Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@07:14:53 GMT

جمع آوری 6 پایگاه ویژه هلال احمر در نجف اشرف

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۲۱۷۳

جمع آوری 6 پایگاه ویژه هلال احمر در نجف اشرف

نجف - ایرنا- نماینده مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف گفت: از مجموع 7 پایگاه فعال هلال احمر در این شهر 6 پایگاه که برای ارایه خدمات پزشکی و درمانی به زوار اربعین ایجاد شده بود، تعطیل و از امروز 21 آبان خدمات هلال احمر فقط در مرکز ولایت در خیابان امام علی ع نجف انجام می شود.

دکتر سید جواد حجازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به نجف اشرف افزود: این 7 پایگاه در مدت 10 روز فعالیت خود به بیش از 285 هزار نفر از زوار خدمات معاینه، سرم تراپی، تزریقات، آزمایشگاهی، نوار قلب، دارو و کنترل فشار خون ارایه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یاداوری کرد: تنها در مرکز ولایت در طول شبانه روز به 4 هزار بیمار از سوی 42 نفر کادر پزشکی و درمانی خدمات ارایه می شود.
وی اظهار کرد: عمده بیماران، مبتلا به فشار خون بالا، تنگی نفس، قلبی، گوارشی و ترومایی بودند.
دکتر حجازی افزود: از سوی درمانگاه های فعال هلال احمر در نجف اشرف در مدت 10 روز فعالیت خود در مجموع 65 بیمار را برای ادامه درمان به ایران اعزام کردند که از این شمار 60 بیمار از طریق مرز مهران و شلمچه و 5 بیمار نیز از طریق هوایی به ایران انتقال داده شدند که از این تعداد هم یک بیمار به فرودگاه مشهد، یک بیمار به اصفهان و 3 بیمار هم به تهران انتقال یافتند.
وی یاداوری کرد: کل بیماران اعزامی ایرانی به کشور از طریق پایگاه های هلال احمر مستقر در عراق در ایام اربعین 150بیمار بوده است.
شهر نجف با 585 هزار و 700 نفر جمعیت در حدود 170 کیلومتری جنوب بغداد واقع است.
6183/ 1770/3404**محمد رستگار**انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران رتبه اول عملیات امداد و نجات را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا فخاری ظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش شمار پایگاه‌ها و اکیپ‌های امدادی افزود: میزان خدمات دهی نیز در سال جاری نیز نسبت به سال قبل ۲۹ درصد افزایش یافته است.

وی با عنوان اینکه ۱۷ پست امدادی در استان مازندران فعالیت دارد، گفت: در چهار شهرستان کارناوال شادی در دستور کار قرار گرفت و امسال تیم‌های واکنش سریع نیز در حالت آماده باش قرار دارند.

وی با بیان اینکه هرچند بالگرد در استان مستقر نداریم، گفت: با این حال برای اعزام بالگرد در مواقع ضروری و بحرانی آمادگی لازم وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اظهار اینکه مازندران رتبه اول عملیات‌های امداد و نجات رادر کشور دارد، گفت: این نشان می‌دهد که مازندران استانی حادثه خیز است و محورهای ارتباطی متنوع دارد.

وی با اظهار اینکه طرح همای رحمت برای حمایت از نیازمندان در استان اجرا می‌شود، گفت: سال قبل بیشترین کاروان سلامت برای خدمات رسانی به مناطق محروم اعزام شدند که ارزش خدمات صورت گرفته بیش از ۱۲ میلیارد ریال است.

فخاری شمار پروژه‌های داوطلبی اجرا شده را ۸۷ پروژه ذکر کرد و افزود: این طرح‌ها با مشارکت بخش‌های مختلف در سراسر استان در دست اجرا است.

مدیرعامل هلال و احمر مازندران با اشاره به اعزام کاروان‌های سلامت برای خدمات رسانی به مناطق مختلف استان تصریح کرد: همچنین هلال احمر در حوادث مختلف نظیر غزه، سیل سیستان و بلوچستان اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی کرده است.

وی با اظهار اینکه شمار پایگاه‌های خیرساز نیز در استان روبه افزایش است، گفت: ۳۶ پایگاه توسط خیران احداث و ۹ هزار مترمربع زمین نیز اهدا شده است و ارزش اراضی اهدا شده ۱۴۰ میلیارد تومان است.

وی شمار خانه‌های هلال را بیش از ۳۸۰ واحد اعلام کرد و گفت: شمار آن به ۴۰۰ واحد افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6057169

دیگر خبرها

  • آغاز طرح «نه به تصادفات و تلفات جاده‌ای» در کردستان
  • ۵۰۰ امدادگر آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی
  • فعالیت ۲۱ پایگاه در طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر خراسان‌شمالی
  • برپایی ۴۱ پایگاه ثابت و سیار هلال احمر برای پوشش حوادث
  • آغاز طرح‌های نوروزی هلال احمر در سیستان و بلوچستان
  • مازندران رتبه اول عملیات امداد و نجات را دارد
  • آغاز طرح خدمات بشردوستانه هلال احمر به مسافران نوروزی
  • طرح ملی خدمات بشردوستانه هلال احمر در خراسان جنوبی آغاز شد
  • اجرای طرح ملی خدمات بشر دوستانه هلال احمر خراسان جنوبی
  • ۲۷ پایگاه امدادی در استان بوشهر فعال است