Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - زمین لرزه ای شامگاه یکشنبه به بزرگی 7.3 ریشتر بخش های غربی ایران و شهرهای مختلف عراق و مناطقی در کشورهای ترکیه، ارمنستان، کویت، عربستان سعودی، امارات متحده عربی را لرزاند.

به گزارش ایرنا؛ در ایران زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه استان کرمانشاه را لرزاند و شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور احساس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله بوده است. این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داده و طول جغرافیایی 45.9 و عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین بوده است. همچنین در ادامه زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.

**آماده باش اورژانس در استان های غربی/اختلال خطوط تلفن دریافت گزارش ها را سخت کرده است
سخنگوی اورژانس کشور در خصوص این زمین لرزه به ایرنا گفت: زمین لرزه ای به بزرگی 4 تا 7.3 ریشتر مناطق مختلف عراق و استان های غربی کشور احساس شده و اورژانس کشور و بیمارستانها در همدان، کرمانشاه، ایلام به حالت آماده باش درآمدند.
مجتبی خالدی افزود: تیم های ارزیاب اورژانس برای بررسی وضعیت مناطقی که احتمال می رود، بیشتر درگیر این زمینه لرزه باشند در استان های غربی به خصوص شهرهای سرپل ذهاب، گیلان غرب و قصرشیرین که حدود 100 هزار نفر جمعیت دارند، اعزام شده اند اما به علت اختلال در خطوط تلفن هنوز گزارش های اولیه به تهران ارسال نشده است.
وی گفت: در برخی از شهرهای استان کرمانشاه اختلال و قطعی برق وجود دارد و اختلال در خطوط تلفن نیز در برخی شهرها گزارش شده است.
خالدی افزود: برای آمادگی در خدمت رسانی احتمالی دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 6 دستگاه آمبولانس از استان های همدان و ایلام به کرمانشاه اعزام شده است ولی تاکنون گزارش جدی از مصدوم شدن ایرانیان نداشته ایم فقط در ارومیه دو نفر به علت ترس دچار مشکل شده بودند و به بیمارستان منتقل شدند.
به گفته وی در این حادثه تاکنون دو نفر در استان کرمانشاه جان خود را از دست داده اند و 14 مصدوم در شهرهای ارومیه ( دو نفر)، سنندج (14 نفر) وشوش و ایلام هر کدام یک نفر ثبت شده است.

**دو کشته در زلزله کرمانشاه در قصر شیرین/برآورد خسارات ممکن نیست
فرماندار قصر شیرین گفت: زمین لرزه در قصر شیرین موجب شد دو تن از هموطنان جان خود را از دست داده و تعداد بسیاری نیز زخمی شوند.
فرامرز اکبری اظهار کرد: دو نفر فوتی در شهرستان مرزی قصر شیرین گزارش شده و تعداد زخمی ها در این شهر زیاد است.
خسارت وارده به دلیل قطع برق قابل برآورد نیست.

** اعزام تیم های ارزیاب و پیشرو هلال احمر به مناطق زلزله زده
رئیس جمعیت هلال احمر از اعزام تیم ارزیاب و پیشرو هلال احمر به مناطق زلزله زده خبر داد.
علی اصغر پیوندی گفت :تیم های ارزیاب و پیشرو هلال احمر به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شدند و منتظر اعلام نظر تیم های ارزیاب هستیم.
وی یادآور شد: نزدیکترین شهر در ایران که محور زمین لرزه بوده شهر ازگل کرمانشاه بوده و پس لرزه های این زلزله ادامه خواهد داشت.

**مردم تهران نگران نباشند/ پس لرزه خفیف ربطی به گسل های زلزله پایتخت ندارد
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با اشاره به وقوع زلزله در کشور عراق و مناطق مرزی غرب کشور(استان کرمانشاه) گفت: با توجه به شدت بالای زمین لرزه، شاهد پس لرزه خفیفی در تهران بودیم.
احمد صادقی افزود: پس لرزه خفیف احساس شده در تهران ربطی به گسل های زلزله پایتخت ندارد و مردم در این باره نگران نباشند.
وی تاکید کرد: به ازای هر ریشتر زلزله شدت لرزش 32 برابر افزایش پیدا می کند و زمین لرزه ای که امشب در کشور عراق روی داد 30 برابر زمین لرزه شهر بم کرمان شدت داشت.
به گفته صادقی، با توجه به شدت این زلزله پس لرزه های آن در شهرها و کشورهای مجاور نیز احساس شده است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز شامگاه یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون هیچ تماسی از سوی شهروندان مبنی بر درخواست کمک به سامانه 125 اعلام نشده است.
سید جلال ملکی اظهار کرد: پس لرزه های خفیفی در داخل شهر تهران و اطراف احساس شد اما تهران در امنیت کامل بسر می برد و شهروندان نگران نباشند.

** آخرین وضعیت تاسیسات گازی در پی وقوع زلزله های شدید در نقاط مختلف کشور
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در پی وقوع زلزله هایی شدید در استان های مختلف کشور آخرین وضعیت تاسیسات گازی را اعلام کرد.
مجید بوجارزاده یکشنبه شب اظهار داشت: در ایلام و کرمانشاه مشکل خاصی در تاسیسات گازی این استان ها وجود ندارد.
وی افزود: در مناطق دیگر هم مواردی اعلام نشده و جای نگرانی نیست.
بوجارزاده تصریح کرد: همکاران شرکت ملی گاز در شهرهایی که لرزش داشته اند در آماده باش هستند.

** تیم های امداد نجات به مناطقی که برق قطع شده، اعزام شدند
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه همه استان های همجوار ایلام و کرمانشاه در آماده باش کامل هستند، گفت: نیروهای امداد و نجات برای نجات جان مصدومان به مناطقی که برق در آنجا قطع شده است، اعزام شده اند.
بهنام سعیدی افزود : متاسفانه برق تعدادی از روستاهای استان ایلام بویژه در شهرستان قصرشیرین، قطع شده که این امر کار شناسایی مصدومان و خسارات را کمی سخت کرده است اما با این وجود تیم های امداد به این منطقه اعزام شده اند و تلاش کنند تا مصدومان و مجروحان را از زیر آوار نجات دهند.
وی افزود: این تیم درحال امدادرسانی به مردم در این روستاها هستند.
سعیدی درباره میزان فوتی ها و مصدومان در اثر زلزله اظهارکرد: هنوز آمار جمع بندی شده در ایر خصوص وجود ندارد اما ظاهرا چند نَفَر جان باختند و تعدادی هم مجروح شده اند که مجروحان در مراکز درمانی در حال مداوا هستند.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نخستین زمین لرزه امشب ساعت ٢١:٥:١٥ با بزرگان ٤.٥ ریشتر در منطقه ازگله کرمانشاه روی داد، گفت: ساعت ٢١:٤٨:١٥ زمان وقوع دومین زلزله در همان منطقه اما به بزرگای ٧.٣ ریشتر بود که بعد از آن شاهد دو پس لرزه ٤.٦ ریشتری در ازگله و ٤ ریشتری در قصرشیرین بوده ایم که این زلزله ها و پس لرزه ها به ساختمان ها، واحدهای مسکونی و تجاری خساراتی وارد کرده است.
به گفته وی، بعد از وقوع زلزله تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تشکیل شد.
رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه مرکز هماهنگی و کنترل عملیات امدادی هلال احمر در تهران و استان کرمان فعال است، تاکید کرد: تیم های امداد و کمک های اولیه، آوار برداری و آنست(سگ های زنده یاب) به شهرستان های سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث باباجانی، گیلان غرب و جوانرود اعزام شده است.
سلیمی با تاکید بر اینکه 5 فروند بالگرد از نخستین ساعات صبح به مناطق زلزله زده اعزام می شود، بیان کرد: اقلام اولیه برای هموطنان در شهرستان های زلزله زده ارسال شده است.

** استاندار کرمانشاه : زلزله امشب چهار کشته داشت / به وسایل گرمایشی نیازداریم
استاندار کرمانشاه گفت: در پی وقوع زلزله امشب 2 نفر در ثلاث باباجانی و 2 نفر در قصر شیرین کشته شدند.
هوشنگ بازوندافزود: با توجه به برودت هوا نیاز به وسائل گرامایشی وجود دارد.
وی دومشکل عمده در مناطق زلزله زده را قطعی برق و وسائل ارتباطی اعلام کرد و گفت : مناطق زلزه زده شامل اورمانات، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و قصر شیرین هستند که تیم های امدادی به این مناطق اعزام شدند.
بازوند خاطر نشان کرد: تا این لحظه تیم های امدادی از سایراستانها به استان کرمانشاه اعزام نشده اند.
شبک**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار شد و گفت: امیدواریم با فعالیت جهادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به زودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با «غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، افزود: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است.

قریشی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروری است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید.

قریشی عنوان کرد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

وی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متأسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

کد خبر 747628

دیگر خبرها

  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند