Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - سفیر هند در تهران گفت: این کشور برای توسعه روابط در زمینه های سرمایه گذاری و همکاری های بانکی با جمهوری اسلامی ایران در حال مذاکره با مسئولان ایران است.

به گزارش ایرنا، سوراب کومار روز یکشنبه در دیدار با استاندار اصفهان، افزود: دفتر اتاق بازرگانی هند که یکی از بزرگترین اتاق های بازرگانی این کشور است طی ماه های گذشته در تهران افتتاح شد و اکنون در حال بررسی چگونگی توسعه همکاری های اقتصادی و بانکی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به سفر نخست وزیر هند در سال گذشته به تهران و دیدار با مقام های بلند پایه ایران اشاره کرد و افزود: دولت هند تمایل زیادی به توسعه همکاری با ایران دارد.
سفیر هند در تهران گفت: نخست وزیر کشورش در سفر به ایران بر توسعه همکاری بویژه در زمینه های صنعتی و فرهنگی با استان های ایران که از ظرفیت های لازم برخوردارند تاکید کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های هند در بخش انرژی گفت: هند در زمینه انرژی بویژه گاز با شرکت های ایرانی در خلیج فارس همکاری دارد.
کومار با اشاره به اینکه یک گروه از فعالان اقتصادی هند قرار است در روزهای آینده به ایران سفر کنند، افزود: تلاش خواهیم کرد که هیات تجاری هند پس از تهران، به اصفهان نیز سفر و زمینه های همکاری با فعالان اقتصادی این استان را بررسی کنند.
سفیر هند در تهران اضافه کرد: کشورش برای همکاری با اصفهان در زمینه گردشگری علاقه مند است.
وی همچنین برقراری پرواز مستقیم از اصفهان به شهرهای هند توسط شرکت های هواپیمایی ایران را خواستار شد و افزود: برقراری این پروازها به توسعه همکاری شرکت های هندی با فعالان اقتصادی ایران و اصفهان بویژه در زمینه صنعت گردشگری کمک می کند.
کومار افزود: به اتاق بازرگانی هند توصیه خواهم کرد که شرکت های بزرگ هندی را برای همکاری با اصفهان ترغیب کند.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به وجود اشتراک های فرهنگی بین اصفهان و هند گفت: طرفین باید از این اشتراک ها برای توسعه همکاری ها بهره برداری کنند.
محسن مهر علیزاده افزود: این اشتراک های فرهنگی باید بویژه برای توسعه صنعت گردشگری اصفهان و هند مورد استفاده قرار گیرد و زمینه ورود گردشگران هندی به اصفهان و گردشگران اصفهان به شهرهای هند بیش از پیش فراهم شود.
استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد: سفر سفیر هند به اصفهان برای طرفین سودمند باشد و زمینه توسعه روابط این استان با هند را بیش از پیش فراهم کند.
وی با اشاره به سفر قریب الوقوع هیات تجاری هند به ایران از آمادگی اصفهان جهت میزبانی از این هیات برای انجام مذاکرات تجاری با فعالان اقتصادی اصفهان خبر داد و افزود: اصفهان برای سرمایه گذاری شرکت های هندی بویژه در زمینه گردشگری و صنایع وابسته به این بخش آمادگی دارد.
استاندار اصفهان افزود: این استان برای همکاری با هند از ظرفیت های زیادی برخوردار است و در اولین گام منتظر برگزاری نشست فعالان اقتصادی اصفهان با تُجار هند هستیم تا بتوانیم فرصت های همکاری با هند را بررسی و عملیاتی کنیم.
مهرعلیزاده همچنین از پیشنهاد سفیر هند مبنی بر تاسیس یک شعبه از اتاق بازرگانی هند در اصفهان استقبال کرد و گفت: ظرفیت های زیادی برای توسعه همکاری بین اصفهان و هند وجود دارد و از اتاق بازرگانی اصفهان خواهیم خواست تا این ظرفیت ها را عملیاتی کند.
به گزارش ایرنا، هند با بیش از یک میلیارد و 250 میلیون نفر جمعیت و به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان دارای فرصت های بی شماری برای گسترش روابط تجاری با ایران است.
حجم تجارت بین ایران و هند درصورت رفع مشکلات انتقال پول، گشایش شعبات بانک های ایرانی در هند و برقراری تعرفه تجارت ترجیحی می تواند در مدت کوتاهی به بیش از 2 برابر رقم فعلی ( 6میلیارد دلار) افزایش یابد.
در حال حاضر بیشترین صادرات ایران به هند را پس از نفت با 70 درصد ،محصولات شیمیایی و پتروشیمی ،قیر،خشکبار ، خرما و مقدار کمی میوه تشکیل می دهد.
برنج ،قطعات خودرو ،انواع ماشین آلات، فولاد،دارو، لاستیک و چای از مهمترین اقلام صادراتی هند به ایران با یک میلیارد و980 میلیون دلار در سال است .
برنج مهمترین محصول صادراتی هند به ایران است به گونه ای که این کشور درسالهای گذشته حدود یک میلیون تن برنج باسماتی به ایران صادر کرده است.
خاطرنشان می شود، نارندرا مودی نخست وزیر هند دوم خرداد سال گذشته (1395) در سفر به ایران ضمن دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری، 12 سند همکاری در زمینه های اقتصادی، سیاسی ،فرهنگی و علمی با جمهوری اسلامی ایران منعقد کرد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن درحال بررسی ارسال یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل است

علیرغم فشارهای بین‌المللی بر واشنگتن در زمینه همکاری با اسرائیل در جنایات این رژیم در غزه، دولت بایدن قصد دارد یک بسته تسلیحاتی جدید به تل آویو ارسال کند.

به گزارش مشرق، درحالیکه فشارها بر دولت جو بایدن در زمینه همکاری با رژیم صهیونیستی در ارتباط با جنایات این رژیم در غزه روز به روز افزایش می یابد، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که دولت جو بایدن در حال بررسی یک قرارداد تسلیحاتی جدید با اسرائیل به ارزش بیش از یک میلیارد دلار است.

براساس این گزارش، این بسته تسلیحاتی جدید شامل مهمات تانک، خودروهای نظامی و گلوله‌های توپخانه است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • واشنگتن درحال بررسی ارسال یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل است
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران