Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمین لرزه‌ای با شدت ۷.۲ درجه در مقیاس ریشتر بیشتر مناطق اقلیم کردستان عراق را لرزاند. این زمین لرزه ساعت ۲۱ و ۱۸ دقیقه به وقت محلی روی داد و مردم مناطق مختلف اقلیم شب را در بیرون از منازل خود سپری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در اقلیم کردستان عراق، بر اساس آمار ابتدایی، تا کنون بر اثر این زمین‌لرزه شدید، 9 نفر کشته و بیش از 170 نفر زخمی شده اند، همزمان خسارات مالی زیادی هم در بیشتر مناطق به ویژه شهرهای دربندیخان، کلار و حلبچه گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان کلار

فرمانداری شهرستان کلار از توابع استان سلیمانیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تاکنون 70 نفر بر اثر زمین لرزه یکشنبه شب زخمی شده‌اند. همزمان یک مسئول در بیمارستان کلار هم ضمن تایید این آمار گفت: شماری از ساکنین شهر نیز بر اثر استرس و اثرات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

در خانقین نیز شماری زخمی وجود دارد

بر اساس آمار اعلامی بیمارستان عمومی شهر خانقین از توابع استان دیاله، 20 نفر از مصدومان این زمین لرزه در این بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

اطلاعیه پلیس سلیمانیه

مدیریت پلیس استان سلیمانیه در اطلاعیه‌ای از مردم درخواست کرده است ضمن حفظ آرامش و همکاری با این نیرو در اماکن امن سکونت داشته باشند. مدیریت پلیس سلیمانیه به مردم اطمینان داده است نیروهای تحت امر آنها در آماده باش کامل بوده و حافظ جان و مال آنان خواهند بود.

تلفات در شهرستان دربندیخان

زمین لرزه اقلیم کردستان در شهر دربندیخان،چهار کشته بر جای گذاشته است. میران محمد مدیرکل بهداشت و درمان استان سلیمانیه آمار مصدومان شهرستان دربندیخان را 50 نفر اعلام کرد.

سد دربندیخان آسیب دیده است

مدیریت سد دربندیخان در شهرستانی به همین نام در اقلیم کردستان اعلام کرده است زمین لرزه به این سد آسیب‌هایی وارد کرده است، از سوی دیگر در کوه‌های مشرف به سد دربندیخان ریزش مشاهده شده است، تاسیسات برقی سد هم به شدت آسیب دیده است، از ساکنین مناطق نزدیک سد دربندیخان خواسته شده است منازل خود را ترک و به مناطق امن بروند. ناصح ملاحسن فرماندار شهرستان دربندیخان هم با تایید خبر آسیب وارده به سد دربندیخان اعلام کرده است هشدار لازم به ساکنین مناطق نزدیک سد داده شده است، وی گفت: در صورت وقوع زلزله‌ای دیگر ممکن است سد فرو بریزد.

آثار تاریخی قلعه شیروانه در شهر کلار فرو ریخته است

بر اثر وقوع زمین لرزه اقلیم کردستان بخشی از آثار تاریخی قلعه شیروانه در شهر کلار آسیب دید، در تصاویر مربوطه آسیب‌های وارده مشخص شده است.

بیانیه حکومت اقلیم کردستان عراق

در این بیانیه با اظهار تاسف از وقوع زلزله اقلیم و اعلام همدردی با قربانیان این حادثه اعلام شده است تمام نهادها و مراکز درمانی و امنیتی به حالت آماده باش درآمده‌اند، به استانداران اقلیم نیز تفویض اختیار شده است هر آنچه را که لازم است جهت خدمات رسانی به مردم و مصدومان انجام دهند.

مصدومان سلیمانیه

مدیر بیمارستان حوادث اضطراری سلیمانیه اعلام کرد تعداد 90 نفر از مصدومان زمین لرزه این شهر و مناطق حومه تحت مداوا قرار گرفتهاند. مصدومیت این افراد بیشتر، شکستگی از ناحیه سر، دست و پا بوده است.

اربیل و مراجعه کنندگان به بیمارستان

مدیرکل بهداشت و درمان استان اربیل در شمال عراقاعلام کرده است شمار افرادی که بر اثر استرس و ترس ناشی از زمین لرزه به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند به 50 نفر رسیده است.

گزارش‌های تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود ..........

R36355/P36461/S8,90,94/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات

تین نیوز

از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز هفتم فروردین ماه ۷ نفر از کاربران جاده ای گلستان در تصادفات جاده ای جان باختند که به نسبت آمار سال گذشته ۵۹ درصد کاهش را نشان می دهد؛ همچنین تعداد تلفات ناشی از تصادفات در جاده های استان بوشهر ۵ نفر بوده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که این تعداد ۱۴ نفر بوده، فوتی حوادث رانندگی برون شهری ۶۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز، سلیم اصغری در اولین جلسه شورای اداری اداره کل با حضور معاونین و روسای ستادی و شهرستانی با اشاره به کاهش ۵۹ درصدی تلفات جاده ای استان در طرح نوروزی امسال، اظهارداشت: تعداد تصادفات فوتی استان در این مدت ۵ فقره و تعداد فوتی ها ۷ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه آمار تلفات جاده ای در شهرستان های گنبد، آق قلا و بندرترکمن که دارای محورهای شمالی هستند، بیشتر است، گفت: لازم است گشت های راهداری در این شهرستان ها بیشتر حضور داشته تا تلفات رخ به رخ در این محورها کاهش پیداکند.

اصغری، آمار کلی تصادفات جاده ای را از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز هفتم فروردین ۱۰۴ فقره و تعداد مجروحین را ۱۵۱ نفر بیان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر نیز گفت: تلفات انسانی ناشی از سوانح رانندگی استان طی ایام نوروز امسال ۶۴ درصد کاهش یافته که امیدواریم با رعایت مقررات رانندگی، این آمار تا پایان تعطیلات نوروزی کاهشی باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: تلفات انسانی ناشی از سوانح رانندگی استان طی ایام نوروز امسال ۶۴ درصد کاهش یافته که امیدواریم با رعایت مقررات رانندگی، این آمار تا پایان تعطیلات نوروزی کاهشی باشد.

عبدالکریم اخترشناس با اشاره به شروع طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفند سال گذشته افزود: از آن زمان تا دیروز (۶ فروردین ۱۴۰۳) تعداد تلفات ناشی از تصادفات در جاده های استان بوشهر ۵ نفر بوده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که این تعداد ۱۴ نفر بوده، فوتی حوادث رانندگی برون شهری ۶۴ درصد کاهش داشته است.

اخترشناس ادامه داد: همچنین طی این مدت، در اثر تصادفات ۱۵۶ نفر از هموطنان در جاده های استان مصدوم شده اند.

وی اظهار داشت: در مجموع ۱۸۱ فقره تصادفات در طرح نوروزی ۱۴۰۳ رخ داده که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال قبل ۵۹ درصد کاهش نشان می دهد.

دبیر کمیسیون ایمنی راههای استان بوشهر تصریح کرد: خستگی و خواب آلودگی، سرعت زیاد و عدم توجه به جلو مهمترین عامل تصادفات نوروزی در جاده های استان بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از تصادفات منجر به واژگونی و خروج از جاده شده، به مسافرین نوروزی توصیه کرد: اگر به ازای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه در پارکینگ های امن جاده ای یا مجتمع های خدماتی-رفاهی استراحت شود در کنار رانندگی با سرعت مطمئنه و عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، نقش بسزایی در پیشگیری از تصادفات جاده ای دارد.

اخترشناس با بیان اینکه کاهش تصادفات جاده ای همیشه در اولویت راهداری، پلیس و سایر دستگاههای متولی است، یادآور شد: امیدواریم با رعایت قوانین رانندگی و مسئولیت پذیری بیشتر، شاهد سفر بی خطر و استمرار آمار کاهشی سوانح جاده ای باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آمار جدید نظامیان زخمی شده اسرائیل به دست مبارزان فلسطینی
  • آمار جدید نظامیان زخمی شده رژیم صهیونیستی به دست مبارزان فلسطینی
  • آمار تلفات ناشی از تصادفات نوروزی استان تهران
  • وقوع زمین لرزه در کابل
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در غزه
  • (ویدئو) بارش شدید برف در ورزقان استان آذربایجان شرقی
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • (ویدئو) آمار جدید تصادف نوروزی؛ کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۴۹ نفر رسید
  • ماجرای تصرف توپخانه عراق بدون تلفات به روایت یک شاهد عینی