Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس شاخص های تعریف شده باید به ازای هر 100 نفر چهار مترمربع فضای کتابخانه ای وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: با احتساب وجود 900 هزار باسواد در استان بوشهر باید 36 هزار مترمربع فضای کتابخانه داشته باشد که این فضا در استان بوشهر هم اکنون 21 هزار متربع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی ادامه داد: براساس آمار نیاز است که برای هر 3 تا 5 هزار نفر جمعیت یک کتابخانه وجود داشته باشد تا دسترسی و علاقه به کتاب ایجاد شود.
وی گفت: با احتساب این شاخص اکنون در سطح استان بوشهر تنها امکان ارائه خدمات کتابخانه ای برای 320 هزار نفر فراهم است و سایر جمعیت استان که باید از جمع یک میلیون و 160 هزار نفر کم شود از خدمات کتابخانه ای برخوردار نیستند.
هاشمی یادآور شد: براساس شاخص های تعریف شده برای هر فرد باید چهار جلد کتاب وجود داشته باشد که در استان بوشهر که باید 3 میلیون و 600 هزار جلد کتاب وجود داشته باشد این آمار زیر یک میلیون گزارش می شود.
وی گفت: چنانچه مولفان و ناشران کتاب حمایت و زمینه خلق آثار جدید فراهم کنند، می توان زمینه جذب بیش از پیش افراد جامعه به کتابخوانی را فراهم کرد.
مدیرکل امور کتابخانه های استان بوشهر یادآور شد: اکنون برخی از مطالب کتاب ها و کتابخانه مدارس به روز نیست که این باعث کاهش میل و رغبت جامعه هدف به مقوله کتابخوانی می شود.
هاشمی افزود: در هیچ جای قانون بودجه ای برای احداث کتابخانه تعریف نشده که با توجه به این خلا قانونی نمایندگان مجلس باید از ظرفیت های خود برای پرکردن این خلا قانونی اقدام کنند.
وی ادامه داد: در یکسال گذشته بیش از 3 هزار و 400 برنامه مختلف در حوزه کتاب و کتابخوانی شامل کارگاه های قصه گویی، نقد و بررسی کتاب و جشنواره های ویژه کتابخوانی در استان بوشهر به اجرا درآمده است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۵۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲ هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان‌ گفت: همزمان با سراسر کشور ۲ هزار و ۱۰۶ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد استان گلستان به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عیسی بابایی ظهر امروز در  مراسم متمرکز افتتاح 2 هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در شهرستان آق‌قلا اظهارداشت: همزمان با سراسر کشور با حضور وبیناری رئیس جمهور 2 هزار و 106 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد استان گلستان به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: برای احداث این واحدهای مسکونی 9 هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان‌ گفت: سال گذشته 397 مورد تعمیرات مسکن با 80 میلیارد ریال اعتبار، 277 مورد احداث فضای جانبی با 46 میلیارد ریال، 552 مورد لوله‌کشی گاز با 56 میلیارد ریال و 19 مورد مساعدت خرید نهضت ملی مسکن با 15 میلیارد و 200 میلیون ریال در استان داشتیم.

بابایی افزود: برای هر واحد هزار و 500 میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شد و هزینه‌های صدور پروانه، امتیازات آب، برق، گاز، نمای ساختمانی و ایزوگام به صورت رایگان داده شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع با کمک خیرین و مشارکت‌های مردمی و تسهیلات ارایه شده برای هر واحد مسکونی حدود سه میلیارد ریال در اختیار مالکین قرار داده شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان‌ خاطرنشان کرد: در 80 درصد روستاهای استان هیچ مددجوی فاقد مسکن نداریم و این آمادگی برای پذیرش احداث مسکن برای نیازمندان وجود دارد. امسال 500 واحد در دست احداث داریم.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر
  • افتتاح ۲ هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان
  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان منصوب شد