Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@00:49:18 GMT

کتابخانه مرکزی در تراز استان بوشهر ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۸۹۳۹

کتابخانه مرکزی در تراز استان بوشهر ایجاد شود

استاندار بوشهر گفت: کتابخانه مرکزی در تراز استان بوشهر وجود ندارد که ایجاد این مهم در بهبود فرهنگ مطالعه بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم گراوند صبح امروز در نشست با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قدمت تاریخی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این استان در حوزه فرهنگ ریشه بیش از 100 ساله دارد اظهار داشت: این استان تاریخی از نظر فرهنگی، غنی است و در عرصه تجارت و فرهنگ ریشه‌دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، وجود تاریخ بیش از 3 هزار ساله بندر سیراف در استان بوشهر را نشان از ریشه‌دار بودن فرهنگ این استان دانست و افزود: وجود آثار تاریخی در بندر سه‌هزارساله سیراف در جنوب استان بوشهر نشان از فرهنگ غنی این استان است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه کتاب جایگاه مهمی در فرهنگ انسان‌ها دارد گفت:قرآن کریم وحی خداوند متعال در آن برنامه حرکت در مسیر کمال و سعادت و به فعلیت رسیدن استعدادهای انسان نهفته است.

گراوند با تاکید بر توجه به تقویت طرح‌های حوزه فرهنگی بیان کرد:بی توجهی به حوزه فرهنگی، آسیب آن به کل استان بر می‌گردد که تقویت این عرصه در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر فاقد کتابخانه مرکزی است خاطر نشان کرد:کتابخانه مرکزی در تراز استان بوشهر وجود ندارد که ایجاد این مهم در بهبود فرهنگ مطالعه بسیار تاثیرگذار است.

استاندار بوشهر بیان کرد: انتظار است به میزان تخصیص اعتبارات استانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همان میزان به استان بوشهر اعتبارات پرداخت کند تا زمینه زیرساخت‌های لازم در این عرصه توسعه یابد.

انتهای پیام/

R41363/P1357/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانواده زنده یاد دکتر فاطمه لشکری در اقدامی خیرخواهانه کتابخانه شخصی وی شامل بیش از ۵۰۰ نسخه کتاب نفیس را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کتابخانه عمومی خلیج فارس شهر بوشهر اهدا کرد.

افسانه دارابی با بیان اینکه این کتاب‌ها اغلب با موضوع ادبیات فارسی هستند، اظهار کرد: طی مراسمی در سوم اردیبهشت ماه، ضمن تجلیل از این حرکت خیرخواهانه، آئین نکوداشت سال‌ها فعالیت علمی و فرهنگی این بانو در طول حیات خود در این کتابخانه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6081315

دیگر خبرها

  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • استاندار تهران : ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند