Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@13:00:40 GMT

هيچ جنگي در پيش رو نخواهيم داشت

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۳۵۴۹

هيچ جنگي در پيش رو نخواهيم داشت

خبرگزاري آريا - وقتي رژيم سعودي با رفتارهاي کودکانه سعد حريري نخست‌وزير لبنان را در خاک عربستان وادار به استعفاي اجباري کرد، برخي از تحليل‌گران با استناد به محتواي بيانيه استعفا از يک طرف و مواضع حاکمان سعودي از طرف ديگر، از وقوع يک جنگ در پيش روي خبر دادند. به گزارش گروه رسانه هاي خبرگزاري تسنيم، وقتي رژيم سعودي با رفتارهاي کودکانه سعد حريري نخست‌وزير لبنان را در خاک عربستان وادار به استعفاي اجباري کرد، برخي از تحليل‌گران با استناد به محتواي بيانيه استعفا از يک طرف و مواضع حاکمان سعودي از طرف ديگر، از وقوع يک جنگ در پيش روي خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادبيات و خط و نشان‌هاي سعودي‌ها و همچنين فراخوان اتباع سعودي، اماراتي و اردني از لبنان از سوي دولت‌هاي متبوعشان، اين گمانه‌ را تقويت کرد. يکي از مقامات سعودي آشکارا، ملت لبنان را بر سر دو راهي شورش عليه حزب‌الله، يا پذيرش جنگ قرار داد! حتي برخي از عناصر رژيم قبيله‌اي سعودي، ايران را متهم به شراکت در شليک موشک يمني‌ها به رياض معرفي کرده، وعده مقابله دادند.
البته اطلاعات سيدحسن نصرالله مبني بر اينکه سعودي‌ها، از رژيم صهيونيستي خواسته‌اند تا به لبنان حمله کند، موضوع وقوع جنگ را جدي‌تر کرد. پيش‌تر هم بحث جنگ با فرو ريختن برجام مطرح شده بود. در اين ايام نيز، به دنبال تمرکز غرب بر موضوع موشکي ايران با وضع تحريم‌ها و راه انداختن هياهوها، برخي از خطر وقوع جنگ سخن گفته، راه جلوگيري از آن را تن دادن ايران به مذاکرات هسته‌اي اعلام مي‌کنند. آيا با توجه به مطالب پيش گفته، منطقه راهبردي غرب آسيا، به زودي شاهد وقوع يک جنگ ديگر خواهد بود؟ آيا عربستان در آينده به لبنان و يا ايران حمله خواهد کرد؟ آيا رژيم صهيونيستي به صورت مستقل يا به همراه آل سعود به لبنان حمله خواهد کرد؟ آيا امريکايي‌ها و دولت ترامپ، در صورت خارج شدن احتمالي ايران از برجام يا رد کردن هر نوع مذاکره موشکي، به جمهوري اسلامي حمله نظامي خواهند کرد؟ نگارنده بر اين اعتقاد است که هيچ جنگي در پيش رو نخواهيم داشت.
برخلاف ادبيات و ظاهر جنگي جنگ‌طلبان مثلث شوم امريکا، رژيم صهيونيستي و رژيم آل‌سعود؛ شرايط منطقه، وضعيت مقاومت و بيداري ملت‌ها، به گونه‌اي است که اين سه کشور جرئت آغاز هيچ جنگي را به صورت مستقيم عليه لبنان و يا ايران ندارند. ايالات متحده با خسارت‌هاي چند تريليون دلاري سال‌هاي اخير در منطقه و با شکست‌هاي راهبردي در عراق و سوريه، به اين فهم رسيده که جنگ عليه ايران براي امريکا چه پيامدهايي دارد. امريکايي‌ها به درستي فهميده‌اند با شليک حتي يک موشک به سمت ايران، درگير يک جنگ خسارت‌بار و همه جانبه در کل منطقه خاورميانه خواهند شد. آري دولتمردان امريکايي با توجه به آشنايي که نسبت به بخشي از قدرت دفاعي ايران دارند، و با توجه به شناخت مختصري که از سرپنجه‌هاي قدرتمند جمهوري اسلامي در منطقه پيدا کرده‌اند، جنگ با ايران را مساوي با تبديل شدن خاورميانه به گورستان امريکا ارزيابي مي‌کنند و اما رژيم صهيونيستي، هنوز تلخي‌هاي جنگ 33روزه را در کام دارد. تلخي‌هايي که نه تنها نتوانست با جنگ‌هاي سه‌گانه عليه ملت مظلوم فلسطين و ساکنان غزه در يک وسعت 360کيلومتر مربعي جبران کند، بلکه بر اين تلخي‌ها و ناکامي‌ها افزوده شد.
رژيم صهيونيستي در ارزيابي‌هاي خود از حزب‌الله لبنان، مي‌داند که حزب‌الله کنوني به لحاظ توانمندي‌هاي گوناگون و قدرت تحرک جنگي و دفاعي، در سطوحي به مراتب بالاتر از زمان جنگ 33 روزه قرار دارد. صهيونيست‌ها مي‌دانند هر نوع جنگي عليه حزب‌الله لبنان، علاوه بر اينکه کل لبناني‌ها را در مقابل آنان قرار مي‌دهد و امنيت تل‌آويو و ديگر نقاط راهبردي را در سرزمين‌هاي تحت اشغال از بين مي‌برد، اين جنگ چه بسا با گشوده شدن جبهه‌اي ديگر در برابر آنها، نتيجه‌اش بازگشت بلندي‌هاي جولان به سرزمين‌هاي اصلي باشد. بديهي است که صهيونيست‌ها ريسک آغاز چنين جنگي را نخواهند کرد، حتي اگر تا ريال آخر هزينه‌هاي اين جنگ را سعودي‌ها بپردازند. در خصوص رژيم آل‌سعود، موضوع بسيار روشن است و هيچ نيازي به استدلال ندارد. اکنون عامل اصلي آزاردهنده حکام سعودي، شکست آنان در جنگ يمن است. سعودي‌ها صحنه جنگ را با ميدان رقص شمشير اشتباه گرفتند. ملک سلمان بن عبدالعزيز و ديگر شاهزادگان همراهش، تصور مي‌کردند با چند ده سورتي پرواز و بمباران مناطقي از يمن، به تمامي اهداف خود ظرف چند هفته دست خواهند يافت. اما با انجام چند ده هزار پرواز هواپيماهاي جنگي و به کارگيري تمامي قدرت خود در حوزه‌هاي ديگر، اکنون بيني آنان در جنگ يمن به خاک ماليده شده و هيچ راه پس و پيشي ندارند.
به مخيله سعودي‌ها خطور نمي‌کرد که روزي ملت يمن، فرودگاه رياض را هدف موشک‌هاي خود قرار دهد. بنابراين حکام سعودي که در جنگ خودساخته يمن گرفتار شده‌اند، هرگز قادر به جنگ‌افروزي در جبهه‌اي ديگر نيستند. عربستاني‌ها اگر جرئت جنگ با لبنان را داشتند، ملتمسانه دست به دامن صهيونيست‌ها براي حمله به لبنان نمي‌شدند. بنابراين مثلث شوم و جنگ‌طلب امريکا، رژيم صهيونيستي و آل‌سعود، گرچه خواهان نابودي حزب‌الله، مقاومت و جمهوري اسلامي هستند، لکن جرئت ورود به جنگ براي رسيدن به اين اهداف را به دليل اقتدار دفاعي طرف مقابل ندارند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله: گفت‌وگو با واشنگتن درباره غزه را رد کردیم

مسئول پرونده منابع و مرزها در حزب‌الله لبنان در سخنانی از دست رد این جنبش بر سینه طرف‌های بین‌المللی و در راس آن‌ها آمریکا برای گفت‌وگو درباره غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «نواف الموسوی» مسئول پرونده منابع و مرزها در حزب‌الله روز سه‌شنبه گفت همه طرف‌های بزرگ از جمله آمریکا، از حزب‌الله می‌خواستند تا گفت‌وگوی مستقیم انجام دهد، اما این این جنبش خواسته‌های آن‌ها را رد کرد.

الموسوی در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار کرد: «حزب‌الله خطوط ارتباطی مستقیمی با قدرت‌های بزرگ بین‌المللی دارد که برخی از آن‌ها از ما خواستند گردان‌های عزالدین القسام را متقاعد کنیم تا توافق پیشنهادی به آن‌ها را بپذیرند و پاسخ حزب‌الله این بود که ملت فلسطین و مقاومت فلسطین تنها طرفی هستند که قادر به اتخاذ چنین تصمیماتی هستند».

او خاطرنشان کرد: «آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد نمی‌تواند شبیه هیچ جای دیگری در دنیا باشد».

این مقام حزب‌الله با تاکید بر اینکه مقاومت اسلامی در لبنان تحت هیچ شرایطی رها کردن برادران فلسطینی در غزه را نمی پذیرد، خاطرنشان کرد: «این حمایت تنها از طریق با تامین سلاح برای آن‌ها نیست، بلکه با رفتن به جنگ در کنار آن‌ها خواهد بود».

الموسوی درباره توانایی‌های رزمی حزب‌الله نیز گفت: «آنچه حزب الله در گذشته طی نیم سال ذخیره می‌کرد، امروز ظرف یک ماه ذخیره می‌کند و این نشان می‌دهد که در حال افتتاح مخازن جدید است و موشک‌های جدیدی در زمین، هوا و دریا دارد که دقیق‌تر و با کیفیت‌تر از نمونه‌های سابق هستند».

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسماً به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریباً ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیراً رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غزه به نمایشگاه جنایات جنگی نوین در جهان تبدیل شده است
  • یک رهبر حماس: تسلیم شروط صهیونیست‌ها نخواهیم شد
  • کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اختیارات هیئت مذاکره کننده را بیشتر کرد/ شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار نفر رسید/ نظامیان صهیونیست به قتل، غارت و تجاوز در بیمارستان شفا ادامه می‌دهند/نیروهای قسام اشغالگران و ادوات جنگی صهیونیست‌ها در اطراف بیمارستان شفا را درهم کوبی
  • ترساندن از مبارزه با اسرائیل باعث سکوت مردم نشود
  • حزب‌الله: گفت‌وگو با واشنگتن درباره غزه را رد کردیم
  • تجمع غیرت در محکومیت جنایت صهیونیست ها در مازندران برپا می شود
  • تجمع غیرت در محکومیت جنایت صهیونیستی ها در مازندران برپا می شود
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا
  • یکی از وزرای کابینه نتانیاهو استعفا داد
  • (ویدیو) وقتی صهیونیست‌ها زنان را «غنیمت جنگی» می‌دانند