Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، محمد علی نجفی در حاشیه بازدید از ستاد مدیریت بحران شهر تهران ضمن اظهار تاسف از زلزله شب گذشته که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان در مناطق غربی کشور شد افزود: شهرداری تهران از صبح امروز در کنار برنامه های وزارت کشور برای مدیریت حادثه زلزله شب گذشته، به صورت آماده باش درآمده و طی تماس هایی با استاندار کرمانشاه و شهرداران شهرهای صدمه دیده؛ در جریان آخرین نیازها و اقدامات قرار گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجفی تاکید کرد: همه ما مردم یک کشور هستیم و براساس پیام رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس جمهوری مبنی بر پشتیبانی و کمک رسانی به مردم مناطق زلزله زده باید بگوییم آنها تنها نخواهند بود و شهر تهران آمادگی کمک به آنها را دارد.
وی خاطرنشان کرد: زلزله شب گذشته مربوط به گسل های زاگرس بود و هیچ ارتباطی با تهران که تحت تاثیر گسل های البرز است، ندارد.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
شهردار تهران در ادامه با تاکید بر آمادگی شهر تهران در خصوص مقابله با پدیده های طبیعی همچون زلزله عنوان کرد: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و مهمترین برنامه هایی که در آینده دنبال می کنیم، افزایش تاب آوری پایتخت در مقابله سیل، زلزله، رانش زمین و انواع مشکلات طبیعی است.
نجفی ادامه داد: در مجموعه ستاد بحران شهر تهران امکانات بسیار خوبی شکل گرفته، به طوری که هر نوع لرزشی در سراسر کشور از طریق دستگاه های موجود در این ستاد قابل ثبت است و می تواند در این فاصله اقدامات موثری انجام داد.
وی در عین حال تصریح کرد: اما باید در آینده اقدامات بیشتری در خصوص آموزش شهروندان برای مقابله با بلایای طبیعی صورت گیرد.
نجفی با اشاره به تهیه نقشه تخلیه محلات تهران گفت: در حال حاضر این نقشه برای تمامی محلات موجود است و پناهگاه هایی که مردم در صورت بروز حادثه طبیعی می توانند به آن پناه برند، در آن مشخص شده است.
وی خاطر نشان کرد: در خصوص شناسایی راه های اصلی و اضطراری شهر تهران در زمان وقوع حوادث و پدیده های طبیعی کارهای خوبی صورت گرفته است اما اگر حادثه ای مانند زلزله در تهران پیش آید، همه ارگان ها باید برای کمک به مردم دخیل شوند.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید تهران را در آینده به شهری کاملا تاب آور تبدیل کنیم گفت: ضروری است در سال های آینده اقدامات بیشتری را از نظر تجهیزات، بودجه و ارایه آموزش به شهروندان برای مقابله با هر نوع حادثه طبیعی انجام دهیم.
وی با تاکید بر عضویت همه دستگاه های ذی نفع در ستاد مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: در حال حاضر این آمادگی وجود دارد که در صورت بروز هرگونه حادثه طبیعی و غیرطبیعی بلافاصله عکس العمل مناسب نشان داده شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9353/ 1735 / 1539

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۳.۱ ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند

به گزارش خبرنگار مهر، زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۲۵ کیلومتری زمین حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت ۱۱:۵۵ دوشنبه ۲۷ ماه در حوالی سرپل ذهاب گزارش شده است.

این زلزله به طول جغرافیایی ۴۵.۸۳ و عرض جغرافیایی ۳۴.۳۶ در ۱۱ کیلومتری سرپل ذهاب و ۲۸ کیلومتری قصرشیرین و ۲۵ کیلومتری گیلانغرب رخ داده است.

کد خبر 6078787

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • زلزله ۴ و ۸ دهم ریشتری در مسجد حضرت ابوالفضل
  • زلزله ۴.۸ ریشتری در سیستان و بلوچستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • زلزله ۳.۹ ریشتری در حوالی مجن شاهرود
  • زلزله ۳.۹ ریشتری حوالی مجن شاهرود رخ داد
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • زلزله سرپل ذهاب را لرزاند
  • زلزله ۳.۱ ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق