Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، آیین اختتامیه یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی فردا از ساعت 18 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود.

در این مراسم برگزیدگان بخش های پوستر، پرچم، تصویرسازی و نقاشی که در هر بخش شامل سه تقدیر و سه اثر برتر خواهد بود، معرفی خواهند شد. جوایز این بخش جایزه نقدی به همراه تندیس ویژه سوگواره است که توسط نادر قشقایی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از کاظم چلیپا هنرمند پیشکسوت حوزه تجسمی و از بنیانگذاران هنر انقلاب تقدیر می شود.

همزمان با آیین اختتامیه یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی، نمایشگاهی نیز از آثار منتخب شرکت کرده در این دوره از سوگواره آغاز به کار خواهد کرد. در این گالری تعداد 105 اثر در 9 روز به نمایش در می آیند.

این نمایشگاه تا روز 30 آبان ماه در نگارخانه ابوالفضل عالی و گالری شماره یک خانه عکاسان حوزه هنری همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 19 میزبان علاقه مندان خواهد بود. همچنین همزمان با این گالری ها، برخی از گالری های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز اقدام به نمایش آثار هنرمندان خواهند کرد.

در یازدهمین دوره سوگواره هنر عاشورایی حوزه هنری که به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر برگزار می شود، 1235 اثر از 431 هنرمند شرکت کرده است.

503

هنر عاشورایی تالار سوره حوزه هنری پوستر نقاشی تصویرسازی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۳۷۰ اثر هنری ۸۰۰ سال اخیر در موزه ملی هنر‌های اصفهان

سرپرست موزه ملی هنر‌های اصفهان گفت: در موزه ملی هنر‌های اصفهان از انواع مکاتب مختلف هنری و اساتید مختلف هنری اصفهان در بازه زمانی ۸۰۰ سال اخیر، ۳۳۷ کد اثر و ۳۷۰ اثر مختلف نگارگری، نقاشی، خوشنویسی و … به نمایش گذاشته شده است.

مجید صادقانی در برنامه تلویزیونی بهار بهار  افزود: موزه، بخش‌های مختلف فرهنگی را با آثار فرهنگی، اجتماعی و تاریخی در معرض بازدید مخاطب عام و خاص قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه در گذر رزم و جنگ این موزه انواع هنر‌ها مرتبط با تسلیحات نظامی وجود دارد، گفت: مکاتب هنری اصفهان جامع است و در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی، اصفهان صاحب حرف و نظر است.

سرپرست موزه ملی هنر‌های اصفهان  با اشاره به سختی کار در این حوزه  افزود: مسائل اجتماعی و فرهنگی زود بازده نیست و در مدت ۱۰ تا ۱۵ سال نتایج آن را می‌بینیم که این امر موجب شده  افرادی که کمتر با این حوزه ارتباط دارند، ما را دلسرد کنند و در نتیجه اهمیت این بخش کمتر دیده شود.

صادقانی با اشاره به نقشه موجود در موزه که پیشینه آن به قرن ۱۷ میلادی بازمی‌گردد، افزود: این نقشه، نمایی از جنوب به شمال اصفهان را در دوران صفویه به مخاطب ارائه می‌کند، در آن به معرفی جغرافیای شهری و انسانی اصفهان ۴۰۰ سال پیش می‌پردازد.

او  تصریح کرد: ۱۱۵ شخصیت در این نقشه تصویرگری شدند که بیانگر حرفه‌ها و مشاغل و افراد در اصفهان آن زمان و نمایی از اجداد ۴۰۰ سال پیش ما در اصفهان است.

سرپرست موزه ملی هنر‌های اصفهان افزود: این نقشه ابعاد مردم‌شناسی و جامعه شناختی دارد و با به تصویر کشیدن المان‌های اصلی شهر، جغرافیای شهری خوبی به مخاطب ارائه می‌کند.

او  ادامه داد: دغدغه اصلی موزه‌های دفینه کشور (اولین موزه تخصصی و دائمی سکه و اسکناس در ایران) که موزه ملی هنر‌های اصفهان یکی از آنها است، حال خوش کسانی است که موزه گردی می‌کنند و تلاش می‌کند با استفاده از آثار، آنها را با پیشینه اصیل و غنی خود آشنا کنند، البته از موزه ملی هنر‌های اصفهان به عنوان یک پاتوق فرهنگی یاد می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • نمایش ۳۷۰ اثر هنری ۸۰۰ سال اخیر در موزه ملی هنر‌های اصفهان
  • اثر هنری کتابت ۹خطاط و ترجمه روایی قرآن ویژه سبک زندگی رونمایی شد
  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان
  • نمایشگاه عفاف‌و حجاب در موزه زاهدان افتتاح شد
  • آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم
  • راه‌اندازی نمایشگاه عفاف‌ و حجاب در موزه زاهدان
  • دوسالانه‌های تجسمی با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند؟
  • افتتاح هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 
  • هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر افتتاح شد