Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص موضوعات مختلف در تهران به خبرنگاران پاسخ داد و با بیان اینکه یکی از مصوبات شورای شهر تهران ارائه گزارش سند تحویل و تحول از سوی شهردار تهران بوده است، گفت: طبق این مصوبه مقرر شد تا شهردار تهران گزارشی از وضعیت شهر تهران و شهرداری که تحویل گرفته ظرف مدت 100 روز ارائه دهد که متاسفانه در برخی سایت‌ها گزارش تحویل و تحول به اشتباه به گزارش عملکرد 100 روزه بیان شده است که این مطلب اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خرداد از ایسنا، علی اعطا ظهر امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه مدیریت شهری با تاکید بر اطلاعات دقیق و قابل استناد باید در گزارشی به شورا اعلام کند که چه شهری را با چه وضعیتی تحویل گرفته، گفت: این ربطی به گزارش عملکرد 100 روزه شهردار تهران ندارد و شورای شهر نیز قصدی برای دریافت گزارش عملکرد 100 روزه شهردار نداشته است و به نظر می‌رسد تا دی ماه باید گزارش شهرداری تهران در خصوص وضعیت پایتخت ارائه شود.

وی در خصوص مسکوت ماندن لغو مصوبه برج باغ در شورای شهر پنجم نیز گفت: در پیوست شماره 3 طرح جامع به مصوبه برج باغ اشاره شده و در دستورالعمل ماده 14 قانون زمین شهری نیز به این موضوع صحه گذاشته شده است.

همین مسئله موجب شده که ابطال مصوبه برج – باغ توسط شورای شهر هیچ تاثیری نداشته باشد و گویا هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: پس باید حرکت هماهنگی با شورای عالی شهرسازی انجام شود تا پیوست طرح جامع که برای همگان لازم الاجرا است اصلاح شود و مطمئن باشید اگر ابطال مصوبه برج باغ تنها در اختیار شورای شهر بود این مهم محقق می‌شد اما مرجع بالادستی نیز به این مصوبه صحه گذاشته و تنها در صورتی می‌توان اقدامی در راستای اصلاح این مصوبه برداشت که حرکت هماهنگی با شورای عالی شهرسازی داشته باشیم.

وی افزود: البته در دوره شورای شهر قبلی این حرکت از سوی کمیسیون سلامت شروع شده بود و حتی به توافقاتی نیز رسیده بودند و در شورای پنجم نیز دو کمیسیون محیط زیست و سلامت و شهرسازی به صورت موازی نسبت به بررسی این مصوبه اقدام می‌کنند تا نهایتا بتوانیم به پیشنهاد واحدی در خصوص مصوبه برج - باغ برسیم.

وی همچنین در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر تغییر کاربری باغات گفت: بحث تغییر کاربری در کمیسیون ماده 5 مطرح می‌شود که در چهارچوب اختیارات شورا نیست و تنها استثنائا در تهران دبیرخانه کمیسیون ماده 5 در شهرداری است که استثنائا می‌تواند در چگونگی طرح موضوعات در کمیسیون ماده 5 نظر دهد.

وی با بیان اینکه شورای شهر در خصوص انتقال مالکیت اماکن در شهرداری حساس است، گفت: کمیسیون حقوقی و نظارت شورا حضور فعالی در این خصوص دارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بولتن اخبار اعضای شورا در نمایشگاه مطبوعات به صورت کاغذی در اختیار آنها قرار گرفته، گفت: من هم این انتقاد را قبول دارم اما باید اعلام کنم که در شورای شهر پنجم مکاتبات به صورت اتوماسیونی است و مکاتبات داخلی اگر غیر اتوماسیونی باشد اساسا پذیرفته نیست.

وی همچنین در خصوص حواشی جلسه گذشته شورا مبنی بر باغ بودن یا نبودن زمین باشگاه اقدسیه گفت: شورا در جایگاه تجدیدنظر باغات است و برای تجدیدنظر پرونده‌ها به شورا ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مشخصا در قانون آمده که برای باغ بودن پنج شرط روشن باید وجود داشته باشد، گفت: اگر زمینی واجد هر کدام از این ویژگی‌ها باشد باغ شناخته می‌شود و ما هم صرفا بر اساس متن قانون قضاوت کرده و در تجدید نظر نیز حداقل باید واجد یک شرط از پنج شرط باشد.

وی با بیان اینکه ممکن است در آراء قبلی توجه زیادی به شرایط نشده و یا به هر دلیلی حالا مالک از رای باغ بودنش اعتراض داشته باشد، گفت: قانون روشنی در این خصوص وجود دارد که به استناد آنها قضاوت می‌کنیم.

اعطا همچنین در مورد انتخاب صالحی امیری به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران، گفت: به ما گفته‌اند که قرار است این فرد به عنوان معاون شهردار انتخاب شود اما اینکه حکم خورده است یا نه اطلاعی نداریم.

سخنگوی شورای شهر همچنین در خصوص ابهاماتی مبنی بر استخدام فرزند مدیرمسئول روزنامه همشهری در این موسسه گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم اما بارها تاکید کردم که باید انتصابات به گونه‌ای باشد که باعث ابهام و بروز سوء تعبیر نشود.

وی در ادامه با اشاره به نامه شهردار تهران به هاشمی در خصوص استفاده از بازنشستگان گفت: نامه نجفی در پاسخ به تذکر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر استفاده از افراد بازنشسته درشهرداری بود که البته شهردار تهران نیز نامه‌ای به معاونینش در خصوص رعایت عدم استفاده از بازنشستگان نوشته است.

اعطا در ادامه در واکنش به استفاده از بازنشستگان در شهرداری تهران با بیان اینکه در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 86 سمت‌های مهم مدیریتی که در ذیل مدیریت سیاسی محسوب می‌شوند، به عنوان مقام شناخته می‌شوند، گفت: مطابق استفساریه جدید مجلس شورای اسلامی به کارگیری بازنشستگان در این سمت‌ها و مشاغل هم‌طراز آنها منع قانونی ندارد.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه مطابق مصوبه هیات وزیران شهردار تهران هم‌طراز وزرا، نمایندگان مجلس و معاونان رییس جمهو به شمار می‌آید، گفت: همچنین به استناد تبصره 3 ذیل ماده 30 قانون استخدام کشوری، معاونان شهرداری کشور مشمول مقررات مربوط به معاون وزارتخانه‌ها خواهند شد و در نتیجه به نظر می‌رسد در رابطه با به کارگیری بازنشستگان در مسوولیت معاونان شهردار تهران منعی وجود نداشته باشد.

برچسب ها: علی اعطا ، سخنگوی شورای شهر ، بازنشستگان ، شهرداری

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی، گفت: افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی گفت: این موضوع نیز به ما منتقل شده است و شهروندان تخلفاتی را در این بخش به ما ارجاع داده‌اند و ما نیز این موارد را در کمیسیونی که وجود دارد بررسی کردیم.

وی افزود: تخلفاتی در برخی خطوط تاکسیرانی اعلام شده که متاسفانه تعدادی از رانندگان تاکسی اقدام به افزایش کرایه‌ها بیش از مصوبه‌ شورا کرده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مبنای افزایش کرایه‌های تاکسی در سال 1403 مصوبه شورای شهر تهران است به طوریکه بر اساس آن کرایه‌های تاکسی در سال جاری 45 درصد افزایش پیدا کرده است. البته شاید در برخی از خطوط برای رند شدن کرایه‌ها حدود چند ده ریال این رقم افزایش پیدا کند اما همانطور که گفته شد کرایه‌های تاکسی بر اساس مصوبه شورا باید انجام شود.

تشکری هاشمی ادامه داد: این نکته قابل توجه است که نه تنها برای تاکسی‌ها بلکه برای سایر مصوبات شورا از جمله تعرفه اماکن ورزشی باید مصوبه شورا مورد توجه قرار بگیرد و در واقع تعرفه‌ها در بخش‌های مختلف زیر نرخ تورم مصوب شده است و افزایش هر تعرفه خلاف مصوبه شوراست و باید با آن برخورد کند.

وی همچنین در رابطه با شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی تصریح کرد: این مسئله وظیفه موسسه استاندارد، محیط زیست و راهنمایی و رانندگی است و باید مورد توجه قرار بگیرد. البته تا آنجایی که پیگیری شده است هنوز این تاکسی‌ها پلاک‌گذاری نشده‌اند. ضمن اینکه مشکل جدی برای پلاک‌گذاری آنها وجود ندارد و پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز از شورای ترافیک این تاکسی‌ها پلاک‌گذاری خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به وعده‌های داده شده از سوی شهرداری برای حمل و نقل عمومی گفت: آقای زاکانی در طی این دوره از مدیریت شهری و بویژه یک سال گذشته وعده هایی مبنی بر ورود 27 هزار و 500 تاکسی برقی، ون، 2 هزار دستگاه اتوبوس برقی و 150 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی داده‌اند که امیدواریم که این وعده‌ها عملیاتی و اجرا شوند.

کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی چقدر گران شد؟

تشکری هاشمی گفت: به هر صورت هر دوره مدیریت شهری به پایان خواهد رسید و زمان این مدیریت شهری نیز حدود یک سال و اندی دیگر به پایان می‌رسد و باید ما از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم و قطعا پس از پایان این دوره شهروندان تهرانی ما را قضاوت خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گلایه عضو شورای شیراز از عدم احداث باغات بانوان در شیراز
  • عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود
  • مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری زیر ذره‌بین شورای شهر | مظفر: ۲ هزار و ۸۷۴ پروژه برای سال جاری شناسایی شدند