Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: فرمانده بهداشت و امداد ارتش با اشاره به اعزام ۶ تیم پزشکی متخصص به مناطق زلزله زده کشورمان گفت: بیمارستان صحرایی ارتش اولین بیمارستان مستقر در ساعات اولیه زلزله بود.

دکتر جلیل رجبی، فرمانده بهداشت و امداد ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد اقدامات پزشکی و درمانی در مناطق زلزله زده به خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان گفت: از همان ساعات اولیه حادثه زلزله، اولین بیمارستان صحرایی که در منطقه استقرار یافت بیمارستان صحرایی ارتش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیمارستان در منطقه ای در میان قصر شیرین و مرز خسروی استقرار یافت و هم اکنون به فعالیت مداوای مصدومان می پردازند.

 

فرمانده بهداشت و امداد ارتش تصریح کرد: پس از حادثه زلزله از ساعات اولیه اعزام مصدومان از ارومیه به سرپل ذهاب انجام شد. همچنین یک بیمارستان صحرایی برای استقرار به منطقه سرپل ذهاب، پادگان ابوذر اعزام شد. یک بیمارستان صحرایی نیروی هوایی نیز برای استقرار به این منطقه اعزام شده است که در حال حاضر در نزدیکی مناطق زلزله زده است.

 

دکتر رجبی در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به اعزام پزشکان متخصص از هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش به این مناطق گفت: این هیئت پزشکی شامل ارتوپد، مغز و اعصاب، جراح عمومی، عفونی، اطفال، پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی ارتش هستند که به منطقه کرمانشاه اعزام شدند و در ستاد بحران مستقر می شوند و برحسب نیاز منطقه به سرپل ذهاب، قصر شیرین و مناطق آسیب دیده دیگر اعزام خواهند شد.

 

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان 520 ارتش در منطقه زلزله زده در آماده باش کامل به سر می برند. همچنین بیمارستانهای ارتش در کل کشور آمادگی صددرصد برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله را دارند. بیمارستانهای سنندج، خرم آباد، همدان، نیز از آمادگی صددرصد برای انتقال بیماران از مناطق زلزله زده به این مراکز برخوردارند.

 

دکتر رجبی با بیان اینکه 6 تیم تخصصی برای مداوای آسیب دیدگان زلزله به مناطق حادثه دیده اعزام شده اند، اظهار کرد: 6 تیم پزشکی دیگر نیز آماده اعزام به منطقه هستند که به محض اعلام نیاز به مناطق استان کرمانشاه اعزام می شوند. این تیمهای پزشکی مربوط به تمام نیروهای ارتش (هوایی، دریایی، زمینی، پدافند) هستند.

 

فرمانده بهداشت و درمان ارتش با بیان اینکه هر تیم اعزامی به منطقه شامل 15 نفر می شود، خاطرنشان کرد: دو تیم نیز از دانشگاه ارتش برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده اعزام شده اند. تمام ملزومات درمانی اعم از دارو، تجهیزات پزشکی برای درمان و مداوا نیز در ارتش تامین می شود و این مراکز درمانی تا زمان نیاز در منطقه مستقر خواهند بود.

 

دکتر رجبی تصریح کرد: تاکنون 250 مصدوم در پل ذهاب و 250 مصدوم در کرمانشاه در مراکز پزشکی ارتش خدمات درمانی دریافت کرده اند که برخی از این مصدومان ترخیص شده و برخی مداوایشان هنوز ادامه دارد. براساس آخرین آمار تا این لحظه 500 مصدوم از حادثه زلزله در بیمارستانها و مراکز درمانی ارتش خدمات درمانی دریافت کرده اند.

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد درحاشیه بازدید رییس دانشگاه از بخش‌های مختلف بیمارستان صحرایی این دانشگاه گفت: این بیمارستان با ظرفیت ۴۵ تخت بستری، اتاق‌های عمل، آزمایشگاه، مرکز تصویربرداری، داروخانه و csr تجهیز شده است.

دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: گروه‌های بهداشتی و درمانی مورد نیاز این بیمارستان نیز تعیین شده است که در صورت نیاز پس از فراخوان در محل خدمت خود حاضر می‌شوند.

وی افزود: بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازه‌ای بسیار سنگین دارد که در صورت نیاز به مدت طولانی می‌تواند همانند یک بیمارستان به آسیب دیدگان در مناطق مختلف خراسان رضوی و یا دیگر مناطق کشور خدمات رسانی کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه بر این پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی، اتوبوس آمبولانس‌ها و موتورلانس‌ها نیز از ظرفیت مناسبی برای امداد رسانی برخوردار است و در ایام مناسبتی و یا در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه به گروه‌های هدف خدمت رسانی می‌کنند.

دکتر محمود شبستری رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در محل استقرار بیمارستان صحرایی و  بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان در جریان اقدامات و آمادگی تیم‌های اورژانس پیش بیمارستانی و درمان دانشگاه قرار گرفت.

 

دیگر خبرها

  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • تصادف زنجیره‌ای در یاسوج ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان
  • تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • داروخانه‌های منتخب برای ارایه خدمات دارویی به بیماران اوتیسم