Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشکلات حمل و نقل پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۲در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ مشکلات حمل و نقل و پروژه های عمرانی منطقه ۱۲ در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با حضور سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران، پیروز حناچی معاون فنی و عمران شهرداری تهران، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران، افشین حبیب زاده، شهربانو امانی، شهردار و معاونان منطقه ۱۲، عبداللهی و احمدی نژاد از کارشناسان کمیسیون عمران شورای شهر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاثیر ایجاد پیاده راه ۱۵ خرداد در کاهش آلاینده های هوا

در این جلسه معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۲ با اشاره به  تاثیر پیاده راه ۱۵ خرداد در کاهش آلاینده های هوای منطقه بازار گفت: بعد از پیاده راه سازی در این محدوده کاهش آلاینده ها قابل لمس بود و بر اساس داده ها ۳۰ درصد شاهد کاهش آلاینده های هوا در این منطقه بودیم.

وی با اشاره به وضعیت حاد آلودگی صوتی در منطقه ۱۲ گفت: باید برای تردد موتورسیکلت ها در این محدوده چاره اندیشی شود و همچنین برای جابجایی بار و کالا در محدوده بازار کار ویژه ای پیش بینی کردیم.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تلاش شده منطقه ۱۲ که منطقه ای مهاجرت گریز است به منطقه ای مهاجرت پذیر تبدیل شود.

در ادامه این جلسه محمد علیخانی با بیان اینکه در این جلسه که پلیس راهور تهران حضور دارد باید به صورت مصداقی در خصوص مشکلات صحبت شود تا با همراهی پلیس برخی از مشکلات ترافیکی منطقه در همین جلسه برطرف شود.

اختصاص بودجه سال آینده بر اساس نیازهای واقعی مناطق

محمد علی کرونی در ادامه این جلسه با اشاره به بازدید های منطقه ای که کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران انجام می دهد، گفت: اصلی ترین چالشی که با آن رو به رو هستیم ردیف بودجه هایی است که بر اساس اولویت ها و نیازهای منطقه پیش بینی نشده و برخی از پروژه ها اعتباراتی دارند که در اولویت اصلی منطقه نیستند در حالی که پروژه های در اولویت با کمبود اعتبار رو به رو هستند.

وی تاکید کرد: در این جلسات چالش ها به صورت موردی، طرح و در خصوص آنها تصمیم گیری می شود تا در بودجه سال آینده دقیق تر اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

در ادامه جلسه معاون حمل و نقل ترافیک منطقه ۱۲ با تشریح جزییات ترافیکی منطقه گفت: منطقه ۱۲، ۲۵۰ هزار جمعیت ساکن دارد و یک میلیون و ۸۰۰ جمعیت شناور همچنین در این منطقه ۴ هزار و ۶۰۰ متر پیاده راه سازی شده و ۵ هزار و ۳۰۰ متر سنگفرش شده است همچنین یک چهارم خطوط اتوبوسرانی از منطقه ۱۲ می گذرد.

درخواست تکمیل خروجی متروی چهارراه گلوبندک

این مقام مسئول در شهرداری منطقه ۱۲ با اشاره به نیاز منطقه به تکمیل زیرگذر چهارراه گلوبندک گفت: در صورت تکمیل خطوط مترو در ساعت اوج ترافیک ۷ هزار تردد خواهیم داشت که با احتساب این گذر عابر پیاده این مشکل حل خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی ون برقی در منطقه بازار گفت: ون های قدیمی با سرعت بالایی حرکت می کردند که این ون های برقی که به صورت مزایده عمومی واگذار شده اند هم درآمد ماهیانه پایدار برای منطقه دارند و هم حمل و نقل پاک برای منطقه محسوب می شوند.

معضل پارک دائمی در حاشیه بازار

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای کسب درآمد از پارک حاشیه ای بازار گفت: حداکثر زمان پارک در این منطقه باید دو ساعت باشد در حالی که ما شاهد آن هستیم از این فضاهای پارک به صورت دائمی استفاده می شود.

وی تاکید کرد: نرخ فضای پارک در منطقه ۱۲ و محدوده بازار نباید با سایر مناطق تهران یکی باشد در تمامی دنیا نیز این نرخ متفاوت است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۲ بر لزوم ساماندهی موتورسیکلت ها در این منطقه تاکید کرد و گفت: این منطقه جزو نقاط حادثه خیز محسوب می شود که باید با برنامه ریزی های کلان به خصوص در خط ویژه مولوی این مشکل را حل کنیم.

وی نصب ۷ دوربین ثبت تخلفات را یکی از نیازهای منطقه دانست که می تواند مانع تردد تاکسی های غیرمجاز در منطقه شود، گفت: در حال حاضر ۳۷ دوربین در منطقه نصب است که با نصب ۷ دوربین سیستم هوشمند منطقه تکمیل می شود در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار پلاک غیرمجاز تاکسی در محدوده بازار تردد می کنند.

اولویت در محدوده بازار با عابر پیاده است

وی با اشاره به اینکه برنامه های ترافیکی منطقه با اولویت نخست عابر پیاده است گفت: اولویت با حمل و نقل عمومی و حمل و نقل پاک است. همچنین حمل و نقل بار و سپس در اولویت آخر حمل و نقل شخصی قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت منطقه برای ایجاد پیاده راه گفت: خیابان لاله زار ظرفیت تبدیل به پیاده راه شدن را دارد و در مجموع تلاش می کنیم ظرفیت پیاده راه در مرکز شهر به ۶ کیلومتر برسد.

مسافران بازار رغبتی به استفاده از اتوبوس ندارند

وی در ادامه با اشاره به اینکه سفرهایی که به مرکز شهر انجام می شود بیشتر با خودروهای شخصی یا تاکسی است، گفت: به دلیل سرعت پایین اتوبوس ها کمتر شهروندان برای جابجایی از اتوبوس استفاده می کنند.

مطالعات احداث خط LRT در محدوده جمهوری –بهارستان

وی در ادامه با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص خط LRT در محدوده جمهوری-بهارستان گفت: ما در محدوده مرکزی پایتخت به دنبال توسعه حمل و نقل پاک هستیم و پیش بینی ۳۸ کیلومتر دوچرخه شده است.

به گفته وی در حال حاضر روزانه ۱۰۰ هزار موتور هشت سفر در محدوده بازار انجام می دهند که در مجموع ۸۰۰ هزار موتورسیکلت در محدوده بازار تردد می کنند که منشا آلاینده ها و آلودگی صوتی منطقه هستند.

عدم استقبال از حمل و نقل عمومی در منطقه بازار به دلیل عدم یکپارچگی است

در ادامه این نشست مدیرکل امور مناطق معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه علت عدم استقبال از حمل و نقل عمومی در این محدوده عدم یکپارچگی آن است، گفت: برای آنکه تمایل به استفاده از وسیله شخصی کم شود باید شبکه حمل و نقل عمومی یکپارچه شود که نیاز به بازنگری برخی خطوط دارد.شهربانو امانی در نشست کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه منطقه ۱۲ شهر تهران یکی از مناطق مهم پایتخت است که آثار تاریخی و هویتی شهر را در دل خود جای داده گفت: این منطقه در حال حاضر خالی از سکنه شده و این موضوع امنیت منطقه را کاهش داده است. باید زندگی را به این منطقه باارزش بازگردانیم. بازآفرینی شهری در محلات قدیمی و بافت فرسوده می تواند منبع درآمدی هم برای پایتخت محسوب شود. برای حل معضلات و مشکلات منطقه و کاهش آلودگی هوا و ترافیک شورا نیز در کنار منطقه خواهد بود و برای رفع نیازها تلاش می کند.

مشکلات حمل و نقل و پروژه های عمرانی منطقه ۱۲ در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران که با حضور سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران، پیروز حناچی معاون فنی و عمران شهرداری تهران، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران، افشین حبیب زاده، شهربانو امانی، شهردار و معاونان منطقه ۱۲، عبداللهی و احمدی نژاد از کارشناسان کمیسیون عمران شورای شهر تهران برگزار شد.

 افشین حبیب زاده در نشست کمیسیون عمران و حمل و نقل با مسئولان شهرداری منطقه ۱۲ گفت: اهالی پیاده راه ۱۷ شهریور به شدت از این پروژه گله مند هستند و در برخی از کوچه ها معتادان جلوی درب خانه ها می خوابند و مردم مجبورند از روی معتادان رد شوند.

وی تاکید کرد: این پیاده راه معضلات ویژه ای برای اهالی منطقه ایجاد کرده که با مشکلات قدیم آن متفاوت است. کسبه ورشکست شده اند و در طوماری که به امضای همه اهالی رسیده اهالی این منطقه از وضعیت این پیاده راه ناراضی هستند.

وی تاکید کرد: معضلات اجتماعی جدی در این پیاده راه ایجاد شده و شهروندان آن از سال های پیش پیگیر حل مشکلات هستند که تاکنون جوابی نگرفته اند.

حبیب زاده با اشاره به وضعیت اسفبار کسبه منطقه گفت: پیش از این کسبه فروش بالایی داشتند که در حال حاضر تقریبا به صفر رسیده است و کسی نیز پاسخگوی مکاتبات و خواسته های آنها نیست. مسئولان ترافیکی شهرداری منطقه نیز در پاسخ به طرح این مشکل نیز گفتند بازگشایی این پیاده راه به صورت کامل نیاز به اصلاحات هندسی زیادی دارد که در حوزه اختیارات و تصمیم گیری منطقه نیست و باید مسئولان بالاتری در این خصوص تصمیم گیری کنند.

پیروز حناچی درجلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شهر موجود بسیار پیچیده ای است که هر دخالتی که در آن می خواهیم بکنیم باید تمام مولفه هایی که در شهر وجود دارد و عکس و العمل های آن را پیش بینی و در نظر بگیریم گفت: درخصوص پیاده راه ۱۷ شهریور از روز نخست مشخص بود دچار مشکل می شود زیرا عنصر سوم که نهاد ذینفع بود در این پروژه دیده نشد.

وی ادامه داد: بدون هماهنگی کسبه که بیشتر نمایندگی های فروش خودرو بودند این اقدام انجام شد و اگر بخواهیم اولویت های پیاده راه سازی در تهران را دسته بندی کنیم ایجاد پیاده روی ۱۷ شهریور در اولویت سه نیز قرار نمی گرفت.

حناچی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات خصوصی درمورد پیاده رو سازی در منطقه ۱۲ انجام شده گفت: باید کیفیت زندگی شهری را در محدوده های مرکزی افزایش دهیم.

وی پیشنهاد کرد: باید در ساعت های مشخصی بارگیری در این مناطق آزاد باشد و تردد موتورهای دو زمانه که هشت برابر یک خودرو یورو ۴ آلودگی تولید می کنند نیز در این منطقه محدود شود.

معاون فنی و عمران شهردار تهران با اشاره به پروژه بلدیه در میدان امام خمینی گفت: اصل این پروژه کار خوبی است اما باید الزامات آن نیز انجام شود و در این محدوده سه محور اصلی را یک پیاده رو و یک محور را به تردد تاکسی و اتوبوس اختصاص دهیم و چنین طراحی در شهر لندن  اتفاق افتاده و در میدان اصلی آن بسیاری از جشن های مهم از جمله جشن سال نو برگزار می شود و میدان امام نیز ظرفیت تبدیل شدن به چنین میدانی را دارد.

حناچی همچنین موضوع شب مردگی در منطقه ۱۲ را یک موضوع مهم ارزیابی کرد و گفت: در خیابان لاله زار شاید  تنها یک خانواده زندگی کنند و شب مردگی کیفیت زندگی شهری در این منطقه را کاهش داده است در حالی که با پیش بینی های انجام شده در پیاده راه مروی یا بازارچه عودلاجان زندگی در این محدوده ها جریان دارد.

سردار محمدرضا مهماندار در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه در منطقه ۱۲ توریست‌های زیادی به خاطر آثار تاریخی تردد می‌کنند، گفت: شایسته است که مشکلات و گره‌های ترافیکی منطقه که یکی از مناطق جالب سفر است، حل شود.

وی در خصوص پیشنهاد تغییر مسیر خیابان مصطفی خمینی یا خیام افزود: نمی‌توان یکدفعه مسیر خیابان‌ها را تغییر داد؛ بدون آنکه به افرادی که از این تصمیم تأثیر می‌پذیرند، توجه کرد، زیرا ممکن است یک تغییر مسیر، کسب یک صنف را بر هم بریزد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تعامل خوب پلیس با مدیران شهری در این منطقه گفت: سنگفرش مخبرالدوله و سرچشمه با همکاری پلیس انجام شد و قرار است به زودی پلیس دوچرخه‌سوار را در منطقه ۱۲ راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۲ باید منطقه نمونه ترافیکی شود، گفت: با تأمین کسری دوربین‌های هوشمند، ترددهای غیرمجاز در این منطقه کاهش خواهد یافت.

مهماندار همچنین به حضور دپوی اجناس در محدوده بازار اشاره کرد و گفت: متأسفانه خانه‌های خالی به محل دپوی اجناس تبدیل شده‌اند. همچنین خرده‌فروشی نیز که در منطقه پا گرفته، یکی از دلایل افزایش تقاضای سفر در منطقه است.

پروژه‌های عمرانی بدون توجیه اقتصادی

در ادامه این جلسه عبداللهی و احمدی‌نژاد کارشناسان کمیته عمران با اشاره به برخی از پروژه‌های عمرانی منطقه اعلام کردند پروژه مشارکتی با وزارت امور خارجه در منطقه در حال احداث است که سه طبقه آن مربوط به وزارت امور خارجه و طبقه چهارم که کاربری کافی‌شاپ دارد، متعلق به شهرداری است. با توجه به اینکه این منطقه دارای محدودیت تردد است، این پروژه هیچ توجیه اقتصادی ندارد که مسئول عمرانی منطقه اعلام کرد که این پروژه و خانه ملل، جزو پروژه‌هایی است که در زمان مدیریت گذشته شهری و وزارت صالحی بر وزارت امور خارجه در خصوص آن تفاهم شده است.

در ادامه کرونی دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: بهتر است برای اینکه این جلسه خروجی داشته باشد، در خصوص چند مشکل تصمیم‌گیری کنیم.

وی پیشنهاد کرد دسترسی‌های متروی میدان شهدا، بازنگری خطوط اتوبوس در منطقه و احداث خط ویژه مولوی در جلسه، طرح و مورد بررسی قرار گیرد.

علی امام مدیرعامل متروی تهران در خصوص دسترسی جنوب‌غربی متروی شهدا گفت: باید این دسترسی مورد مطالعه قرار بگیرد و در صورت امکان، دسترسی جنوب‌غربی متروی شهدا اجرایی خواهد شد اما در حال حاضر بدون نظر مشاورین نمی‌توان در خصوص ایجاد این دسترسی اظهارنظر کرد.

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در خصوص کاهش خطوط موازی گفت: کمیته‌ای در منطقه ۱۲ در خصوص کاهش خطوط موازی وجود دارد که خطوطی که قابل ادغام است را شناسایی و اعلام می‌کند.

در این جلسه به پروژه زیرگذر گلوبندک اشاره شد و مسئول عمرانی منطقه ۱۲ اعلام کرد: این پروژه مهم با اعتبار کمی تکمیل می‌شود.

همچنین موضوع نشست‌های خیابان‌ مولوی مطرح شد که مسئولان عمرانی منطقه اعلام کردند این خیابان نیاز به پایدارسازی دارد.

ورزشگاه ظهیرالاسلام از دیگر پروژه‌های متوقف شده منطقه بود که در این جلسه درخواست تأمین اعتبار برای تکمیل آن ارائه شد.

در ادامه جلسه محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خطاب به مهماندار گفت: در جلسه علنی شورا موضوع ۳۷ گره ترافیکی که پلیس به شورا اعلام کرده بود، مطرح شد که یک فوریت آن رأی نیاورد و به صورت عادی به کمیسیون بازگردانده شد که با توجه به اینکه این روزها طرح‌ها و لوایحی که در کمیسیون مطرح است، بالا نیست؛ می‌توان آن را بررسی و به زودی دوباره در صحن مطرح کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران

وزیر کشور از چند پروژه‌های سازمان نوسازی شهرداری تهران در منطقه ۱۸ بازدید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی، وزیر کشور به همراه استاندار و معاون عمرانی استانداری تهران از آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و شن چاله ها در منطقه 18 بازدید کرد.

️وی در این بازدید ضمن تقدیر از مجریان پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضین و عملیات عمرانی این پروژه ها قرار گرفت.

️گفتنی است پروژه های عمرانی سازمان نوسازی علاوه بر تولید مسکن، بازآفرینی و تبدیل تهدیدات شهری به فرصت هاست و در همین راستا باغ راه راه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بازآفرینی طبقه فوقانی تونل قطار راه آهن تهران تبریز است که از سالیان متمادی موجب انفصال شمال و جنوب این خط آهن شده بود و اینک با احداث پروژه های مورد نیاز اهالی ضمن ایجاد پیوستگی شهری موجب توزیع عادلانه امکانات شهری در مناطق ١٧ و ١٨ تهران خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • پروژه های عمرانی منطقه 12 تهران
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو