Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، خبر توزیع هزاران جلد قرآن کریم در بین زائران اربعین حسینی که از سوی اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز یک‌شنبه، 21 آبان‌ماه در صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های کشور منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز یکشنبه، 21 آبان‌ماه و تا ساعت 14:30 تعداد پنج خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که تعداد سه خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و دو خبر دیگر نیز در حوزه‌‌های معارفی دیگر به‌ویژه حوزه عترت منتشر شده‌اند.
«همراه با «بیت‌النبی» در روزهای پایانی صفر»، «توزیع قرآن با ترجمه اهل‌ سنت بین زائران سنی اربعین» و «مدل آقای قرائتی در سوادآموزی برای تربیت حافظ قرآن هم کارساز است» سه خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهند که تا این لحظه منتشر شده‌اند.
همچنین، «جزئیات خلق تابلوی ماجرای شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) به سبک قهوه‌خانه‌ای» و «نوحه‌خوانی شکل تکامل یافته عزاداری‌ها است/ متأسفانه بعضی‌ها نوحه‌سرایان را شاعر نمی‌نامند» نیز دو خبر دیگر صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهند.
از سه تیتر اصلی این صفحه نیز تنها یک تیتر با عنوان «نوحه‌خوانی شکل تکامل‌یافته عزاداری‌ها است/ متأسفانه بعضی‌ها نوحه‌سرایان را شاعر نمی‌نامند» به‌روزرسانی شده است و دو تیتر دیگر این صفحه مربوط به روزهای گذشته هستند.
باشگاه خبرنگاران پویا خبرگزاری تسنیم طی خبری با عنوان «مدل آقای قرائتی در سوادآموزی برای تربیت حافظ قرآن هم کارساز است» که یکی از اخبار امروز صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری نیر می‌باشد، به گفت‌و‌گو با مهدی نادی، رئیس اداره امور قرآنی استان تهران پرداخته که در بخشی از این خبر آمده است: «مهدی نادی، رئیس اداره امور قرآنی استان تهران درباره راهکارهای عملی پیش روی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم گفت: حجت‌الاسلام قرائتی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در نهضت سوادآموزی مدلی را پیاده کرد که هر فرد با سوادی یک بی‌سواد را به نهضت معرفی کند، آموزش او را به عهده بگیرد و پس از باسواد شدن آن فرد، نهضت حق‌الزحمه معلم را پرداخت کند.
نادی با اشاره به اینکه این مدل برای تربیت حافظان قرآن در طرح ملی حفظ نیز کارساز است، افزود: در حال حاضر تعداد زیادی حافظ قرآن کریم دارای مدارک تخصصی حفظ قرآن در کشور وجود دارند که می‌توان با چنین مدلی از آنها برای تربیت امثال خودشان استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بسیاری از طرح‌های تربیت حافظ قرآن کریم به دلیل وجود نگاه‌هایی که نمی‌خواهند در این راه بودجه صرف کنند عقیم مانده است، افزود: با این نوع نگاه نمی‌شود مشارکت اساتید حفظ قرآن را به طرح ملی حفظ قرآن کریم جلب کرد».
فارس
اخبار امروز صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس همانند روال معمول این خبرگزاری با خبر تلاوت ترتیل صفحه 222 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی قرآن کریم آغاز شده است.
همچنین، در ادامه نیز و تا این ساعت تعداد پنج خبر دیگر بر روی خروجی این صفحه منتشر شده است که سه خبر از این اخبار با عناوین «توزیع دو هزار جلد قرآن با ترجمه اردو بین زائران اربعین حسینی»، «نرم‌افزار اندروید تفسیر قرآن حجت‌الاسلام قرائتی منتشر شد» و «تلاوت جواد پناهی در شب اربعین حسینی در حرم رضوی» در حوزه تخصصی قرآنی قرار دارند.
همچنین، دو خبر دیگر نیز با عناوین «حضور گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) در پیاده‌روی اربعین به روایت تصاویر» و «بلای شتابزدگی/ آیا انسان ذاتاً عجول است؟» تا این لحظه بر روی خروجی این صفحه منعکس شده است که این اخبار در حوزه‌های معارفی دیگر منتشر شده‌اند.
یکی از اخبار امروز صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس که اغلب رسانه‌ها و خبرگزاری‌های دیگر نیز در صفحات معارفی خود بدان پرداخته‌اند خبری با عنوان «توزیع دو هزار جلد قرآن با ترجمه اردو بین زائران اربعین حسینی» است که مربوط به سخنان اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت است.
در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج ضمن اشاره به اینکه بخش فرهنگی ستاد پاسداشت اربعین در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است، گفت: بر این اساس هر معاونت بر اساس شخص و شرح وظایفی که بر عهده دارد عمل خواهد کرد و معاونت قرآن و عترت نیز با پیشگامی در همه فعالیت‌ها ٣ موضوع محوری در این زمینه را مدنظر قرار داده است:
١- چاپ و توزیع زیارت عاشورا به میزان ٣ هزار تیراژ در سراسر کشور
٢- چاپ و توزیع زیارت عاشورا و زیارت اربعین به تیراژ ١٣٠ هزار نسخه و در اختیار قرار دادن آن‌ها در مرزهای چزابه، شلمچه و مهران و دیوار نویسی با محوریت اربعین در استان ایلام
٣-چاپ و توزیع قرآن کریم به ترجمه اردو به دو سبک ترجمه شیعی و سنی که این مورد خاص مربوط به برادران اهل تسنن کشور پاکستان اقدام شده و در مسیر بازگشت از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در اختیار زائران قرار خواهد گرفت».
ایسنا
هر دو خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان که طی امروز و تاکنون بر روی خروجی این صفحه منتشر شده است، در حوزه‌های معارفی غیر قرآنی قرار دارند و از اخبار تخصصی قرآنی در این صفحه خبری نیست.
«مراسم دهه آخر ماه صفر با حضور هاشمی‌ شاهرودی در مشهد برگزار می‌شود» و «وحدت راه رسیدن به پیروزی نهایی است/سیاست خدشه‌ناپذیر ایران حمایت از تمامی مظلومان عالم است» عناوین دو خبر این صفحه از خبرگزاری ایسنا تا این لحظه هستند.
همچنین، خبر «وحدت راه رسیدن به پیروزی نهایی است/سیاست خدشه‌ناپذیر ایران حمایت از تمامی مظلومان عالم است» نیز به عنوان تیتر اصلی این صفحه انتخاب شده است که مربوط به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار با با هیئتی از علمای اهل سنت و جمعی از استادان دانشگاه‌های سوریه است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز طی امروز و تاکنون اقدام به انتشار دو خبر با عناوین «اربعین حسینی(ع) نمایش قدرت و همبستگی شیعیان» و «راهپیمایی اربعین نمایش قدرت نرم انقلاب اسلامی در جهان بود» کرده است که هر دو خبر مربوط به ایام اربعین حسینی است.
همچنین، اولین خبر امروز این صفحه که عنوان «اربعین حسینی(ع) نمایش قدرت و همبستگی شیعیان» را داراست، مربوط به گزارش جالب نشریه ایندیپندنت انگلستان در رابطه با اجتماع شیعیان در اربعین حسینی است که در بخش‌هایی از آن آمده است: «میلیون‌ها زائر سیاه‌پوش در شهر مقدس کربلا جمع شدند تا مراسم مذهبی اربعین- بزرگ‌ترین اجتماع سالانه مردمی جهان- را گرامی بدارند.
پیاده‌روی در امتداد ستون‌های طولانی که به‌ صورت پیوسته تا 50 مایل به طول می‌انجامد، خوابیدن در چادرهایی که از سوی برگزارکنندگان در کنار جاده‌ها برپاشده است، این رویداد را به یک نمایش قدرتمند از اعتقاد شیعیان و همبستگی آن‌ها تبدیل کرده است.
مراسم اربعین امسال با شکست نهایی داعش - جنبشی که باهدف سرنگونی دولت تحت حکمرانی شیعه در بغداد، هزاران نفر از شیعیان را قتل و عام کرد، هم‌زمان‌شده است. ارتش سوریه نیز اعلام کرد که البوکمال، آخرین شهر در اشغال داعش در سوریه را آزاد کرده است. این پیروزی چند روز بعد از آن به ‌دست‌ آمده است که داعش از غرب عراق عقب‌نشینی کرد».
مهر
تنها خبر امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر یک خبر تخصصی قرآنی با عنوان «دو هزار جلد قرآن کریم میان زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود» می‌باشد که در رابطه با سخنان اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت است و اغلب خبرگزاری‌ها و رسانه‌های کشور نیز طی امروز بدان پرداخته‌اند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان نیز طی امروز و تا این لحظه تعداد هفت خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که تنها یکی از این اخبار با عنوان «دو هزار جلد قرآن کریم به زائران اربعین حسینی تقدیم شد» در حوزه قرآنی قرار دارد.
همچنین، «حدیث رسول اکرم(ص) درباره کاهلان به نماز»،‌ «خواب برف چه تعبیری دارد؟»، «زندگی نامه شهید نادر پور»، «پنج نفری که قبل از خلقت حضرت آدم حضور داشتند»، «وحدت راه رسیدن به پیروزی نهایی در برابر دشمنان است» و «حکم شرعی وضو با ناخن لاک زده چیست؟» نیز عناوین دیگر اخبار این صفحه از باشگاه خبرنگاران جوان را تا این ساعت تشکیل می‌دهند که در حوزه‌های معارفی مختلف منتشر شده‌اند.
ایبنا
صفحه دین و علوم قرآنی خبرگزاری ایبنا که خبرگزاری تخصصی حوزه کتاب کشور است طی امروز و تا این ساعت اقدام به انتشار پنج خبر بر روی خروجی خود کرده است که سه خبر از این اخبار با عنوان‌های «رونمایی از نگاره اهدایی محمود فرشچیان و قرآن حکاکی شده روی سنگ گرانیت»، «توزیع دو هزار جلد قرآن کریم بین زائران اربعین حسینی» و «تخفیف 20 درصدی ناشران قرآنی به مناسبت هفته کتاب» در حوزه تخصصی قرآن کریم منتشر شده‌اند.
همچنین، دو خبر دیگر با عنوان «سخن گفتن از کتاب، دلیل آوردن براى آفتاب است» (در گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان) و «چاپ هشتم کتاب «امام رضا(ع) و زندگی» منتشر شد» نیز در این صفحه منتشر شده‌اند که در حوزه‌های معارفی دیگر قرار دارند.
یادآور می‌شود، خبرگزاری‌های آریا  و میزان نیز طی امروز، 21 آبان‌ماه و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی صفحات قرآن و عترت و دین و اندیشه خود منتشر نکرده‌اند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدت زمان حضور زائران عمره و تمتع/ تأمین ارز حجاج

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس حسینی، در حاشیه مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج عمره، در جمع خبرنگاران، افزود: ۲۴ اردیبهشت پرواز حج آغاز می‌شود و عدد زائرین ایرانی ۸۷ هزار و ۲۵۰ نفر است و مقدمات سفر زائران در حوزه تغذیه، حمل و نقل و موضوعات پروازی انجام شده است.

وی گفت: مدت حضور زائران عمره ۱۰ روز است که ۵ روز در شهر مدینه و ۵ روز در مکه مشرف خواهند شد. در حج تمتع نیز متوسط حضور زائران حدود ۳۳ روز است.

حسینی افزود: دولت در زمینه تخصیص ارز همکاری خوبی با سازمان حج و زیارت داشته و ارز مورد نیاز حجاج تهیه شده است.

کد خبر 6084961

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • مدت زمان حضور زائران عمره و تمتع/ تأمین ارز حجاج