Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه های تصویری در جهان این روزها شرایط متفاوتی را تجربه می کنند و نسبت سینما و تلویزیون دیگر مثل قبل نیست. سریال های تلویزیونی طی سال های اخیر پیشرفت چشمگیری کرده است و در حالی که سینما شرایط خوبی ندارد، تلویزیون با وجود غول هایی مانند نتفلیکس و آمازون روزبه روز قدرتمندتر می شود. طبیعی است که ستاره های بزرگ هم همیشه مایل اند در مدیومی کار کنند که بیشتر دیده شوند و حالا با افول سینما و اقبالی که مخاطبان به تلویزیون نشان می دهند، بازیگران درجه یک در حال کوچ کردن به تلویزیون هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر پیشتر سینما از نظر مالی هم بودجه های هنگفتی داشت و دست تلویزیون خالی بود؛ اما این روزها می بینیم که سریال هایی مانند «بازی تاج وتخت» و «چیزهای عجیب» تولید می شوند که هر قسمت شان به اندازه یک فیلم سینمایی معمولی هزینه دارد. توجه مخاطبان، درآمدهای ناشی از اشتراک های کابلی، تبلیغات و... هم بازگشت سرمایه را تضمین می کنند و امکان پرداخت دستمزدهای بالا را به ستاره های سینما برای حضور در تلویزیون فراهم می آورند.

در سال های ابتدایی ظهور سریال های پربیننده در تلویزیون، کمتر شاهد حضور بازیگران سینمایی سطح بالا در این مجموعه ها بودیم و اگر به فهرست بازیگران آثاری مانند «24»، «لاست» یا «فرار از زندان» نگاه کنید، به ستاره سینمایی خاصی نمی رسید. با این حال، حضور بازیگران درجه یک سینمایی در تلویزیون رو به افزایش است. به همین بهانه، حضور برخی از مهم ترین بازیگران سینمایی در سریال های تلویزیونی را بررسی می کنیم.

 

کوین اسـپیسی (خانه پوشالی/ 2013 تا 2017)

پیشینه بازیگر: بازیگر همه کاره آمریکایی که تجربیات مختلفی را در بازیگری تئاتر و سینما، کارگردانی، تهیه کنندگی، نویسندگی و حتی خوانندگی در کارنامه دارد، در سال 2013 با تجربه جدیدش در مدیوم تلویزیون، طرفدارانش را غافلگیر کرد. اسپیسی زمانی نقش اول «خانه پوشالی» را پذیرفت که دو اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل و اصلی مرد را برای بازی در «مظنونین همیشگی» و «زیبایی آمریکایی» در کارنامه داشت. او که نقش های ماندگار دیگری را هم در فیلم هایی مانند «لس آنجلس، محرمانه»، «هفت»، «شنا با کوسه ها» و... ایفا کرده بود، زمانی تصمیم گرفت به تلویزیون بیاید که برای مردم سراسر دنیا، چهره ای کاملا شناخته شده به حساب می آمد.

موفقیت: «خانه پوشالی» علاوه بر این که یک نوآوری تمام عیار در سریال سازی محسوب می شد و با توجه به هزینه هایش، به سود قابل توجهی هم دست یافت، برای اسپیسی هم تجربه فوق العاده ای بود. او نقش پردیالوگ سیاستمدار شیاد این سریال را به بهترین نحو ایفا کرد و دو بار (در سال های 2014 و 2015) نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال درام شد که بار دوم این جایزه را از آن خود کرد. او برای بازی در این سریال، چهار بار هم در سال های 2013 تا 2016 نامزد جایزه امی شد که هیچ وقت به آن دست نیافت.

متیو مک کانهی (کارآگاه واقعی/ فصل اول/ 2014)

 

 

پیشینه بازیگر: مک کانهی زمانی به سریال «کارآگاه واقعی» پیوست که به تازگی بعد از سال ها حضور در عرصه بازیگری، به یک ستاره تبدیل شده بود. او در برهه اول حرفه ای اش، با بازی در ژانرهای مختلف، اعم از کمدی (مات و مبهوت)، تاریخی (آمیستاد)، عاشقانه (طراح ازدواج) و... به موفقیت چندانی دست نیافته بود. در دومین مرحله کاری، فیلم های مهم تری بازی کرد و از سال 2010 با بازی در آثاری مانند «مجیک مایک»، «گرگ وال استریت» و «بین ستاره ای» به اوج شهرت رسید. مک کانهی در سال 2013 برای بازی در «باشگاه خریداران دالاس» اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد تا با رزومه ای عالی به قاب کوچک برود.

موفقیت: متیو مک کانهی شخصیت درون نگر، منزوی، متفکر و پوچ گرای سریال «کارآگاه واقعی» را آن قدر خوب بازی کرد که علاوه بر سیل عظیم تمجید و تحسین هایی که به این سریال اختصاص یافت، خودش هم جایزه منتخب منتقدان تلویزیونی را برد و با این که نامزد جایزه امی بهترین بازیگر نقش اول مرد مجموعه درام شده بود، در نهایت آن را به برایان کرانستون «برکینگ بد» واگذار کرد.

 

وایولا دیویـس (چطور از یک قتل فرار کنیم؟/2014)

پیشینه بازیگر: کسی که برخی منتقدان او را بااستعدادترین بازیگر زن سیاه پوست معاصر دانسته اند، قبل و بعد از بازی در سریال «چطور از یک قتل فرار کنیم؟» حضور مقتدرانه ای در سینما داشت. او برای بازی در فیلم «تردید» (2008) اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر مکمل زن را از آن خود کرده و در سال 2011 هم با بازی در «خدمتکار» نامزد اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اصلی زن شده بود. دیویس با چنین رزومه درخشانی پا به عرصه تلویزیون گذاشت و پس از درخشش در این مدیوم، در سال گذشته به سینما برگشت و اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در «حصارها» اثر دنزل واشنگتن از آن خود کرد.

موفقیت: دیویس در نقش یک وکیل حاذق و کاربلد در سریال «چطور از یک قتل فرار کنیم؟» هم درخشان ظاهر شد و علاوه بر افتخارات متعددی که سریال به کمک بازی باکیفیت او به دست آورد، خودش هم موفق شد نامزد گلدن گلوب بهترین بازیگر زن سریال تلویزیونی و برنده جایزه امی بهترین بازیگر زن مجموعه تلویزیونی درام شود. او اولین زن سیاه پوست تاریخ است که برنده جایزه «امی» شده.

 

ریچـل مک آدامز (کارآگاه واقعی/ فصل دوم/ 2015)

پیشینه بازیگر: زمانی که صحبت از ساخت فصل دوم سریال «کارآگاه حقیقی» شد و با توجه به سبک خاص سریال که در هر فصل تمام بازیگران و موضوع قصه تغییر می کند، همه به دنبال حدس زدن نام بازیگر بعدی بودند که جای مک کانهی را پر کند. حتی عده ای از احتمال حضور برد پیت در این فصل حرف می زدند، اما در نهایت نام ریچل مک آدامز اعلام شد؛ بازیگری که در سال های 2003 تا 2006 با بازی در کمدی های عامه پسند آمریکایی مانند «دختران بدجنس»، «دفترچه» و «مهمانان ناخوانده عروسی» درخشیده بود. مک آدامز در آن زمان جایزه مهمی در کارنامه اش نداشت، اما همه از توانایی هایش آگاه بودند و کمتر از یک سال بعد از پخش این سریال، برای بازی در «اسپاتلایت» نامزد اسکار شد.

موفقیت: فصل دوم «کارآگاه واقعی» به طور کلی نسبت به فصل اولش، افت فاحشی کرده و مردم و منتقدان که انتظارشان از این سریال بسیار بالا رفته بود، آن را نپسندیدند. بازی مک آدامز هم تحت تأثیر افت کلی سریال، زیاد دیده نشد ولی به هر حال، این تجربه برای او شکست هم محسوب نشد.

 

آنتونی هاپکـینز (دنیای غرب/2016)

پیشینه بازیگر: آنتونی هاپکینز احتمالا با بقیه بازیگران این فهرست فرق دارد؛ چرا که او پس از 45 سال بازیگری تصمیم گرفت با حضور در تلویزیون خودش را به اوج برگرداند. زمانی که هاپکینز به «دنیای غرب» پیوست، چهار نامزدی اسکار در کارنامه داشت که یکی از آن ها در سال 1991 مجسمه اسکار را به خاطر فیلم «سکوت بره ها» برایش به ارمغان آورده بود. علاوه بر این، او در سال 2006 برنده جایزه ویژه گلدن گلوب برای یک عمر بازیگری هم شده و فیلم های مهمی مانند «بقایای روز»، «نیکسون» و «آمیستاد» را در دهه نود بازی کرده بود.

موفقیت: بازی هاپکینز در وسترن علمی-تخیلی «دنیای غرب» توجه بینندگان و منتقدان را جلب کرد و نامزدی امی بهترین بازیگر مرد سریال درام تلویزیونی را برایش به همراه داشت. او در این مجموعه نقش دانشمندی را که از نوع بشر ناامید شده است به خوبی ایفا کرد و با ادای بی نقص دیالوگ های دلنشینی که برایش در نظر گرفته شده بود، سطح کلی سریال را بالا برد.

 

نیکـول کیدمن (دروغ های کوچک بزرگ/ 2017)

پیشینه بازیگر: نه تنها طرفدارانش، بلکه تقریبا تمام مخاطبان سریال های تلویزیونی، از شنیدن خبر حضور نیکول کیدمن در یک مینی سریال تلویزیونی به شوق آمدند. بازیگر حرفه ای و باسابقه سینما، زمانی با شبکه اچ بی او به توافق رسید که کارنامه درخشانش نوید یک بازی عالی در اثری ماندگار را می داد. کیدمن که در سال 1989 با بازی در «سکوت قبرستانی» توجه همه را به خود جلب کرده بود، در 1995 برای بازی در «به خاطرش مردن» گلدن گلوب، امپایر و جایزه انجمن منتقدان فیلم لندن را گرفت. او در سال 2002 در فیلم درخشان «ساعت ها» حضور یافت و اسکار، گلدن گلوب و بفتای بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. در سال 2010 نیز با «لانه خرگوش» باز هم نامزد دوره اسکار شد.

موفقیت: در حالی که همه انتظار داشتند در مراسم امی سال گذشته، سریال «دنیای غرب» به مهم ترین تولید شبکه اچ بی او تبدیل شود، اما این مینی سریال هفت قسمتی «دروغ های کوچک بزرگ» بود که بیشتر از همه تولیدات این شبکه، جایزه برد. سریال خوش ساخت «ژان-مارک ولی» یک اعتراض جدی و دراماتیک به مسئله خشونت در خانواده های آمریکایی است و بازی قابل توجه و درخشان کیدمن در این اثر، جایزه امی بهترین بازیگر زن مینی سریال را در نهایت شایستگی برای او به ارمغان آورد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره آرسنال: با خوش‌شانسی به چلسی گل زدم

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال امشب در دربی لندن برابر چلسی به یک نتیجه درخشان دست یافت. آنها موفق شدند رقیب همشهری را با ۵ گل بدرقه کنند. بن وایت یکی از ستاره‌های توپچی‌ها در بازی بود و توانست در نیمه دوم دو گل به ثمر برساند. او پس از پایان دیدار در مورد برخی نکات بازی با خبرنگار بی‌بی‌سی صحبت کرد.

پیروزی پرگل امشب؟
عملکرد شگفت انگیز از همه ما. مهم این است که به راه خود ادامه دهیم و بهترین بازی‌مان را انجام دهیم. واضح است که این یک بازی بزرگ بود و ما از آن با سربلندی خارج شدیم. در کورس حساسی هستیم و مشخص نیست چگونه به پایان خواهد رسید. امیدوارم لیورپول و منچستر سیتی امتیاز از دست دهند. ما فقط می‌توانیم کاری که دست خودمان است را کامل انجام دهیم و قهرمانی به نتایج دیگر هم بستگی دارد.

دو گل مقابل چلسی؟
گل اول نتیجه حضورم در بهترین مکان و در بهترین زمان ممکن بود. گل دوم یک سانتر بد بود که خوشبختانه وارد دروازه شد. خیلی خوش‌شانس بودم. پاس خوبی از طرف اودگارد آمد و من فقط می‌خواستم سانتر کنم اما شانس آوردم که سانتر افتضاحم وارد دروازه شد.

عملکرد هاورتز و زدن دو گل؟
شگفت‌انگیز. او مستحق این وضعیت عالی است. از وقتی که وارد باشگاه شده بی‌وقفه تلاش کرده است. هیچوقت نمی‌شود فهمید او چقدر خوب است تا وقتی که در کنار او بازی نکنی.

دیگر خبرها

  • تغییر چهره جالب بازیگر سریال «جومونگ»/عکس
  • ستاره آرسنال: با خوش‌شانسی به چلسی گل زدم
  • جزئیات 2 سریال جدید تلویزیون ؛ معمایی و کمدی (+عکس)
  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید
  • جوكوويچ بهترین ورزشکار جهان شد
  • شغل جالب بازیگر نون خ قبل از بازی در این سریال
  • عضو گروه نجات که بازیگر «نون. خ» شد
  • «جامعه برف» برنده بزرگ جوایز پلاتینو شد/همدردی با سینمای آرژانتین
  • عضو گروه نجات که بازیگر «نون.خ» شد/ کولبری در قسمت های بعدی سریال
  • (عکس) سفر به ایران قدیم؛ بازیگر فرانسوی درباره ایران چه گفت؟