Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در میانمار اعلام کرد نظامیان ارتش میانمار به صورت "نظام مند"، زنان روهینگیا را هدف تجاوز جنسی گروهی قرار داده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما  به نقل از آسوشیتدپرس، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در میانمار روز یکشنبه اعلام کرد نظامیان ارتش میانمار به صورت "نظام مند"، زنان روهینگیا را هدف تجاوز جنسی گروهی قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«پرامیلا پاتن Pramila Patten » فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور خشونت های جنسی در درگیری های میانمار این سخنان را پس از بازدید از منطقه «کوکس بازار» در جنوب شرق بنگلادش مطرح کرد. در این منطقه، نزدیک به 610 هزار آواره روهینگیا زندگی می کنند. مسلمانان روهینگیا پس از آن به بنگلادش گریختند که ارتش میانمار، حملات خشونت باری را علیه این اقلیت مسلمان آغاز کرد.
«پاتن» در این باره گفت بسیاری از خشونت هایی که در قبال این افراد صورت گرفته است، "می تواند مصداق جنایت علیه بشریت" باشد.
وی در این باره به خبرنگاران در داکا گفت: "من داستان های بسیار وحشتناکی از تجاوز جنسی و تجاوز های گروهی شنیدم که طی آن، بسیاری از زنان و دختران بر اثر شدت این تجاوزها جان باختند."
وی در این باره گفت: "مشاهدات من حاکی از وجود الگویی از خشونت های گسترده، از جمله خشونت های جنسی علیه زنان و دختران روهینگیا است که به علت قومیت و مذهب این افراد علیه آنها به صورت نظام مند صورت گرفته است."
«پاتن» افزود خشونت های جنسی در ایالت راخین در شمال میانمار، "به دستور نیروهای مسلح میانمار صورت گرفت و به وسیله این افراد سازماندهی و انجام شد."
وی گفت: "شیوه خشونت های جنسی که ما همواره درباره آن از زبان بازماندگان شنیدیم، حاکی از تجاوزهای گروهی، برهنه کردن افراد در ملاء عام و تحقیر آنها و همچنین استفاده از آنها به عنوان برده جنسی در بازداشتگاه های نظامی است."
وی گفت: "یکی از بازماندگان در این باره اعلام کرد نیروهای مسلح میانمار وی را به مدت 45 روز در اسارت خود نگه داشتند و طی این مدت، بارها به وی تجاوز کردند. دیگر زنان نیز هنوز دارای زخم های قابل مشاهده و کبودی های ناشی از ضرب و شتم هستند که از تجربه تلخ آنها حکایت دارد."
فرستاده ویژه سازمان ملل در این باره گفت افراد دیگری نیز در این خشونت های جنسی مشارکت داشته اند که از جمله آنها می توان به نیروهای پلیس مرزبانی میانمار، و شبه نظامیان اشاره کرد که ترکیبی از بوداییان و سایر گروه های قومی در ایالت راخین است.
اعلام این موضوع در حالی است که آوارگان روهینگیا همچنان در حال فرار از ایالت راخین به بنگلادش هستند.
بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد، اکثریت روهینگیاها که زمانی در ایالت راخین زندگی می کردند، اکنون از این ایالت به بنگلادش گریخته اند. سازمان ملل این حملات میانمار علیه اقلیت روهینگیا را به پاکسازی قومی تشبیه کرده است.
«پاتن» در این باره گفت خشونت های جنسی یکی از دلایل مهم خارج شدن روهینگیا از راخین بود که در حقیقت نوعی "آزار و اذیت گروهی" روهینگیا شمرده می شود.
«پاتن» افزود: "تهدید گسترده استفاده از خشونت های جنسی، به وضوح از عوامل آوارگی اجباری روهینگیا در مقیاس بزرگ بوده است. این اقدام همچنین یک ابزار حساب شده ایجاد رعب و وحشت بود که با هدف نابود کردن و از بین بردن روهینگیا به عنوان یک گروه، مورد استفاده قرار گرفته است."
روهینگیاها از چندین دهه پیش در میانمار با آزار و اذیت روبرو بوده اند. این اقلیت در میانمار از حق شهروندی برخوردار نیستند و به عنوان مهاجران غیر قانونی به شمار می روند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جنگ علیه زنان»؛ سازمان ملل: اسرائیل در 6 ماه ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است

سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود درباره جنگ اسرائیل-غزه می‌گوید در۶ ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار زن در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.   به گزارش عصر ایران به نقل از بی بی سی؛  در این گزارش که همزمان با شش ماهه شدن جنگ در غزه منتشر شده ، سازمان ملل، درگیری ارتش اسرائیل با حماس در این نوار باریک ساحلی «جنگ علیه زنان» توصیف شده است.   در این گزارش آمده است که از میان ۱۰ هزار زن کشته شده طی ۶ ماه گذشته، ۶ هزار نفرشان مادر بودند که حالا بعد از جان باختن، ۱۹ هزار فرزند یتیم از آنها بر جای مانده است.   سازمان ملل متحد می‌گوید زنان جان به در برده از جنگ هم، بیوه، آواره و بی‌جا شده‌اند و اکنون با گرسنگی و قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند.   بر اساس این گزارش هم اکنون بیش از یک میلیون زن و دختر در نوار غزه تقریبا «بدون غذا و دسترسی به آب آشامیدنی، دستشویی و نوار بهداشتی سر می‌کنند و با شیوع بیمارهای مرتبط» دست به گریبانند.   گزارش سازمان ملل متحد، وضعیت زنان و آوارگان جنگی در غزه را «غیرانسانی» توصیف کرده است.   تشکیلات بهداشتی غزه- که تحت مدیریت حماس است- می‌گوید از زمان آغاز جنگ در اکتبر گذشته، ۳۳ هزار و ۸۴۳ فلسطینی جان باخته‌اند.   این جنگ در پی حمله خونین هفتم اکتبر حماس به اسرائیل آغاز شد که طی آن شبه نظامیان حماس ۱۲۰۰ نفر را کشتند و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر را هم گروگان گرفتند.   حدود ۱۳۰ نفر از این گروگان‌ها همچنان در دست حماس و داخل نوار غزه هستند و آزادی آنها یکی از اصلی ترین موانع بر سر برقراری آتش بس میان ارتش اسرائیل و حماس در غزه است.   در همین حال، درگیری نظامی میان اسرائیل و ایران طی یک هفته گذشته، سازمان ملل متحد و جامعه جهانی را نگران کرده که توجه‌ها از بحران انسانی در غزه معطوف به کشمکش جمهوری اسلامی و دولت بنیامین نتانیاهو شود و همین موضوع مانع از پیشرفت تلاش‌ها برای متوقف کردن جنگ در غزه شود.   طی چند روز گذشته انتشار ویدیویی از یک دختربچه که از فرط گرسنگی، پوست و استخوانی بیشتر از او باقی نمانده، در رسانه‌های غربی مورد توجه قرار گرفته است.   دیروز گروهی از حامیان فلسطینیان در سانفرانسیسکو، پل بزرگ این شهر- گلدن گیت- را برای ساعاتی مسدود کردند و خواستار توجه جهانی به موضوع غزه شدند.   وزیر خارجه اردن هم همسو با بسیاری از سیاستمداران دیگر، در واکنش به حمله موشکی و پهپادی ایران به  اسرائیل، گفت که دولت اسرائیل ممکن است از این درگیری با سپاه پاسداران برای تغییر توجه‌ها از غزه و جلب ائتلاف جهانی برای خود سود ببرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها به زنان و کودکان در بیت حانون
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • «جنگ علیه زنان»؛ سازمان ملل: اسرائیل در 6 ماه ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز