Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@18:04:12 GMT

اخبار 8 تا 8 یکشنبه، 21 آبان در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۴۷۴۵

اخبار 8 تا 8 یکشنبه، 21 آبان در آذربایجان غربی

** استاندارآذربایجان غربی:
نقش روحانیت در رفع بحران های اجتماعی انکارناپذیر است
استاندار آذربایجان غربی در دیدار با نماینده ولی فقیه و علمای اهل تشیع و تسنن آذربایجان غربی گفت: نقش روحانیت در رفع بحران های اجتماعی انکارناپذیر است.

** مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی:
زلزله در آذربایجان غربی خسارت جانی نداشت / مردم نگران نباشند
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به وقوع زلزله در شمال عراق و کرمانشاه، گفت: بر اساس گزارش فرمانداری ها و هلال احمر این زلزله در سطح این استان خسارت جانی نداشته و خسارت های مالی نیز جرعی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** تشکیل کمیته مدیریت بحران شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی
در پی وقوع زلزله در مرز ایران و عراق و نگرانی های برخی از اهالی آذربایجان غربی، کمیته مدیریت بحران شرکت توزیع نیروی برق در این استان تشکیل شد

** تمایل پاپ فرانسیس برای سفر به ارومیه
رئیس مرکز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه با اشاره به دیدار خود با معاون پژوهشی مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا /واحد رم ایتالیا/، گفت: طبق اظهارات مت تئو گوچئونه (Guccione)، پاپ فرانسیس (Franciscus) نیز برای سفر به ارومیه و بازدید از کلیسای ننه مریم تمایل دارد.

** تخصیص 1500 میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح های کشاورزی در آذربایجان غربی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تخصیص یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های اولویت دار کشاورزی در استان خبر داد و گفت: این اعتبار قرار است در بخش های کشت گلخانه ای، مکانیزاسیون کشاورزی و پرورش ماهی در قفس هزینه شود.

** افزایش 2 برابری جذب دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی
رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی با اشاره به تحصیل 9 هزار و 300 دانشجو در این دانشگاه، گفت: تعداد دانشجویان در سال جاری تحصیلی نسبت به سال گذشته نزدیک به 2 برابر افزایش یافته است.
8135/ 2093
**خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۴۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در مراسم ویژه ای  با حضور دکتر رسول خداویردی‌وند کشتیبان رئیس دانشگاه، مهندس صمد جعفرلو رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان، مهندس نیکزاد عضو هئیت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، مهندس محمدصادق اکبری رئیس اتاق اصناف استان، مهندس مصطفی نژاد رئیس خانه کارگر استان و مهندس باقر خلیلی رئیس خانه تعاون استان تفاهم‌نامه چند جانبه‌ای مابین این نهادها و ادارات امضا شد.

این تفاهم‌نامه با توجه به اهمیت بررسی علمی مشکلات و رفع نیازهای موجود صنایع و خدمات استان از طریق بهره‏گیری از ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و نیز ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صاحبان صنایع، خدمات، نهاد ها و ادارات دولتی و غیردولتی منعقد شد.

  تبادل اطلاعات علمی پژوهشی مرتبط - اجرای طرح‌های تحقیقاتی، پژوهشی، عملیاتی، تألیف یا ترجمه کتب و تنظیم مقاله‌های مرتبط- ارائه مشاوره‌های علمی پژوهشی در زمینه‌های مرتبط از سوی تمامی طرف‌های تفاهم‌نامه- حمایت مالی، علمی و فنی از پایان‌نامه‌ها، پروژه‌ها و دروس کارآموزی مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجویان از مهمترین محورهای همکاری این تفاهم‌نامه است.

همچنین طرفین در این تفاهم نامه بر  برگزاری همایش‌ها، نشست‌های علمی، دوره‌های آموزشی و نیز کارگاه‌های تخصصی مرتبط   و برقراری ارتباط با مؤسسات و مجامع مرتبط داخلی و بین‌المللی و نیز دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور به منظور برپایی همایش‌های داخلی و بین‌المللی در زمینه‌های مرتبط و سایر زمینه‌هایی که از نظر طرف‌های تفاهم‌نامه می‌تواند در ارتقاء سطح علمی پژوهشی تمای طرف‌ها مؤثر باشد،  متعهد شده اند.

پس از پایان این نشست حاضرین با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب تجدید میثاق کردند.

 

دیگر خبرها

  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود