Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدیعقوب فرجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمع آوری انشعاب های غیرمجاز در سطح شهرهای استان یکی از رویکردهای اصلی این شرکت در راستای جلوگیری از هدر رفت آب است.
وی افزود: در سال جاری بیش از800 انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در سطح شهرهای استان شناسایی و جمع‌آوری شده است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این تعداد انشعاب غیرمجاز 320 مورد مربوط به انشعاب غیرمجاز آب، 53 مورد انشعاب غیرمجاز فاضلاب و 53 مورد نیز انشعاب پشت کنتور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر انشعاب غیرمجاز آب تا چهار برابر یک انشعاب مجاز مصرف دارد، انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر آنکه باعث هدر رفت آب و بروز خسارت مالی به شرکت آب و فاضلاب می‌شود تأثیر منفی زیادی در روند آب‌رسانی به شهروندان و افزایش تنش آبی دارد.
فرجی گفت: یکی از مسائلی که هم اکنون در اولویت حوزه بهره برداری این شرکت قرار دارد تلاش برای جلوگیری از هدر رفت آب است.
وی تصریح کرد: با توجه به اُفت شدید سطح آب چاه های تامین کننده آب آشامیدنی شهرهای این استان و کمبود آب در استان باید از هرگونه هدر روی آب به شیوه های مختلف جلوگیری شود.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال 1395 میزان هدر رفت آب در استان 30 درصد بود.
آب آشامیدنی مورد نیاز مردم ساکن شهرهای این استان از طریق چهار حلقه چشمه و 62 حلقه چاه عمیق تأمین می‌شود.
میزان آبدهی این چاه‌ها و چشمه‌ها یک هزار و 195 لیتر در ثانیه است.
38 مخزن ذخیره آب در حوزه آبفای شهری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و حجم این مخازن حدود 107 هزار مترمکعب است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر 160 هزار مشترک آب و 38 هزار مشترک فاضلاب است.
وی ابراز داشت: هم اینک در راستای ترویج مصرف بهینه آب برنامه‌های مختلف فرهنگی با مشارکت آموزش و پرورش، دستگاه‌های فرهنگی و تشکل‌های زیست محیطی در حال انجام است.
فرجی تصریح کرد: بیش از 120 دستگاه شیر الکترونیکی و شیر پدالی خریداری و در اداره های استان نصب شد.
وی افزود: از ابتدای سال396 تاکنون بیش از 20 هزار شیر کاهنده فشار آب بین شهروندان در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان با حضور در در مدارس ابتدایی شهرهای استان ،طرح همیار آب را شروع کرده و تا کنون در بیش از 100 مدرسه ابتدای شهرهای استان اجرا شده است.
وی گفت: در طرح همیار آب علاوه بر توزیع بسته‌های فرهنگی بین دانش‌آموزان و مربیان ، راهکارهای مصرف بهینه آب برای دانش آموزان تبیین می‌شود.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**اتشاردهنده: علیزاده
9868/1662

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حشمت الله عباسی گفت: در سال جاری نیز نصب و واگذاری ۴ هزار فقره انشعاب دیگر در استان در دست اقدام است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: نصب انشعابات فاضلاب به تناسب پیشرفت و توسعه خطوط انتقال فاضلاب در استان مرکزی ادامه دارد.

عباسی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳۱۶ فقره انشعاب جدید فاضلاب در سال گذشته در این استان به مشترکان واگذار شد، گفت: شرکت آبفای استان مرکزی ۱۹۷ هزار مشترک فاضلاب را تحت پوشش خدماتی خود دارد.

کد خبر 6087408

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • ۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب