Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@08:41:37 GMT

گروه رويايي ايران در جام جهاني اينجاست!

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۳۸۰۸

گروه رويايي ايران در جام جهاني اينجاست!

خبرگزاري آريا - با صعود تيم هاي تونس و مراکش به جام جهاني و مشخص شدن تکليف دوتيم ديگر در رقابت هاي پلي آف امشب اروپا سيدبندي تيم ها براي رقابت هاي جام جهاني تکميل تر مي شود.
به گزارش سرويس ورزشي "جام نيوز"، با اضافه شدن تيم هاي تونس و مراکش به جمع تيم هاي صعود کننده تعداد تيم هاي حاضر در جام جهاني 2018 روسيه به 26 رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امشب نيز با انجام دوبازي از مرحله پلي آف اروپا تکليف دو تيم ديگر صعود کننده به جام جهاني مشخص خواهد شد که البته با توجه به نتايج دور رفت مي توان کرواسي را يکي ديگر از تيم هاي حاضر در روسيه تلقي کرد.
درباره مراکش، همگروه احتمالي
با اضافه شدن دو تيم افريقايي به جمع صعود کننده ها تونس در سيد سوم و مراکش در سيد چهارم قرار خواهند گرفت و اين بدان معنا است که تيم ملي ايران در جام جهاني با تونس همگروه نمي شود اما اين احتمال هست که مراکش به عنوان يکي از تيم هاي سيد چهارم با ايران همگروه شود. هرچند شايد اين خيلي خبر خوبي براي تيم ملي ايران نباشد چرا که مراکش يکي از تيم هاي خوب حال حاضر افريقا است که اکثر بازيکنانش در ليگ هاي معتبر اروپايي بازي مي کنند. اين تيم موفق شده از گروهي که تيم هايي مثل ساحل عاج، گابن و مالي بودند به جام جهاني صعود کند و بازيکناني نظير اشرف حکيمي (رئال مادريد)، بن عطيه(يوونتوس)، امينه هريت(شالکه 04)، حکيم زياش(آژاکس) را در اختيار دارد که مي تواند همگروهي با آن براي تيم ما خطرناک باشد.
آخرين وضعيت سيد بندي
تمام تيم هاي سيد يک تکليفشان براي حضور در جام جهاني مشخص شده است. آلمان، برزيل، پرتغال، آرژانتين، بلژيک، لهستان، فرانسه و روسيه هشت تيم سيد يک هستند که به عنوان سرگروه هاي هشت گروه جام جهاني مشخص خواهند شد. در سيد دوم اما هنوز تکليف برخي تيم ها مشخص نشده است. تيم هاي اسپانيا، انگلستان، کلمبيا، مکزيک و اروگوئه از سيد دو تکليف حضورشان در جام جهاني مشخص شده است و سه تيم سوئيس، پرو و ايتاليا که درگير بازي هاي پلي آف هستند و هنوز تکليف صعودشان معلوم نيست. در سيد سوم نيز تيم هاي ايسلند، کاستاريکا، تونس، مصر، سنگال و ايران به جام جهاني صعود کرده اند و کرواسي، دانمارک، ايرلند شمالي، جمهوري ايرلند و سوئد بعد از بازي هاي پلي آف تکليفشان مشخص مي شود. در سيد چهارم هم با اضافه شدن مراکش تعداد تيم هاي صعود کرده به 7 تيم رسيد. تيم هاي استراليا، يونان، هندوراس و نيوزلند هنوز صعودشان قطعي نيست و بعد از بازي هاي پلي آف مشخص خواهد شد.
همگروه هاي احتمالي ايران در جام جهاني
سيد اول: لهستان يا روسيه
با توجه به تيم هاي صعود کرده و با نگاهي به بازي هاي رفت مرحله پلي آف رسيدن به احتمالات همگروه هاي ايران در جام جهاني آسان تر شد. آنچه مشخص است اينکه تيم ملي ايران به طور قطع با يکي از هشت تيم آلمان، برزيل، پرتغال، آرژانتين، بلژيک، لهستان، فرانسه و روسيه همگروه خواهد بود. حالا اين که کدام يک انتخاب بهتري هستند ديگر به نظر سرمربي تيم ملي بستگي دارد. از نظر جذابيت شايد همگروهي با برزيل، پرتغال، آرژانتين، فرانسه و آلمان انتخاب هاي بهتري باشند؛ اما به نظر اگر با تيم هايي مانند لهستان، روسيه و يا حتي بلژيک مواجه شويم شانس بيشتري براي صعود به مراحل بعدي جام جهاني داريم.
سيد دوم: پرو
در سيد دوم اما به دليل عدم حضور تيم هاي آسيايي اين احتمال وجود دارد که تيم ايران با هرکدام از تيم هاي حاضر در اين گلدان روبرو شود. نکته قابل ذکر اين است که دو تيم از يک قاره نمي توانند همگروه شوند البته به غير از اروپا که به دليل تعداد بالاي تيم ها از اين قائده استثنا است و امکان همگروهي دو تيم اروپايي وجود دارد. با اين وصف تيم ايران با هيچکدام از تيم هاي کره جنوبي، عربستان، ژاپن و احتمالا استراليا همگروه نخواهد بود و با توجه به صعود قطعي تيم هاي اسپانيا، انگلستان، کلمبيا، مکزيک و اروگوئه تکليف 5 تيم تا الان مشخص شده و سه تيم ديگر نيز امشب مشخص خواهند شد. سوئيس، پرو و ايتاليا سه تيم ديگر سيد دوم هستند که در صورت صعود در سيد دوم قرار خواهند گرفت. در اين بين سوئيس که در بازي رفت پلي آف ايرلند شمالي را در زمين حريف با نتيجه يک بر صفر شکست داده، شانس بيشتري براي صعود دارد. ايتاليا اما بايد شکست يک بر صفر برابر سوئد در بازي رفت را جبران کند و پرو نيز در بازي برگشت بايد به مصاف نيوزلندي برود که بازي رفت را با آن بدون گل مساوي کرد. اما براي همگروهي با ايران از ميان 5 تيمي که قطعا صعود کرده اند بي شک همگروهي با اسپانيا و انگلستان سخت ترين قرعه خواهد بود. اما در اين سيد تيم هاي قدرتمند ديگري مثل کلمبيا و اروگوئه و حتي مکزيک هم هستند که چندان همگروهي با آن ها قرعه آساني به حساب نمي آيد. شايد بهترين اتفاق براي تيم ملي ايران اين باشد که پرو در پلي آف برابر نيوزلند به برتري برسد و در نهايت با تيم ما همگروه شود. در صورت صعود ايتاليا و سوئيس نيز تيم ما شانس همگروهي با آن ها را خواهد داشت.
سيد سوم: ايران و شرکا
تيم ملي ايران در سيد سوم رقابت هاي جام جهاني حضور دارد و از اين رو با هيچکدام از تيم هاي حاضر در اين سيد همگروه نخواهد شد. در واقع مي توان گفت براي تيم ملي ايران بهترين اتفاق اين است که بيشتر تيم هاي حاضر در پلي آف که متعلق به سيد سوم هستند، بتوانند صعود کنند. در اين بين صعود کرواسي به دليل پيروزي پرگل 4 بر يک در بازي رفت برابر يونان محتمل تر به نظر مي رسد. اين دو تيم امشب به مصاف هم خواهند رفت. در اين سيد تکليف صعود تيم هاي ايران، سنگال، مصر، تونس، کاستاريکا و ايسلند مشخص شده و صعود تيم هاي کرواسي، دانمارک، ايرلند شمالي، جمهوري ايرلند و سوئد در گرو موفقيت در بازي هاي پلي آف است.
سيد چهارم: حريفان غير آسيايي
تمام تيم هاي آسيايي به غير از ايران در سيد چهارم قرار دارند؛ اما بنا به همان قانون عدم همگروهي هم قاره ها، هيچکدام از اين تيم ها حريف ايران در مرحله گروهي جام جهاني نخواهند بود. کره جنوبي، صربستان، عربستان، پاناما، نيجريه، ژاپن و مراکش 7 تيمي هستند که صعودشان قطعي شده است و تيم هاي استراليا، يونان، هندوراس و نيوزلند نيز براي صعود در پلي آف مي جنگند. به غير از تيم هاي آسيايي، صربستان، پاناما، نيجريه و مراکش، يونان (در صورت صعود)، هندوراس (در صورت صعود) و نيوزلند (در صورت صعود) مي توانند با ايران در يک گروه باشند. مراکش که شب گذشته صعود کرد در کنار صربستان و نيجريه قدرتمندترين تيم هاي سيد چهارم هستند و مي توان گفت که همگروهي با ديگر تيم هاي اين سيد اتفاق بهتري به شمار مي آيد. پاناما و همچنين هندوراس و نيوزلند(در صورت صعود اين دو تيم) مي توانند بهترين رقبا براي تيم ملي از سيد چهارم در گروه بندي جام جهاني باشند.
گروه رويايي احتمالي
با توجه به سيد بندي و مشخص شدن اکثر تيم هاي حاضر در جام جهاني مي توان گروه رويايي احتمالي براي تيم ملي را متصور شد. اين گروه مي تواند با سرگروهي روسيه يا لهستان از سيد يک باشد. پرو در صورت صعود تيم دوم و پاناما چهارمين تيم گروه. پس گروه رويايي تيم ملي ايران در جام جهاني مي تواند چنين شکلي داشته باشد: روسيه (لهستان)، پرو، ايران، پاناما.
گروه مرگ احتمالي
براي ساختن گروه هاي مرگ در جام جهاني با توجه به سيد بندي هاي انجام شده کار دشواري پيش رو نيست. آلمان، برزيل، آرژانتين، پرتغال و فرانسه در سيد اول هستند و هرکدامشان مي توانند گروه ما را تبديل به گروه مرگ کنند. شايد برزيل يا آلمان در اين مقطع سخت ترين حريفان باشند. در سيد دو نيز سخت ترين انتخاب ها اسپانيا و انگلستان هستند و در سيد چهارم صربستان و مراکش مي توانند همگروهي هاي خطرناکي باشند. با اين وصف گروه مرگ تيم ملي مي تواند چنين شکلي داشته باشد: آلمان(برزيل يا پرتغال)، اسپانيا(انگلستان)، ايران، مراکش (صربستان).
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا

به گزارش "ورزش سه"، در سومین دیدار از سری فینال‌های لیگ برتر والیبال ایتالیا موسوم به سوپرلیگا تیم پروجا توانست با نتیجه سه بر یک مقابل مونزا به برتری برسد تا حالا تنها یک برد دیگر تا قهرمانی در لیگ ایتالیا فاصله داشته باشد.

در این مسابقه شاگردان آنجلو لورنزتی که چندی پیش گزینه اصلی هدایت تیم ملی ایران نیز محسوب می‌شد ست های اول، دوم و چهارم  بازی را به ترتیب با نتایج 25 بر 15، 25 بر 18 و 25 بر 19 پیروز شدند و مونزا نیز ست سوم را با نتیجه 26 بر 24 پیروز شد، تا پروجا سری فینال را دو بر یک به سود خود کنند.

در این دیدار ستاره پروجا واسیم بن تارا تونسی بود که بیست امتیاز به دست آورد و اوله پلوتینتسکی اوکراینی نیز چهارده امتیاز کسب کرد. در تیم مونزا نیز اریک لوپکی و ران تاکاهشی به ترتیب هفده و چهارده امتیاز به دست آوردند.

پروجا اگر در بازی چهارم برابر مونزا به برتری برسد پس از چندین فصل عنوان قهرمانی سوپرلیگا را از آن خود خواهد کرد، در غیر این صورت کار به بازی سرنوشت ساز پنجم کشیده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت
  • سیدبندی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴؛ ایران سرگروه شد
  • جام حذفی| گربه سیاه پرسپولیس را در اراک کُشت/ صعود رویایی آلومینیوم در بازی که 19 گل داشت!
  • پایان رویای شیرهای تاجیک در یکقدمی فینال
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهانی نرسید
  • کاپ جهانی تیراندازی با کمان| تیم میکس ریکرو کشورمان از صعود به نیمه نهایی بازماند‌
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهان نرسید
  • گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا