Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پرويز مظلومي عنوان کرد: شهيد تهراني‌مقدم يک استقلالي 10آتيشه بود. هميشه قبل از بازي‌ها زنگ مي‌زد و روحيه مي‌داد من را با اسم کوچک و پرويز صدا مي‌کرد و خيلي خودماني بعضي حرف‌ها را مي‌زد که بسيار تاثيرگذار بود.
به گزارش گروه ديگر رسانه‌هاي خبرگزاري فارس، از صبح تا عصر دو سه‌بار تماس گرفتم تا همزمان با سالگرد شهادت پدر موشکي ايران، خاطراتي را از زبانش بشنوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دسترس نبود، تو تحريريه هم تلاش دوستان و همکاران براي گراميداشت اين سردار بزرگ کاملا مشاهده مي‌شد. بر همين اساس شبکه خبر تلويزيون را تماشا مي‌کرديم. شهيد تهراني‌مقدم را نشان مي‌داد که سر نماز بود و چه عاشقانه و خالصانه در بندگي خدايش غرق شده بود؛ صحنه‌اي که اين ايام کمتر ديده مي‌شود. همزمان با اين صحنه‌ها بالاخره پرويز مظلومي يار و دوست موردنظر شهيد تهراني‌مقدم که سال‌ها از هم خاطرات شيريني دارند، زنگ زد. تقارن خوبي بود. ابتدا فکر کرد درباره فوتبال مي‌خواهيم بپرسيم و حوصله نشان نداد اما وقتي اسم شهيد تهراني‌مقدم به گوشش خورد، تمام و کمال اشتياقش را براي گفتن از او و تمام خصيصه‌هايش بروز داد. اول هم اين‌گونه شروع کرد: «بگذاريد اول بسم‌ا... الرحمن الرحيم بگويم که اين مرد خدايي با اين جمله تمام لحظات زندگي‌اش را قرين کرده بود و هيچ‌گاه فراموشش نمي‌شد. از اين جمله استفاده مي‌کنم و يادش را گرامي مي‌دارم و همين الان هم که دارم با شما صحبت مي‌کنم از طريق تلويزيون هم تماشايش مي‌کنم.»
با پرويز مظلومي بارها صحبت و گفت‌وگو کرده‌ام و لحن صدايش را کاملا مي‌شناسم. در رابطه با فوتبال خيلي محکم و استوار صحبت مي‌کند؛ اما وقتي اسم شهيد تهراني‌مقدم را شنيد بغضي در صدايش هويدا شد و تا آخر گفت‌وگويمان نيز ادامه داشت. استنباط من اين بود که احترام بسيار خاصي براي اين شهيد قائل است و گفتن درباره او را با عظمت و بزرگي شخصيتش حس مي‌کند. همين احترام و عزت براي شهيد در لحن و کلامش هويدا بود و ما اين را درک مي‌کرديم. نه‌تنها مظلومي که خيلي از کساني که پدر موشکي ايران را از نزديک مي‌شناختند، چنين حس و حالي دارند و همواره از اخلاص بي‌نظير و تقوا و پشتکارش مي‌گويند.
مظلومي ادامه مي‌دهد: «پدر موشکي ايران در جواني پدر شد و اين موضوع يک استثنا به‌شمار مي‌رود. مثل او نداشتيم و به گمانم ديگر هم نخواهيم داشت. من از نزديک با او بودم و ديدم که چگونه زندگي مي‌کرد، چگونه کار مي‌کرد و چگونه با دست خالي کاري کرد که دنيا را حيرت‌زده کرد. ما همه مديون او هستيم. همه ايران مديون او هستند. آن‌موقع که در باشگاه صباباتري در کنار هم بوديم، من ايمان و تقوايش را با تمام و کمال مي‌ديدم. آنقدر خلوص نيت داشت و در نماز‌ها و عباداتش دقيق و بي‌شائبه بود که همه به حالش غبطه مي‌خورديم. شهيد تهراني‌مقدم به دو چيز خيلي اهميت مي‌داد و هرگز از آن کوتاه نيامد و غافل نشد. آن دو چيز يکي پشتکار و ايمان به کاري بود که در راهش شهيد شد. موضوع دوم که از اولي هم برايش مهم بود ارادت خالصانه‌اش به مقام معظم رهبري بود که قابل توصيف و تعريف نيست.
شهيد تهراني‌مقدم خيلي زود از ميان ما رفت که ضايعه بسيار بزرگي براي صنعت دفاعي و موشکي ايران بود. او عاشق ايران بود و براي سربلندي‌اش نيز جانش را فدا کرد.»
سرمربي سابق آبي‌پوشان پايتخت خاطرات فراواني از پدر موشکي ايران دارد و شايد خيلي‌هايش قابل طرح نباشد. او مي‌گويد: «زماني که در صباباتري کنار هم بوديم هميشه با شور و شوق تعريف مي‌کرد که در صنعت موشکي کشور کاري کرده که صدايش بعدها درخواهد آمد. مي‌گفت موشکي ساختيم که تا قلب اسرائيل را نشانه مي‌رود و مي‌زند. ما باور نمي‌کرديم و او هم به رويمان نمي‌آورد. يک‌بار تعريف مي‌کرد که در زمان دفاع مقدس و جنگ تحميلي عراق عليه ايران مين‌ها را پشت تعدادي الاغ بار کرديم و به‌سوي ارتش عراق فرستاديم. وقتي عراقي‌ها ديدند که چطور اين حيوانات به سمت‌شان مي‌آيند پا به فرار گذاشتند و آن روز يک منطقه مهم را از دست‌شان خارج کرديم. شهيد تهراني‌مقدم مي‌گفت البته مين‌ها واقعي نبودند و مي‌دانستيم اين کار آنها را خواهد ترساند و چنين نيز شد.»
مظلومي در طول گفت‌وگويش با ما از همه بيشتر نسبت به اخلاص شهيد تهراني‌مقدم تکيه دارد و مي‌گويد: «ما وقتي پشت سرش به نماز جماعت مي‌ايستاديم آنقدر خالصانه و عاشقانه نماز مي‌خواند که کسي متوجه گذشت زمان نمي‌شد. باور کنيد هميشه نمازش همراه با اشک بود و خضوع به درگاه خدا.»
اما خاطرات ورزشي مظلومي با شهيد تهراني‌مقدم هم کم نيست. او مي‌گويد: «شهيد تهراني‌مقدم يک استقلالي 10آتشه بود. هميشه قبل از بازي‌ها زنگ مي‌زد و روحيه مي‌داد. من را با اسم کوچک (پرويز) صدا مي‌کرد و خيلي خودماني بعضي حرف‌ها را مي‌زد که بسيار تاثيرگذار بود. شهيد تهراني‌مقدم علاوه‌بر عشقي که به فوتبال داشت و خودش هم خيلي خوب بازي مي‌کرد مخصوصا در دفاع کسي نمي‌توانست از او عبور کند، در کوهنوردي هم تبحر داشت و گروهي را تشکيل داده بود که هميشه در حال کوهنوردي بودند و از اين کار هم لذت مي‌برد.»
پايان‌بخش گفت‌وگوي ما با پرويز مظلومي که دلش نمي‌خواست تمام شود بازهم به خلوص و ايمان قوي اين شهيد بزرگوار ختم شد. او گفت: «روزي نيست که من به يادش نباشم و فاتحه‌اي به روح پرفتوحش نخوانم. ما هميشه به يادش هستيم و هيچ‌گاه فراموشش نخواهيم کرد. هر سال هم در ايام سالگردش در بيت معظم اين شهيد مراسمي برگزار مي‌شود که از پنجشنبه تا شنبه همين هفته (25 تا 27 آبان‌ماه) دوستان و آشنايان گردهم مي‌آيند و يادش را گرامي مي‌دارند.» روحش شاد و يادش گرامي باد.
مطلب فوق مربوط به ساير رسانه‌ها مي‌باشد وخبرگزاري فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.
بازگشت به صفحه نخست گروه فضاي مجازي
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرویز مظلومی: با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم

پرویز مظلومی در خصوص بحث واگذاری دو تیم قدیمی و پرطرفدار پایتخت تاکید کرد: روز واگذاری استقلال و پرسپولیس در تاریخ ثبت شد و روز مبارکی برای این دو تیم خواهد بود. به هر حال این دو باشگاه بزرگ از زیر نظر وزارت ورزش خارج شدند و چاره‌ای هم غیر از آن نبود. امیدواریم در ادامه این روند خوب پیش برود اما نکته مهم در حال حاضر این است که در گام نخست، راه آسیا برای این دو تیم بزرگ ایران باز شد که این خود موضوع بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: هواداران بی‌شمار این دو تیم را نمی‌تواند نادیده گرفت، هنوز جوهر امضای واگذاری خشک نشده اما باید امیدوار بود مشکلات مالی گذشته و مسائل مربوط به آن دیگر گریبان استقلال و پرسپولیس را نگیرد. اگر پول باشد مشکلی نخواهد بود اما همه مشکلات از مسائل مالی شروع می‌شود. من سال‌ها در خدمت استقلال بوده‌ام و این را به دفعات تجربه کرده‌ام که مسائل مالی تا چه حد می‌تواند به تیم ضربه بزند. وقتی بازیکن تلاش‌ کرده و در خدمت تیم بوده بدون شک حقش را هم می‌خواهد و اگر نتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم، باید تبعات آن را هم پرداخت کنیم.

پیشکسوت فوتبال استقلال در خصوص اینکه آیا حاضر است در کنار قدیمی‌ها استقلال به تیم جدید مدیریتی برنامه یا مشاوره ارائه بدهد یا خیر، گفت: ۵۰ سال عمرمان را برای این تیم گذاشتم و خاطرات بسیار خوبی با استقلال و هواداران این تیم دارم،‌ به عنوان یک هوادار و بازیکنی که خود را استقلالی‌ می‌داند هر کمکی لازم باشد در خدمت باشگاه خواهیم بود و از هیچ کوششی هم دریغ نخواهیم کرد.

سرمربی اسبق استقلال در مورد حاشیه‌های چند وقت اخیر این تیم و تبعات آن در مسیر قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت گفت: خوشبختانه حاشیه‌ها تا امروز به تیم و باشگاه لطمه نزده و امیدواریم تا پایان فصل همین روند طی شود، این را فراموش نکنیم که حاشیه همواره در کنار تیم‌های بزرگ بوده و باز هم خواهد بود اما مساله این است که برخی‌حاشیه ایجاد می‌کنند تا تیم دچار مشکل شود. فعلا در صدر جدول هستیم و با مشکلات و حواشی‌ای که بوده همچنان امید نخست قهرمانی هستیم و هواداران هم انتظار دارند تا این روند طی شود.

مظلومی تصریح کرد: از سویی دیگر نکونام نتوانست تمام و کمال بازیکنانی که می خواست را به خدمت بگیرد، در طول فصل هم بازیکنان موثری مانند یامگا و مهدی‌پور را به دلیل مصدومیت از دست دادیم که نفرات تاثیرگذاری در زمین بودند. این موارد را هم باید لحاظ کرد. البته همچنان به قهرمانی تیم استقلال در لیگ برتر استقلال امیدواریم اما می‌دانیم در هفته‌های پایانی کار سخت است.

پیشکوست فوتبال استقلال یادآور شد: در چند وقت اخیر با جواد نکونام و علی خطیر صحبت کردم و این تماس‌ها از قبل هم بوده است. نکته مهمی که در این تماس‌ها مطرح است به قهرمانی استقلال باز می‌گردد. در این گفت‌وگوها به این موضوع اشاره داشتیم که در قهرمانی استقلال در سابقه مدیرعامل و سرمربی تیم ثبت خواهد شد و این اتفاق بزرگی است. این یک افتخار است که پیش از این در سوابق افرادی از جمله فرهاد مجیدی و مصطفی آجرلو هم ثبت شده است و آنها هر جا صحبت می‌کنند به این اشاره دارند که تیم بزرگ استقلال را قهرمان ایران کرده‌اند. این اتفاق امروز برای نکونام و خطیر هم می‌تواند رخ بدهد و توجه و تمرکز همه باید بر روی قهرمانی آبی‌پوشان تهرانی باشد.

گفتنی است استقلال تهران با ۵۳ امتیاز در رده نخست قرار دارد و پرسپولیس با یک اختلاف امتیاز در جایگاه دوم لیگ برتر جای گرفته است. سپاهان نیز با ۴۵ امتیاز شانسی کمتری برای قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • شروین و گوهری: تو ستاره‌ای نه من!
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • پرویز مظلومی: با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • کارگران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند