Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرموده‌اند هرکس امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) را دوست بدارد در بهشت است و هرکس دوستداران آن دو را دوست بدارد در بهشت است.به گزارش بلاغ، پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند:


ای مردم آیا شما را به بهترین خلق خدا ( در حسب و نسب ) از پدر و مادر آگاه سازم؟

ای مردم آیا شما را به بهترین خلق خدا ( در حسب و نسب ) از جد و جدّه آگاه سازم؟

ای مردم آیا شما را به بهترین خلق خدا ( در حسب و نسب ) از عمو وعمه آگاه سازم؟

ای مردم آیا شما را به بهترین خلق خدا ( در حسب و نسب ) از دائی و خاله آگاه سازم؟

سپس فرمود :

همانا حسن و حسین که پدر و مادرشان در بهشت است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و خود آن دو نیز در بهشت هستند و هرکس آن دو را دوست بدارد در بهشت است و هرکس دوستداران آن دو را دوست بدارد در بهشت است.

متن حدیث:

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلّم:یا ایها الناس ألا اُخبرکم بخیر الناس جدّاً و جدَّةً؟ ألا اُخبرکم ایها الناس بخیر الناس أبا و أمّا؟ ألا اُخبرکم ایها الناس بخیر الناس عمّاً و عمةً؟ ألا اُخبرکم ایها الناس بخیر الناس خالاً و خالةً؟ ثُمَ قال صلی الله علیه و آله و سلم: الحسن و الحسین، ألا إنّ اباهما فی الجنة و أِمهما فی الجنة و...و هُما فی الجنة و من أحبهما فی الجنة و من أحبّ من أحبهما فی الجنة.



 

« کشف الیقین،314؛ بحارالانوار36/319؛ فضائل،119؛ ارشاد القلوب 2/430؛ امالی صدوق،437»

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر پنجشنبه در همایش بین المللی بقیع مدفن امامان و اصحاب گفت: نباید به بقیع تنها به عنوان یک قبرستان نگریست، بلکه بقیع شریف گوشه‌ای از تاریخ اسلام است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه بقیع از مهم‌ترین اماکن تاریخی و هویتی اسلام است افزود: این مکان شریف محل رفت و آمد پیامبر اسلام و همچنین ائمه معصومین علیهم السلام بوده که باید جایگاه آن به جهانیان شناسانده شود.

وی ابراز کرد: در کنار قبور ائمه مظلوم بقیع شماری از اصحاب و یاران پیامبر اسلام که از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام بوده‌اند نیز مدفون است که این امر بر اهمیت این قبرستان می افزاید.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: قبرستان بقیع از آن جهت نیز دارای اهمیت است که گفته شده احتمالاً مزار حضرت زهرا سلام الله علیها در آن باشد و به همین دلیل انسان می تواند به نیت زیارت به این مکان شریف قدم گذارد.

امام جمعه قم افزود: در سیره پیامبر اسلام و همچنین امامان معصوم بوده است که آنان شب‌های جمعه به منظور طلب استغفار مومنان و مناجات با خداوند به قبرستان بقیع مشرف می‌شدند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه قبرستان بقیع علاوه بر ظرفیت معنوی بخش اعظمی از تاریخ اسلام است افزود: پیامبر اسلام فرموده‌اند که در روز قیامت ۷۰ هزار نفر از بقیع مبعوث خواهند شد که بدون حساب وارد بهشت می‌شوند.

کد خبر 6081900

دیگر خبرها

  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب به شهر زاهدان
  • رونمایی از دو سند نویافته در خصوص تخریب بهشت بقیع
  • جواز توسل و زیارت قبور برگزیدگان در قرآن و روایات شیعه و سنی
  • قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس
  • انطباق آداب غذاخوردن ائمه اطهار با علوم پیشرفته تغذیه
  • اخلاق خوب از کجا سرچشمه می گیرد؟
  • حضور فرزند رهبر معظم انقلاب در یک مراسم تشییع | عکس