Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@02:06:44 GMT

پست سیار 63 کیلوولت سرپل ذهاب وارد مدار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۷۸۲۷

پست سیار 63 کیلوولت سرپل ذهاب وارد مدار شد

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر از وارد مدار شدن پست 63 کیلوولت سرپل ذهاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از وقوع زمین لرزه خبر داد.

ایران آنلاین / محمد ابراهیم نژاد با بیان این که پست سیار 63 کیلوولت سرپل ذهاب از تمهیدات و برنامه های مدیریت بحران توانیر بود، خاطرنشان کرد: این پست سیار با هماهنگی صورت گرفته در کوتاه ترین زمان ممکن وارد مدار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پست های سیار (Mobile Substations)، پست های تبدیلی هستند که عمدتا تجهیزات سوئیچگیر آنها از نوع گازی بوده و به همراه ترانسفورماتور مربوطه روی یک یا چند تریلی نصب می شود و به سهولت قابل انتقال از یک محل به محل دیگر هستند.
این پست ها به طور عمده از یک فیدر فشار قوی، یک ترانسفورماتور قدرت و یک فیدر فشار ضعیف تشکیل شده و ظرفیت آن در مقایسه با پست های دائم ، کم است.
از مزایای عمده این نوع پست ها سرعت بسیار بالای راه اندازی و بهره برداری آنها ، همچنین امکان استفاده در چندین سایت مختلف است.
از جمله مزایای وجود بهره گیری از این پست ها، در مواقع بحران است که جریان برق در پست های دائم به هر دلیلی قطع می شود؛ در چنین شرایطی پست های سیار در کوتاه ترین زمان ممکن در محل مورد نظر قرار گرفته و وارد مدار می شود.
 زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه شب بخش های غربی ایران و شهرهای مختلف عراق و مناطقی در کشورهای ترکیه، ارمنستان، کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را لرزاند.
سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور دقایقی پیش اعلام کرد تا کنون 207 نفر در زلزله غرب کشور کشته شده اند و تعداد مجروحین نیز به حدود 1700 نفر رسیده است.

/ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است

محسن اوروجی روز سه شنبه به مناسبت هفته زمین پاک گفت: با وجود همه اقدام‌های انجام شده طی سال‌های گذشته هنوز سرعت پیشروی کویر و بیابان در قم بیشتر از اقدام‌های انجام شده در راستای احیای بیابان‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم  با اشاره به برخی از اقدام‌های انجام شده در خصوص احیای عرصه‌های بیابانی گفت: طی یک سال گذشته در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت سراجه قم عملیات درختکاری انجام شده و در اراضی محدوده کوه نمک و حسین‌آباد میش مست نیز اقدام‌های مشابهی صورت‌گرفته است.

اوروجی بیان کرد: در یک نگاه کلی می‌توان قطع حقابه‌های زیست‌محیطی به‌ویژه رودخانه قره چای، برداشت بی‌رویه چاه‌های مجاز از منابع آب زیرزمینی و تغییر الگوی بارش و کاهش نزولات آسمانی را از عوامل اصلی در توسعه بیابان و کویر در قم نام برد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: برای حفظ منابع آبی و جلوگیری از توسعه بیابان طرح‌های آبخیزداری در تمامی روستا‌های بخش خلسجتان و جعفرآباد عملیاتی شده و در بالادست شهرک پردیسان نیز طرح‌های مشابهی جهت جلوگیری از وقوع سیلاب و افزایش ورودی چاه‌ها صورت‌گرفته است.

او اضافه کرد: در حالی هم اینک در برخی نقاط دشت مسیله قم شاهد فرونشست زمین هستیم که تا چند دهه گذشته در این اراضی، کشاورزی انجام می‌شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم عنوان کرد: به‌خاطر چرای بی‌رویه دام در کنار تغییر الگوی کشت و قطع حقابه‌ها، هم اینک شاهد وضعیتی بحرانی در منطقه سراجه هستیم و این منطقه به یکی از اصلی‌ترین نقاط در تولید ریزگرد تبدیل شده است.

روستای سراجه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قم است، این روستا در شهر قنوات قرار دارد.

دوم تاهشتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته زمین پاک در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آمادگی کامل سرپل‌ذهاب برای برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • دستبند پلیس سرپل ذهاب بر دستان ۴۳ مجرم