Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران ناز»
2024-03-19@03:11:35 GMT

احتمال حامله شدن از منی روی لباس زیر

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۴۹۷۵

احتمال حامله شدن از منی روی لباس زیر

احتمال حامله شدن از منی روی لباس زیر

 

بارداری و حامله شدن در پی ارتباطات جنسی اتفاق میافتد . اما پرسشی که ممکن است به ذهن افرادی که ارتباطات جنسی دارند خطور کند این است که از روی لباس زیری که آغشته به اسپرم و آب منی مردان شده است احتمال حاملگی وجود دارد یا خیر. پاسخ ما بله است .امکان دارد این اتفاق بیافتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شما فرایند باروری از برهم‌کنش‌های پیچیده‌ای بین تخمک و اسپرم تشکیل می‌شود.با توجه به اینکه اسپرم در هوای آزاد، روی سطوح یا پارچه در عرض چند دقیقه از بین می‌رود احتمال بارداری از روی لباس بسیار ضعیف است.

 

احتمال بارداری با شرایط خاص از بحث برانگیزترین مسائلی است که این روزها بین زوج‌های جوان ایجاد شده است. آگاهی از فرایند بارداری و شرایط زنده ماندن اسپرم می‌تواند از نگرانی زوجین بکاهد.

 

فرایند باروری چگونه است؟

 

فرایند باروری از برهم‌کنش‌های پیچیده‌ای بین تخمک و اسپرم تشکیل می‌شود که بیوشیمی، ایجاد پیوند و فعال‌سازی گیرنده‌های مولکولی روی سر اسپرم و تخمک را دربرمی‌گیرد. تخمک آزادشده به سمت لوله‌های فالوپ حرکت می‌کند و در آنجا توسط یک اسپرم بارور خواهد شد.

 

زمانی که مرد ارضا می‌شود 40 تا 150 میلیون اسپرم در مایع منی وجود دارد. اسپرم در دستگاه تناسلی زن رو به بالا شنا کرده و به سمت لوله‌های فالوپ می‌رود. زمانی که اسپرم به تخمک می‌رسد متغیر است – برخی اسپرم‌ها ممکن است در عرض نیم ساعت به هدف برسند و برای برخی دیگر این راه شاید چند روز زمان ببرد. اسپرم می‌تواند برای 48 تا 72 ساعت در بدن زن زنده بماند. از میلیون‌ها اسپرم تنها چند صد عدد می‌توانند به تخمک نزدیک شوند.

 

لقاح حدود 24 ساعت طول می‌کشد. زمانی که اسپرم به داخل تخمک نفوذ پیدا کرد سطح تخمک تغییر می‌کند و مانع ورود اسپرم‌های دیگر می‌شود. لقاح ساختار ژنتیکی نوزاد (اینکه دختر یا پسر باشد) را کامل می‌کند.

 

تخمک گذاری به زمانی گفته می شود که یک تخمک (یا در برخی موارد نادر بیشتر از یک تخمک) از تخمدان آزاد می شود و این زمان را “دوره باروری” در سیکل قاعدگی زنان می نامند. هر ماه، یک تخمک در درون تخمدان یک خانم به بلوغ می رسد. هنگامی که اندازه آن به حد معینی رسید، تخمک از تخمدان آزاد شده و از طریق لوله های فالوپ (لوله های رحمی)، به طرف رحم حرکت می کند. برای تشخیص زمان تقریبی تخم‌گذاری می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید:

 

يك دوره قاعدگي از اولين روز شروع قاعدگي تا اولين روز قاعدگي بعدی می باشد.يك دوره قاعدگي به طور معمول ۲۸ تا ۳۲ روز طول مي‌كشد، اما ممكن است كوتاه‌تر يا طولاني تر باشد.

 

زمان تخمك‌گذاري با محاسبه‌كردن نيمه دوره قاعدگي تعيين مي‌شود.تخمك‌گذاري معمولا بين روز ۱۱ تا ۲۱ پس از شروع دوره قاعدگي رخ مي‌دهد.

 

زمان تخمك‌گذاري را همچنين مي‌توانيد با حساب‌ كردن ۱۲ تا ۱۶ روز پيش از اولين دوره قاعدگي بعدي هم به دست آوريد.

 

اسپرم‌ها می‌توانند با توجه به محیطی که در آن قرار گرفته‌اند، از چند دقیقه تا چند روز زنده بمانند

 

سلول‌ها شروع به تقسیم می‌کنند

 

زمانی که تخمک بارور شد فرآیند سریع تقسیم شروع می‌شود. تخمک بارورشده لوله‌های فالوپ را ترک کرده و 3 تا 4 روز پس از لقاح وارد رحم می‌شود.

 

هورمون‌های بارداری

 

هورمونی به نام هاش سی جی (HCG) توسط سلول‌هایی که در نهایت جفت را می‌سازند ترشح می‌شود. این هورمون حدود یک هفته پس از لقاح در خون مادر وجود دارد و تشخیص بارداری از طریق آزمایش خون یا ادرار ممکن است.

 

برای پاسخ به بسیاری سوالات در مورد احتمال بارداری از روی لباس دانستن اینکه شرایط زنده ماندن و باروری اسپرم چقدر است ضروری است. برخی کارشناسان می‌گویند اگر لباس کاملا آغشته به اسپرم شود و با واژن خانم در تماس قرار گیرد، احتمال بسیار ضعیفی برای باردار شدن وجود دارد. تاکنون بررسی‌های دقیق و خاصی در این باره انجام نشده است. اگر چه این احتمال اندک است.

 

شرایط زنده ماندن اسپرم

 

اسپرم‌ها می‌توانند با توجه به محیطی که در آن قرار گرفته‌اند، از چند دقیقه تا چند روز زنده بمانند.

 

اسپرم‌ها با قرار گرفتن در معرض هوای آزاد، روی سطوح یا پارچه سرد، در عرض چند دقیقه از بین می‌روند. (اسپرم روی یک سطح خشک، مانند لباس یا تختخواب می‌میرد ولی در آب مثلا در آب گرم وان، احتمالا برای مدت طولانی‌تری زنده خواهد ماند، زیرا در محیط‌های مرطوب و گرم بیشتر زنده می‌ماند ولی احتمال اینکه اسپرم موجود در آب وان به دستگاه تناسلی زنانه راه یابد و او را باردار کند، بسیار اندک است.)

 

در یک فضای بسته و تمیز و با دمای بدن، اسپرم‌ها معمولا 4 تا 6 ساعت یا بیشتر دوام می‌آورند.

 

اسپرم را می‌توان در دمای بسیار پایین منجمد کرد (اما نه در یخچال) و بدین ترتیب تا سال‌ها زنده می‌ماند.

 

اسپرم می‌تواند چندین ساعت در واژن زنده بماند.

 

بیشتر اسپرم‌ها طی 24 تا 48 ساعت در گردنه‌ی رحم می‌میرند اما برخی از آن‌ها 4 یا 5 روز زنده می‌مانند.برخی از اسپرم‌ها تا چند روز در لوله‌ی فالوپ دوام می‌آورند

 

نتیجه گیری

 

با توجه به مطالب گفته شده فرایند بارداری، فرایندی است که به سادگی انجام نشده و بایستی مراحل زیادی طی شود تا اسپرم به مرحله لقاح و بارداری برسد بنابراین، احتمال اینکه اسپرم بتواند از روی لباس زیر (شورت) زنده خود را به آلت تناسلی زن برساند و دیگر مراحل را طی کند بسیار ضعیف می‌باشد. تاخیر در زمان قاعدگی بانوان پس از رابطه جنسی محافظت نشده بیشتر ناشی از نگرانی درباره احتمال بارداری است.

 

منبع: ایران ناز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irannaz.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران ناز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس ملی پوشان والیبال نشسته بانوان رونمایی شد

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تیم والیبال نشسته بانوان ایران با حمایت کارگزاری بیمه دال عازم مسابقات انتخابی پارالمپیک به میزبانی کشور چین خواهد شد.

مسئولین کارگزاری بیمه دال در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و حمایت از ورزش بانوان؛ با حضور در اردوی تیم ملی، از تمرینات بانوان والیبال نشسته بازدید کردند و در ادامه از پیراهن تیم ملی رونمایی و با حضور مسئولین دال و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان، پیراهن ملی مسابقات به بازیکنان اهدا گردید.

بانوان تیم ملی والیبال نشسته در دوره پیشین رقابت‌های قهرمانی آسیا به فینال رقابتها راه یافتند؛ ولی در مصاف با چین به مقام نایب قهرمان آسیا رسیدند.
در این دوره از رقابت‌ها، بانوان ملی‌پوش والیبال نشسته باید بتوانند مقام اول مسابقات را کسب کنند و تنها سهمیه باقیمانده برای شرکت در مسابقات المپیک را به دست آورند.

رقابت‌های انتخابی پارالمپیک پاریس به میزبانی کشور چین در بخش بانوان با حضور تیم‌های ملی ایران، اسلونی، آلمان، اوکراین، ژاپن، مغولستان، تایلند و چین از پانزدهم تا بیست و دوم فرودین ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کد خبر 6057147

دیگر خبرها

  • رژیم‌های لاغری فوری چه بلایی سرتان می‌آورد؟
  • پوشاک اقوام در نوروز
  • «روش ۳۳۳» چیست و چگونه از آن برای بسته‌بندی لباس‌های مخصوص سفر استفاده کنیم؟
  • لباس ملی پوشان والیبال نشسته بانوان رونمایی شد
  • زایمان موفق مادر مبتلا به التهاب درون شامه قلب، در مشهد
  • آلمان با این پیراهن قهرمان اروپا می‌شود!
  • دو چهره شاخص مورد اعتماد امام چه کسانی بودند؟
  • ماجرای لباس داوود کیم و جمله SAVE GAZA چیست؟
  • شکستن موبایل‌های دانش آموزان با لباس نظامی!
  • تهران سرد و گرم چشیده!