Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@02:26:37 GMT

لزوم استحکام‌سازی کلیه بناهای غیرمقاوم پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۸۴۲۶

لزوم استحکام‌سازی کلیه بناهای غیرمقاوم پایتخت

ناهید خداکرمی درباره زلزله‌ای که شب گذشته در بخشی از نقاط کشور از جمله تهران احساس شد و تاکنون حدود 210 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست داده‌اند، درباره تمهیدات مدیریت شهری برای مدیریت بحران پایتخت اظهار داشت: قبل از این حوادث، بازدیدی از سوی ستاد مدیریت بحران شهر تهران داشته‌ایم که اقدامات خوبی در این ستاد صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه باید برای مدیریت یکپارچه بحران تمامی دستگاه‌های ذیربط زیرمجموعه ستاد مدیریت بحران قرار بگیرند، گفت: در کمیسیون‌های مربوطه در خصوص این موضوع بحث و تبادل‌نظر شده است و امیدواریم با حوادث طبیعی غافلگیر نشویم. 

وی بیان داشت: 2 ساعت اولیه حوادث ساعت‌های طلایی برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان و آسیب‌دیدگان است که متأسفانه به دلیل عدم هماهنگی‌ها، این وقت را از دست می‌دهیم و تعداد تلفات نیز افزایش می‌یابد.

خداکرمی با اشاره به اینکه اولویت ما سلامت شهر در تمام ابعاد است، گفت: تجهیزات و امکانات مدیریت بحران شهر تهران به اندازه جمعیت فعلی تهران نیست.

وی افزود: دستگاه‌های لرزش‌نگاری در سطح شهر تهران استقرار پیدا کرده است که براساس آن 4 تا 5 ثانیه قبل از زلزله اصلی ستاد مدیریت بحران مطلع می‌شود و این ثانیه‌های طلایی است که می‌تواند تلفات انسانی را کاهش دهد. 

وی گفت:‌ در حال حاضر زیرساخت‌هایی از جمله آب، برق و گاز در صورت حوادث طبیعی به صورت خودکار قطع می‌شوند، ولی نگرانی ما در خصوص آب‌ها و فاضلاب‌های زیرزمینی است. 

وی بیان داشت: برنامه‌هایی برای استحکام‌سازی کلیه بناهای غیرمقاوم نیز در دستورکار داریم و باید این اقدام صورت بگیرد. 

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست


به گزارش تابناک، محسن سوخته‌سرایی معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان اظهار کرد: قطار تهران به مقصد گرگان که شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود، صبح امروز و بعد از اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد در بندرگز متوقف شد.

وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی‌بوس از بندرگز در حال جابه‌جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

 منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت