Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان گفت: با راه اندازی یک بخش مجزا مخصوص کودکان درکتابخانه های عمومی استان وقرار دان بازی های فکری در کتابخانه فضا را برای قصه گویی ، همخوانی و جمع خوانی کودکان فراهم ساخته ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛محسن زینلی تختی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان در هفته کتاب و کتاب خوانی در گفتگو با خبرنگار هرمزبا اشاره به دارا بودن ۶۴  کتابخانه  فعال  در استان هرمزگان ، اظهار کرد: ۶۴ کتابخانه فعال در استان هرمزگان وجود دارد که ۱۹ کتابخانه روستایی و۴۵ کتابخانه شهری است و۴۵ هزار عضوفعال  در این  ۶۴  کتابخانه استان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان تصریح کرد:  طبق روال هر ساله در هفته کتاب وکتاب خوانی برنامه های ارزشمندی برگزار می گردد هر چند این برنامه ها در تمام طول سال اجرا می شود اما در هفته کتاب و کتاب خوانی پر رنگ تر نشان داده می شود.

زینلی تختی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم هفته کتاب وکتاب خوانی برگزاری نمایشگاه کتاب است ، گفت: این نمایشگاه به معرفی کتاب های پر مخاطب و تازه های کتاب در کتابخانه های سطح استان می پردازد از دیگر برنامه ها نیزبرگزاری  نشست های به اشتراک گزاری کتاب های خوانده شده تحت عنوان نشست کتاب خوان ، جلسات قصه گویی و جمع خوانی ، مسابقات کتابخوانی و نشست های نقد و بررسی کتاب می باشد.

وی بیان کرد: روز ۲۴آبان روز کتاب وکتابخوانی است که عضویت در کتابخانه ها  دراین روز برای عموم  مردم  استان هرمزگان رایگان است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان در ادامه افزود: از کتابداران برگزیده وکتابداران کتابخانه ها ۳۰ آبان در بندرعباس طی مراسمی قدردانی به عمل  می آید.

زینلی تختی گفت : در حال حاضر اپلیکشین تازه های کتاب و راهنمای کتاب های عمومی استان راه اندازی شده است و کتابخانه ها  وبلاگ و سایت مجزایی برای معرفی کتاب هایشان دارند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گزاری ما بیشتر برای رشد کودکان ونوجوانان است،تصریح کرد:  با راه اندازی یک بخش مجزا مخصوص کودکان  درکتابخانه های عمومی استان و رنگ آمیزی آن و قرار دان بازی های فکری در کتابخانه فضا را برای قصه گویی ، همخوانی وجمع خوانی کودکان محیا ساخته ایم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان ادمه داد: ارتباط خیلی خوبی با آموزش وپرورش ودانشگاه ها داریم و نشست های کتاب خوانی مدرسه ای  و دانشگاهی  با همکاری  یکدیگر خصوصا  در دانشگاه فرهنگیان  که معلمان آینده هستند برگزار می کنیم.

زینلی تختی تصریح کرد:  سعی داریم با راه اندازی کتابخانه مخصوصا در روستا ها و افزودن لوازم جانبی مثل افزایش کتاب های کمک درسی ، هنری وفرهنگی،  جوانان  بیشتری به کتابخانه ها جذب شوند.

وی  با بیان اینکه  یکی از چالش های ما تغییر کتاب درسی وبه تبع آن کتاب های کمک درسی است ،گفت: به محض ورود کتاب های آموزشی کمک درسی جدید به  بازار ما کتاب های کمک آموزشی در کتابخانه هارا به روز رسانی می کنیم .

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان افزود:  بنیاد خیریه قلم چی در زمینه بروز رسانی کتاب های آموزشی  ما را یاری می کند .

زینلی تختی تاکید کرد: درسال  گذشته کتابخانه هایی  برای رفاه حال مردم مناطق محروم ساخته شده که این کتابخانه ها ، کتابخانه خواجه عبدالله والی خمینی شهر بشاگرد ، رسول اکرم دورنبی قشم ، بنی معین گورزین قشم  است.

 مدیر کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: بنده به عنوان یک متولی کتاب خوانی استان هرمزگان به خانواده ها توصیه می کنم  با توجه به فضای مناسبی که برای کودکان در محیط کتابخانه ها به وجود آمده است کودکان ونوجوانان خود را به کتابخانه  ببرند تا با محیط کتابخانه آشنا شوند واز برنامه هایی که در کتابخانه ها  اجرا می شود فرزندانشان بهره مند گردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ آقای فلاح گفت: این طرح در قالب قفسه کتاب در مناطق محروم متناسب با پایه تحصیلی ایجاد می‌شود.
به گفته وی، در مرحله نخست ۱۰۰۰ کلاس درس تجهیز و پیش بینی می‌شود به ۷ هزار کلاس درس برسد.
معاون فرهنگی کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوان کشور با اشاره به اینکه هر کلاس درس ۱۰۰ کتاب کودک و نوجوان خواهد داشت، افزود: در سال کتاب‌ها دو بار هم تعویض می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • هیات خادم الرضا (ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • هیات خادم الرضا(ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده
  • «آخرین شیهه ...» از ایتالیا جایزه گرفت
  • برگزاری ویژه‌ برنامه ماه عاشقی در شیراز