Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@09:12:58 GMT

قوی‌ترین تب‌بر‌های گیاهی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۷۱۷۳

تب رایج‌ترین علامت عفونت‌های باکتریایی است که افزایش دمای بدن و سردرد را به همراه دارد. تب ناراحت‏ کننده و گاهی اوقات دردناک نیز هست. در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در پایین آوردن تب دارند.

مواد لازم برای تهیه دمنوش شماره یک

ریشه بابا آدم ۳۰ گرم

گیاه علف چای ۲۰ گرم

ریشه شیرین بیان ۱۵ گرم

برگ کاکوتی ۱۰ گرم

برگ سنا ۱۰ گرم

برگ گاوزبان ۱۰ گرم

طرز تهیه دمنوش شماره یک

۲ قاشق غذا خوری از این مخلوط خُرد شده را در یک لیوان آب جوش بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا دَم بکشد سپس این محلول را صاف و یک فنجان از آن را ۳۰ دقیقه قبل از ناهار و شام میل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوی‌ترین تب‌بر‌های گیاهی

مواد لازم برای تهیه دمنوش شماره ۲

پوست بید یک قسمت

ریشه کاسنی یک قسمت

گل اروانه یک قسمت

برگ بادرنجبویه یک قسمت

میوه ناخنک یک قسمت

طرز تهیه دمنوش شماره ۲

۲ قاشق غذا خوری از این مخلوط خرد شده را در یک لیوان آب جوش بریزید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا دَم بکشد سپس این محلول را صاف و روزانه سه فنجان از آن را میل کنید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش شماره سه

مغز خیار ۳۰ گرم

تخم کدو ۳۰ گرم

تخم کاسنی ۳۰ گرم

عصاره شیرین بیان ۱۰ گرم

نشاسته ۱۰ گرم

کتیرا ۱۰ گرم

آب کاهو به مقدار کافی

طرز تهیه دمنوش شماره سه

گیاهان را بکوبید و الک کنید، سپس با مقدری آب کاهو یا لعاب اسفرزه مخلوط کنید و به صورت حب درآورید و هر بار تا ۶ گرم از آن را مصرف کنید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش شماره چهار

اسفرزه یک قسمت

تخم شربتی یک قسمت

تخم ریحان یک قسمت

اسطوخودوس یک قسمت

بالنگ یک قسمت

بارهنگ یک قسمت

به دانه یک قسمت

ریشه ختمی یک قسمت

طرز تهیه دمنوش شماره چهار

۲ قاشق غذاخوری از این مخلوط کوبیده شده را در یک لیوان آب جوش بریزید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا دَم بکشد سپس این محلول را صاف و روزانه سه فنجان از آن را میل کنید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش شماره پنج

تخم کاسنی یک قسمت

خارخاسک یک قسمت

ناخنک یک قسمت

گل پنیرک یک قسمت

پوست بید یک قسمت

طرز تهیه دمنوش شماره پنج

۲ قاشق غذاخوری از این گیاهان را که قبلاً نیم‌کوب شده باشد در یک لیوان آب جوش بریزید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا دَم بکشد سپس این محلول را صاف و روزانه سه فنجان از آن را میل کنید.

طرز تهیه دمنوش برگ ریحان

مقداری از برگ‌های ریحان تازه را به همراه یک چهارم قاشق غذاخوری فلفل در قوری بریزید و یک لیوان متوسط آب جوش به آن اضافه کنید. به مدت پنج دقیقه روی حرارت متوسط بگذارید تا کمی بجوشد و سپس آن را صاف و میل کنید.

طرز تهیه دمنوش بنفشه

پنج تا ۱۰ گرم از گل بنفشه را بکوبید، در یک لیوان آب جوش بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا دَم بکشد سپس این محلول را صاف و روزانه سه فنجان از آن را میل کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلوس؛ گیاهی لاکچری با قیمت گزاف

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فصل بهار که از راه می‌رسد گیاهانی از دل خاک بیرون می‌آیند و مردمی که در این فصل به طبیعت می‌روند از گیاهانی که خواص دارویی زیادی دارند استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، یکی از گیاهان با خواص بی‌شمار کلوس یا کرفس است که این روزها به لاکچری‌ترین گیاه در بازار تبدیل شده است، روزگاری رویشگاه این گیاه با ارزش تنها در کوه‌ها و مناطق شهرستان کوهرنگ بود و بسیار عطر و طعم خوبی داشت.

البته قیمت هر کیلوگرم کرفس به اندازه‌ای بود که حداقل برای یک بار هم که شده مردم می‌توانستند آن را خریداری کنند و عطر و طعم شاخه کرفس را بچشند اما اکنون قیمت هر کیلوگرم آن البته تازه به حدود ۶ میلیون تومان و گاهی پلاسیده آن به سه میلیون تومان هم رسیده است.

در بازار که قدم بزنی دستفروشان این گیاه را به فروش می‌رسانند و مدام برای تازه ماندن آب روی آن‌ها می‌پاشند تا تازه بمانند، اما سوال اینجاست که پیش از ایام عید این گیاه وارد بازار می‌شود، در صورتی که سال‌های گذشته این گونه نبود.

گونه‌ای که بذر آن در دسترس است و همگان آن را کشت می‌کنند اما آیا به راستی گونه‌ای که در بازار به فروش می‌رسد که از دل کوه برداشت شده و روانه بازار شده یا خیر.

 یکی از دست فروشان می‌گوید: یک غنچه کرفس ارزش خریدن دارد زیرا به اندازه‌ای خواص دارد که با خوردن آن بسیاری از بیماری‌ها از بین می‌رود، چون گیاهی است که از دل کوه برداشت شده و هر گیاهی که از دل کوه باشد خواص آن بیشتر است.

وقتی پرسیدم با این قیمت بالا کسی هم خریدار است یا خیر، می‌گوید: قیمت بالای آن به دلیل این است که به سختی باید مسیری طی شود و آن را چید، اکثر افراد تنها یک تا دو شاخه کرفس می‌خرند و برخی هم برمی‌دارند و تنها بوی آن را استشمام می‌کنند.

چند دقیقه‌ای که آنجا بودم اصرار بر کوهی بودن آن داشت و تاکید می‌کرد اگر اهل استان خودمان باشی می‌دانی که این گیاه از منطقه کوهرنگ با چه سختی چیده و وارد بازار می‌شود، البته خانمی که به محض متوجه شدن قیمت کمی مکث کرد و خود را عقب کشید، گفت عطر زیادی ندارند و این قیمت، چه خبر است.

اصغر احمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کرفس موجود در بازار و اینکه تا چه حد از این گونه در حال انقراض حفاظت می‌شود، اظهار کرد: بیشتر توزیع و ریشه کنی گیاه کلوس در منطقه سرآقا سید و منطقه کلوسه شهرستان فریدون‌شهر بوده که بیشترین تخلف در آن منطقه انجام می‌شود.

وی افزود: بحث حفاظت از کلوس در استان رها نشده و ماموران حفاظتی منابع طبیعی به منطقه سرآقاسید اعزام شده و با عوامل تخلف برخورد کنند.

احمدی گفت: کما اینکه این گونه گیاهی قابلیت توسعه را دارد و توسط بهره‌برداران ضابطه‌مند و قانونی در اراضی ملی اقدام به توسعه آن کنند، از طرفی بسیاری از مرتعداران در مراتع خود بذر آن را کاشته و اکنون برداشت می‌کنند.

وی بیان کرد: بنا بر گزارشی که از سوی فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان ارائه شده گونه‌های موجود در بازار از منطقه کلوسه برداشت و رهسپار بازار استان می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازی با جان، تجارت پرسود برخی عطاری‌ها
  • ۸۰۵ هکتار از شالیزارهای مازندران بیمه شدند
  • ممنوعیت برداشت هر گونه گیاهان مرتعی و دارویی در استان کرمان
  • خواص اعجاب انگیز دمنوش گل محمدی
  • گیاهی که ۱۲۰۰ سم بدن را از بین می‌برد
  • کلوس؛ گیاهی لاکچری با قیمت گزاف
  • مردم دره شهر، میهمان سفرده گسترده طبیعت
  • معیارهای منابع طبیعی‌ برای ممنوعیت چرای دام در زنجان
  • مسابقه «خانه» در شبکه یک
  • برداشت ۱۷ هزار تن حنا ازمزارع جنوب سیستان وبلوچستان