Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوداپست ، پایتخت مجارستان است و بسیاری آن را با عنوان "پاریس شرقی" شناخته اند و یکی از مهمترین شهرهای بزرگ فرهنگی و گردشگری در اروپای شرقی می باشد که شامل چندین مکان میراث جهانی یونسکو است. گرچه انسان ها از زمان عصر حجر در اینجا زندگی می کنند، ولی این شهر زیبا در سال 1872 با ترکیب سه شهر مستقل قدیمی -Buda قدیمی (Óbuda) و Buda و Pest  به صورت رسمی مطرح شد و به مرکز اداری، تجاری و صنعتی مجارستان تبدیل گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوداپست در میان رودخانه Danube قرار دارد و به خاطر معماری حیرت انگیز و بهارهای گرمش مشهور است که برخی از آن ها از زمان پیش از تاریخ برای اهداف درمانی استفاده می شده اند. امروزه، سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر را از سراسر جهان برای دیدن جاذبه های گردشگری بوداپست از جمله مکان های تاریخی بی شمار، موزه ها و گالری های نقاشی و همچنین سالن های ورزشی، ورزشگاه ها و مسابقات فرمول یک Hungaroring سفر می کنند. با همگردی در سفر به بوداپست همراه باشید.

قلعه جذاب Hill

بر بالای دانوب، قلعه Hill قرار داد که دارای بسیاری از موزه ها و آثار تاریخی قرون وسطی در بوداپست است. بدون شک، یکی از زیباترین این سازه ها، قلعه بودا متعلق به قرن 18 ام است که این کاخ عظیم 200 اتاق دارد و مثل بسیاری از شهر ها در شب بسیار روشن است. یکی دیگر از نکات برجسته قلعه Hill، سنگر ماهیگیری است که در اواخر قرن 19 ام ساخته شده که محلی برای نگه داری از تاسیسات دفاعی ماهیگیران محلی بوده است. در پشت کلیسای دوست داشتنی Matthias ساخته شده است و برج های رومی Neo، ستون ها و سنگر هایش کاملا بازسازی شده اند.

کاوش در Gellért Hill

یکی دیگر از برجسته ترین جاذبه های گردشگری بوداپست، تپه گلرت و قلعه وسیع آن ست که 235 قطعه دولومیت از آن به دانوب افتاده است. اینجا خط گسل زمین شناسی قلعه است و چندین سرچشمه دارویی معروف شهر در اینجا پدیدار آمده است که برای چشمه معدنی Gellért و استخر سرپوشیده Rudas، آب ذخیره می کند که باعث جذب گردشگرانی از دور و نزدیک از قرن 13ام شده است. بعد از نامگذاری خیابان Gellért، بخاطر راهب مقدسی که در سال 1046 درگذشت، شیب شمال شرقی قلعه به عنوان مقبره Gellért شناخته شده است. نماد احترام به مشهورترین روحانی مجارستان در بالای یک آبشار مصنوعی با چشم اندازی عالی نسبت به شهر قرار گرفته است. Citadel توسط اتریشی ها بر بالای قله ای در سال 1851 ساخته شده که برای اکتشاف نیز سرگرم کننده است. نشان برجسته دیگر، بنای آزادی است که در سال 1947 به خاطر سربازان شوروی که در جنگ جهانی دوم جان سپردند، ساخته شده است. در آخر، اگر انرژی برای بیرون رفتن دارید، در اطراف پارک Jubilee قدم بزنید. چهلمین سالگرد جشن انقلاب اکتبر، میزبان گردشگاه های جذاب، گلدان های زیبا و مجسمه های ارزشمند هنری است.

موزه هنرهای زیبا

موزه هنرهای زیبا نه تنها مهم ترین گالری هنری بوداپست است، بلکه یکی از بزرگ ترین مجموعه آثار استادان قدیمی است که در اروپا یافت می شود. مجموعه گسترده ای از نقاشی های ایتالیایی، اسپانیایی و هلندی در یک ساختمان قدیمی کلاسیک متعلق به قرن 19 ام با اتاق های بزرگتر برای نقاشی های بزرگتر و قفسه هایی برای اقلام کوچکتر و محرمانه تر، همراه با فضاهای معماری جذاب مانند سالن دوره رسانس، به نمایش در آمده است. در سال 1870 پس از آن که مجارستان مجموعه زیبایی از از نقاشی ها، طرح ها و عکس ها را به ارث برد، موزه به شش بخش خیلی خوب تقسیم شد: هنر مصری، هنر باستانی، هنر مجسمه سازی قدیمی، گالری نقاش قدیمی، مجموعه مدرن و مجموعه ترسیمی. کاخ مجاور هنر، موزه هنر معاصر برجسته این شهر است و میزبان نمایشگاه های موقت، بنابراین پیشنهادات فعلی را با خاطری آسوده بررسی کنید. (توجه داشته باشید که این موزه، نباید با کاخ هنر، مرکز هنر های پیشرفته که جایی برای  موزه ی Ludwig است و موزه هنرهای معاصر شامل آثار پیکاسو، David Hockney و تعداد بسیار زیادی از استادن مجارستانی، اشتباه گرفته شود.) ساعات بازدید، سه شنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر و ورودی برای بزرگسالان، 1800 فورینت مجارستان و برای کودکان زیر6 سال، رایگان است. بلیط های پیشرفته به صورت آنلاین در دسترس است.

موزه ملی مجارستان

با وجودی که موزه ملی مجارستان در سال 1802 تاسیس شده، تا سال 1847 به خانه فعلی خود که ساختمانی بزرگ در اطراف دو حیاط است، نقل مکان نکرد. علاوه براین، ایوان بزرگ آن، بنای یادبودی برای شاعر مشهور مجارستانی János Arany است که مانند باغ های پارک مانند که شامل مجسمه های زیادی از افراد مشهور می باشد، تاثیر گذار است. نمایشگاه های اصلی شامل  نشانه های سلطنتی (از جمله تاج طلایی سنت استفان با سنگ های قدیمی و مروارید) و همچنین شامل تاریخ و پیشینه مجارستان از عصر حجر تا دوران روم باستان و اوایل قرون وسطی است. علاوه بر این، بسیاری از نمایشگاه ها و مصنوعات، مربوط به مبارزات این کشور برای استقلال و سلاح های تاریخی مجارستان و ترکیه است. برای علاقه مندان به موسیقی، پیانوی بزرگ بتهوون که بعدها به Franz Liszt تعلق گرفت، نیز در اینجا قابل مشاهده است. ساعات بازدید، سه شنبه تا شنبه از 10 صبح تا 6 بعدازظهر و ورودی برای بزرگسالان، 1100 فورینت مجارستان و برای کودکان زیر 6 سال، رایگان می باشد.

ساختمان مجلس و جواهرات سلطنتی

در سفر به بوداپست، یکی از مزایای قدم زدن در اطراف پیاده روهای سنگ فرش دوست داشتنی این است که در منطقه ای در آن نزدیکی، ساختمان پارلمان کشور با معماری زیبا و ساختمان های مجاور آن، موزه قوم نگاری و وزارت کشاورزی است. این ساختمان، سومین ساختمان بزرگ در جهان است و به سبک Neo-Gothic در سال 1886 به مناسبت 1000امین سالگرد کشور افتتاح شد. مجارستان پیش از آن بخشی از امپراتوری اتریش-مجارستان بود. این ساختمان شامل 691 اتاق و همچنین شامل 19 کیلومتر راهرو و پله است. تورهای راهنما (تقریبا 45 دقیقه) در هر زمانی که دولت، نشست نداشته باشد، به این ساختمان دسترسی دارند که شامل بسیاری از ساختمان های برجسته از قبیل سالن ورودی، لابی های مختلف و جواهرات طلایی مجارستان است.

گردشگاه دانوب

دانوب ( یا "دانا" در زبان مجارستانی ) از جاذبه های گردشگری بوداپست بوده و از شمال تا جنوب آن جریان دارد و در داخل محدوده شهری حدود 640 متر عرض دارد. مکان های بسیاری برای لذت بردن از مناظر باشکوه و زیبای این رودخانه وجود دارد. یکی از بهترین آن ها، قدم زدن در ساحل آن است. هم بودا و هم اطراف Pest، هر دوی آن ها خوب هستند، چون شما می توانید معماری حیرت انگیز شهر را ستایش کنید. همچنین در سواحل دانوب (سمت شمال شرقی، نزدیک ساختمان های مجلس مجارستان) مجموعه ای از کفش های آهنی را در بنای یادبود ساحل دانوب پیدا خواهید کرد که مجموعه ای از 60 جفت کفش فولادی است که یادبودی از یهودی هایی است که در جنگ جهانی دوم به ضرب گلوله کشته شده اند. این بنای یادبود در امتداد گردشگاه دانوب قرار دارد که یک مسیر پیاده روی زیبا متعلق به قرن گذشته است که توسط پل های زنجیره های  Elisabeth و Széchenyi  گسترش یافته است. یکی دیگر از راه های عالی برای کشف دانوب، استفاده از قایق است و تعداد فراوانی از گشت های گردشگری به صورت منظم از خشکی در Vigadó tér به سمت ساحل Pest و Bem József tér به سمت ساحل بودا حرکت می کنند. همچنین تماشای این کشتی ها از پل لیبرتی، لذت بخش است.

میدان دلاوران و بنای یادبود هزار ساله

میدان چشمگیر قهرمانان (Hosök tere) یا میدان هیروز تا حد زیادی کار معمار Albert Schickedanz بود که همچنین مسئول موزه هنرهای زیبا بوده، در فضای باز بزرگی قرار دارد و از جاذبه های گردشگری بوداپست می باشد. بناهای مهم آن عبارتند از بنای یادبود هزار ساله، یک ستون 36 متری که با یک نگاره از Archangel Gabriel تصویر شده و در اواخر قرن 19ام از آن رونمایی شده است. در اطراف سکو می توان گروهی از سواران برنزی را دید که نشان دهنده شاهزاده ی مجارستانی Árpád و شش جنگنجوی اوست. در هر دو طرف ستون، ستون ها به صورت نیم دایره امتداد می یابند و بین ستون ها، مجسمه هایی از حاکمان مجارستان قرار دارد. بالای گوشه ستون ها، آثار زیبای برنزی که توسط Zala کار شده، وجود دارد. در مقابل بنای یادبود هزار ساله، بنای یادبود سربازان گمنام قرار دارد که در سفر به بوداپست، آن ها را خواهید دید.

پارک شهر Városliget-Woodland

پارک شهر Városliget)  Woodland) ، با دریاچه ای بسیار زیبا، یک مکان تفریحی محبوب برای ساکنان بوداپست و همچنین گردشگران است. پارک حدود 302 هکتار است و توسط باغبان معروف فرانسوی Nebbion طراحی شده. امکانات تفریحی و فرهنگی  متعددی، از جمله دو موزه بزرگ هنری ( موزه هنرهای زیبا که در بالا از آن یاد شد و کاخ هنر)، باغ وحش بوداپست و باغ گیاه شناسی، موزه عالی حمل و نقل بوداپست که به عنوان یکی از قدیمی ترین مجموعه های اروپایی راه آهن مدل مقیاسی شناخته شده، پارک تفریحی Tivoli با سواری هایی برای کودکان و بازی های آن، حمام دارویی بزرگ Széchenyi در هوای آزاد، قلعه افسانه ای Vajdahunyad و ورزشگاه 100000 نفری به علاوه تعدادی از سالن های کوچک ورزشی کوچکتر در این پارک وجود دارد.

شلوغ ترین بلوار بوداپست، Andrássy út

این بلوار 2.4 کیلومتر است و همچنین Andrássy Út شلوغ ترین خیابان بوداپست برای عابران و وسایل نقلیه می باشد. این بلوار شگفت انگیز که در سال 1876 ساخته شده، از میدان Erzsébet به هزاره سوم در Városliget کشیده شده است. کاخ های پر زرق و برق، ساختمان های مهم فرهنگی مانند اپرای دولتی و آکادمی موسیقی، موزه Ferenc Hopp از هنر شرق آسیا و موزه یادبود Zoltán Kodály، یک فضای آزاد دایره ای که به نام آهنگساز بزرگ مجارستان ساخته شده و محدود شده به مجسمه های مبارزان آزادی مجارستانی. Andrássy út نیز یک محل خرید محبوب است و کنیسه نیز دارای فروشگاه های بوتیک با کیفیت بالا، کافه ها، رستوران ها و تئاتر های عالی است که در سفر به بوداپست می توانید از آن ها لذت ببرید.

جزیره مارگارت جادویی

جزیره جزیره مارگارت (Margit-sziget) که تقریبا 2.4 کیلومتر طول و 503 متر عرض دارد، مرکز تفریحی برای اکثر مردم محلی است. حمام های دارویی بهاری گرم و ویرانه های بسیاری از ساختمان های تاریخی هم از جاذبه های گردشگری بوداپست می باشند. حمام Palatinus، یک مجتمع آبی عظیم است که بیش از 17 هکتار را پوشش می دهد و شامل حمام با امواج مصنوعی همراه با استخرهای مختلف پزشکی، شنا و استخر کودکان است که تا حداکثر 20،000 نفر در روز ظرفیت دارند. دیگر نقاط برجسته جزیره رز باغ (Rózsakert)، بنای یادبود اتحاد جماهیر شوروی، مجسمه فلزی توسط ایستوان کیس (1972) به شکل یک گل، خرابه های کنستانت Dominican، خانه شاهزاده مارگارت، دختر پادشاه بلا IV؛ برج آب 51 متری، ساخته شده در سال 1911 و یک تئاتر بزرگ در فضای باز است.

حلقه داخلی بوداپست

حلقه درونی، مرکز شهر قدیمی را که زیر دیوارهای شهر سابق قرار دارد، محاصره می کند. علاوه بر موزه ملی عالی مجارستان، در اینجا کلیسای دانشگاه قرن 18 میلادی یکی از زیباترین کلیساهای باروک در شهر و همچنین موزه ادبی پتفوی با مجموعه ای از آثار شاعران و نویسندگان برجسته کشور، از جمله جاذبه های گردشگری بوداپست محسوب می شود که در سفر به بوداپست نباید از دست داد. دیگر جاذبه های گردشگری بوداپست که مهم هستند شامل موزه کتاب مقدس با اولین چاپ عهد جدید یونانی و اولین ترجمه کامل مجارستانی کتاب مقدس و بازار مرکزی قرن نوزدهم می باشد که برای محصولات تازه، گوشت و گل هایش بسیار محبوب است.

حلقه بیرونی

حلقه بیرونی، از دیگر جاذبه های گردشگری بوداپست، از چهار کیلومتری انتهای شرقی مارگارت پل شروع می شود و در نیمه گرد، تقریبا موازی با حلقه درونی، در اطراف شهر Pest تا انتهای شرقی پل Petofi، ادامه دارد. حلقه بیرونی برای ترافیک در سال 1896 افتتاح شد. جاذبه های گردشگری بوداپست در این بخش عبارتند از ایستگاه غرب، یک ساختمان مربوط به سال 1870 که توسط شرکت پاریس ایفل ساخته شده و همچنین بزرگ ترین مرکز خرید در مرکز اروپا، مرکز شهر WestEnd، با بیش از 400 فروشگاه. همینطور می توان به حلقه استفن، در محل تئاتر کمدی در بوداپست (ساخته شده در سال های 1890) و حلقه الیزابت، که در آن می توانید از هتل سلطنتی رویال، مربوط به قرن پانزدهم میلادی، Theatre Madách با موزاییک های دیواری چشمگیر و معروف، کافه نیویورک، یک قرار گاه ممتاز از نویسندگان و شخصیت های شناخته شده مختلف اشاره کرد. یکی دیگر از جاذبه های مهم، کلیسای مقدس جوزف است که برج های دوقلوی آن در اواخر قرن هجدهم در اواخر سبک باروک ساخته شده است. در سفر به بوداپست، دیدن آن را از دست ندهید.

حلقه بودا

حلقه نیمه دایره ای بودا قلعه هیل را مانند ماه هلال احاطه کرده که از انتهای غربی پل الیزابتی عبور می کند و از شمال به قله طولانی تا انتهای غربی مارگارت ادامه می یابد. مهم ترین قسمتها Krisztina körút / Attila út و Margit körút هستند. از جاذبه های گردشگری برجسته در این قسمت که در سفر به بوداپست خواهید دید، رز هیل، یکی از مناطق منحصر به فرد مسکونی با ویلا های زیبا، باغ های بزرگ، راه ها و پیاده روها می باشد. همچنین Turbe موزه مسلمان گولبابه مسلمان که بین 1543 و 1548 ساخته شده و Városmajor پارک، یک پارک شهری 200 ساله دوست داشتنی که برای شکار استفاده می شود.

کلیسای دانشگاه

زیباترین کلیسای باروک در بوداپست، در جنوب پسته دور از خیابان های اصلی قرار گرفته است. آن سوی نمای جلو، یک خیابان باریک قرار دارد که در بین سال های 1725 تا 42 ساخته شده (دو برج بزرگ تا سال 1771 تکمیل نشده بود). نمای اصلی شامل تیمپانوم مثلثی با مجسمه های سنت پل و سنت آنتونی بوده و دیوارهای آن در سنگ مرمر مصنوعی پوشیده شده است. نقاشی های برجسته شامل نقاشی های روی سقف است که صحنه هایی از زندگی مری (1776)، اصطبل ها و مجسمه های سنت پل و سنت آنتونی در محراب بالا (1746) را نشان می دهد. همچنین توجه داشته باشید که صومعه پائولین در نزدیکی کلیسا است.

مارگارت پل و حمام های آن

پل مارگارت، دو بخش دارد: اولی به حلقه بودا با نوک جنوبی جزیره مارگارت و دومی به حلقه بیرونی مرتبط است. این پل که در سال 1876 ساخته شده، دومین پل قدیمی در دانوب است و اگرچه در طول جنگ جهانی دوم نابود شد، در سال 1948 بازسازی شد. نزدیک به اینجا شما می توانید حمام فوق العاده Lukács راپیدا کنید. یک آبگرم که قدمتش به قرن 12 می رسد. قدیمی ترین حمام حرارتی نیز در بوداپست،  Császár Thermal Bath می باشد که بخشی از موسسه ملی روماتولوژی و فیزیوتراپی است که گردشگران در سفر به بوداپست حتما به آن سر می زنند.

اقامت در بوداپست

بهترین گزینه برای پیدا کردن محل اقامت در سفر به بوداپست، تمرکز بر روی قسمت آفات دانوب (بانک شرق)، بخشی است که به خیابان های گسترده و همچنین جاذبه هایی مانند ساختمان مجلس و موزه هنرهای زیبا احاطه دارد. بهترین هتل های بوداپست به این شرح هستند:

هتل های لوکس: در قلب منطقه کاخ تاریخی بوداپست، هتل Palazzo Zichypatkum با بهره گیری از فضای سالن و اتاق های عجیب و غریب و تزئین شده، همه را تحت تاثیر قرار می دهد. مجتمع مسکونی Corinthia Budapest Budapest دارای اتاق های بزرگ و مناسب و برخی از آن ها دارای یک حیاط دوست داشتنی هستند. مهمانان همچنین می توانند از استخر سرپوشیده لذت ببرند.

هتل های متوسط: هتل Casati Budapest Hotel با مراکز خرید و ناهارخوری عالی، با توجه به اندازه کوچکش، محیطی نسبتا آرام و صمیمی از شهر را ارائه می دهد. یک هتل بوتیک دیگر همراه با اتاق های مجلل بزرگ و سقف های بزرگ وجود دارد. هتل Superiorkurpe، نیز مدرن تر و همراه با اتاق های خوب و امکانات رفاهی مانند سالن بدنسازی، سونا و حمام می باشد.

هتل های ارزان قیمت: Hotel Erzsebet City Center ، مرکز هتل های محبوب و مقرون به صرفه و مرکزی در قلب Pest است. اتاق های مدرن با اندازه مناسب. اگر چه کمی کوچکتر از شرق شهر  هستند.در Hotel Chesscompatbout هتل های بزرگ و نزدیک به حمل و نقل عمومی و فرودگاه وجود دارد.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ۱۸ آوریل روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی است و وجود این آثار در گیلان، بعنوان بازویی توانمند در رونق گردشگری استان، رسانه‌ای از هنر، هویت و سرگذشت پر پیچ و تاب این سرزمین کهن برای همه ملت‌های جهان است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ولی جهانی با بیان اینکه ۳۰ فروردین بمناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی بازدید از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی استان رایگان است، گفت: بیش از ۵۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده است که یک هزار و ۲۳۵ مورد از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده و محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی استان بعنوان یکی از توانمندی‌های گردشگری این سرزمین، هر بار بیشتر مورد اقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد: نوروز تا فطر امسال نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از گیرایی‌های تاریخی استان بازدید کردند و شهرک تاریخی ماسوله، موزه میراث روستایی گیلان، بنای تاریخی قلعه رودخان و موزه چای لاهیجان انتخاب نخست گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان بوده است.

او ادامه داد: اگر چه سال گذشته اعتبارات مرمتی استان افزایش یافت، اما این استان بدلیل شرایط ویژه اقلیمی نیازمند اعتبارات بیشتر است.

جهانی اظهار کرد: واضح است که این اداره‌کل به تنهایی قادر نخواهد بود از عهده ساماندهی و مراقبت از همه آثار تاریخی استان برآید؛ لذا در این راستا و برای حفاظت از میراث نیاکانمان نیاز به همراهی و همکاری همه مسئولان و مردم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از مالکان بنا‌های تاریخی استان خواست برای مرمت این خانه‌ها همراه باشند و گفت: طبق پیگیری امور مربوط به ماده ۹۸ برنامه ششم توسعه، بنا‌های تاریخی استان برای تبدیل به جاذبه‌های گردشگری به بخش خصوصی واگذار می‌شود و این اداره کل از همه مالکانی که دارای بنای تاریخی هستند و قصد تغییر کاربری در راستای توسعه گردشگری دارند، حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین