Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@06:28:39 GMT

پس‌لرزه‌ها تا چند ماه ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۲۱۰۷

رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشوری از احتمال ادامه پس‌لرزه‌های زلزله شدید مرز کرمانشاه و عراق خبر داد. آفتاب‌‌نیوز : علی مرادی - استادیار گروه آموزشی فیزیک زمین با اشاره به جزئیات زلزله در عراق اظهار داشت: بزرگترین زلزله در این منطقه ای که زمین لرزه کنونی رخ داده است درگذشته حدود 6.5 ریشتر بوده و زلزله 7.2 تا 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 ریشتری فعلی در نوع خود بی‌سابقه است.
رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشوری با اشاره به اینکه عمق این زلزله نیز کم بوده و متعاقباً خسارات آن بیشتر خواهد بود، گفت:  احتمال ادامه پس‌لرزه‌های زلزله شدید مرز کرمانشاه و عراق تا چند ماه آینده وجود دارد.
زائران اربعین در سلامت
همچنین سیدعلی مرعشی - رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر نیز اظهار داشت: زلزله 7.2 ریشتری در سلیمانیه عراق هیچ خطری برای زائران ایرانی که پس از اربعین در این شهر مانده اند نداشته است
رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر افزود: به دنبال کسب اطلاعات تکمیلی از همکاران هلال احمر در کربلا و نجف با وجود لرزش طولانی مدت ساختمانها به علت وقوع زلزله 7.2 ریشتری در سلیمانیه عراق و احتمال وقوع پس لرزه‌ها، خوشبختانه همه زائران ایرانی در سلامت هستند.
مرعشی همچنین از آماده باش کامل مراکز درمانی هلال احمر در عراق در صورت نیاز هلال احمر عراق در زمبنه ارائه خدمات درمانی به مصدومان احتمالی زلزله خبر داد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکنون نیمی از زائران قمی حج تمتع واکسینه شدنه اند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در ایام حج تمتع امسال ۲هزار و ۴۰۰ زائر از قم به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که تاکنون بیش از هزار و ۲۰۰ زائر قمی واکسن مننژیت دریافت کرده اند.

محمدرضا بهرامی با اشاره به گذشت بیش از یک هفته از عملیات واکسیناسیون حجاج در قم گفت: به منظور جلوگیری از بیماری زوار در موسم حج، لازم است زائران هرچه سریع‌تر به پایگاه واکسیناسیون واقع در بیمارستان آیت الله گلپایگانی مراجعه کنند.

وی افزود: احتمالاً در فرودگاه‌های مقصد نیز نسبت به دریافت و ارائه مدارک واکسیناسیون حجاج سختگیری‌هایی صورت بگیرد و لذا انجام واکسیناسیون و همراه داشتن مدارک هنگام عزیمت زائران ضروری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: حدود ۲۰۰ نفر از روحانیون کاروان‌های حج تمتع که از دیگر شهر‌ها به این سفر روحانی اعزام می‌شوند نیز امسال در قم واکسن دریافت میکنند و در کل ۲۶۰۰ نفر از حجاج توسط جمعیت هلال احمر قم واکسینه خواهند شد.

گفتنی است زوار بیت الله الحرام می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ به مرکز واکسیناسیون حج واقع در میدان شهید مطهری، خیابان رهبر، بیمارستان آیت الله گلپایگانی مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» لرستان را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند / جزییات
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خوی آذربایجان‌ غربی
  • زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • واکسینه شدن نیمی از زائران قمی حج تمتع
  • تاکنون نیمی از زائران قمی حج تمتع واکسینه شدنه اند
  • وسایلی که زائران حج عمره باید همراهشان ببرند