روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون دیگر عکاسی مختص عکاسان هنرمند و کاربلد در آتلیه ها و عکاسی ها نیست. بلکه یک عکس پرسنلی که سال ها بر روی شناسنامه ، گذرنامه و دیگر کارت های شناسائی ثبت می شد، امروزه در مراکز وابسته به ثبت احوال، پلیس+۱۰ و در مدارس توسط اشخاص غیر حرفه ای گرفته می شود که این موارد به دلیل بی توجهی به حقوق صاحبان این صنف است.

عکاسی یک هنر اختصاصی است، نه یک شغل سیار و عمومی؛ هیچ عکاسی چه مجوزدار و یا بدون مجوز، حق عکاسی در مدارس و یا اماکن دیگری را به صورت سیار ندارد و این کار تداخل صنفی محسوب شده و خلاف قانون نظام صنفی است.

گویا که گوش شنوایی برای پایان دادن به مشکلات صنف عکاسان شهرستان پارس آباد وجود ندارد. در حالی یک واحد صنفی پروانه دار اکنون هزینه هایی همچون هزینه اجاره، مالیات، عوارض شهرداری و دارایی را پرداخت می‌کند اما عکاسی توسط دفاتر پیشخوان و دفاتر پستی وابسته به دستگاه های دولتی باعث شده تا تعداد زیادی از واحدهای صنفی عکاسان تعطیل شوند.

لازم به ذکر است صنف عکاسان از سال ۹۱ با این مشکل مواجه هست و دولت با اینگونه اقدامات راه امرار معاش واحدهای صنف عکاسی را بسته و معلوم نیست تا چه زمانی قرار است این رویه ادامه پیدا کند.

شرایط به گونه ای شده که به ندرت افراد برای انداختن عکس یا حتی فیلمبرداری از مجالس به آتلیه های عکاسی یا اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مراجعه می‎کنند و تمامی منابع درآمدی صنف عکاسان به گونه ای تعدیل شده و تنها عکس پرسنلی مانده بود که آن هم به لطف اقدامات دفاتر پیشخوان و دفاتر پستی گرفته شده است؛ لذا اگر اقدامی صورت نگیرد، این صنف تعطیل خواهد شد.

یکی از مشکلات صنف عکاسان مشکل بیمه است و لذا صنف عکاسان را جزء هنرمندان نمی بینند و باید بیمه را کامل پرداخت کنند. دسته‌بندی برای قشر هنری صورت گرفته که بر اساس آن صنف قالی بافان، نوازندگان، خوانندگان، طراحان، نقاشان و خطاطان در رسته هنری قرار گرفته اند و بیمه این اقشار با یارانه انجام می شود اما معلوم نیست چه اتفاقی افتاده که صنف عکاسان جزء هنرمندان محسوب نمی شود و باید ۳ برابر بیمه هنرمندان را حق بیمه پرداخت کنند.

از سویی وقتی صنف عکاسی که عملا در رکود بسر می برد چرا باید شاهد این همه افزایش مالیاتی باشد. مگر مالیات را بر اساس افزایش درآمد وصول نمی کنند، پس زمانی که هیچ گشایش اقتصادی صورت نگرفته چرا باید شاهد افزایش چند برابری مالیات در اتحادیه عکاسی باشیم.

امید است مشکلات مطرح شده که نه تنها شهرستان پارس آباد بلکه گریبانگیر تمامی شهرهای ایران نیز شده است، توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح و نسبت به برطرف کردن این موانع که خارج از اختیار و نظارت اصناف می باشد اقدام گردد.

محبت جعفرپور (رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان پارس آباد)

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی منشوری گلزن پرسپولیس (+عکس)

گلزن تیم فوتبال پرسپولیس مقابل دوربین عکاسان شادی منشوری و غیراخلاقی انجام داد.

به گزارش فارس، دانیال اسماعیلی فر بعد از گلزنی به تیم نفت آبادان در اقدامی عجیب و زننده مقابل دوربین عکاسان ورزشی شادی منشوری و غیراخلاقی انجام داد! این رفتار از یک بازیکن حرفه ای مقابل عکاسان کاملا زننده و غیراخلاقی محسوب می شود حتی اگر به شوخی چنین رفتاری را انجام داده باشد. اسماعیلی فرد در بازی رفت یک گل به خودی زده به پرسپولیس زده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نرخ حمل کالا از حالت توافقی خارج شود
  • شادی منشوری گلزن پرسپولیس (+عکس)
  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • بازگشت به خانه در لنز دوربین عکاسان
  • ببینید | لحظه عجیب برخورد مهدی طارمی با عکاسان کنار زمین
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • احتمال افزایش ۷ تا ۸ برابری تعرفه های آزمایشگاهی/ بیمه ها به تعهدات شان عمل نمی کنند
  • اتحادیه تشکل های صنفی کامیونداران ایران وجود خارجی ندارد