Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@15:10:32 GMT

شارژ گوشی با نور محیط اطراف

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۹۴۱۴

شارژ گوشی با نور محیط اطراف

محققان موفق به یافتن راهی برای شارژ گوشی های تلفن همراه با استفاده از نور محیط اطراف شده اند. آنها به این منظور سلول های خورشیدی باریک و منعطفی طراحی کرده اند.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از فیوچریسم، سلول های یاد شده قابل چاپ در رنگ ها و شکل های مختلف بوده و برای این کار تنها به چاپگرهای ساده جوهری نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به گسترش نیاز به استفاده مداوم از تلفن همراه و ظرفیت پایین باتری های شیمیایی در سال های اخیر روش های جدیدی برای تامین انرژی گوشی های هوشمند ابداع شده که از جمله آنها می توان به شارژ بی سیم اشاره کرد. اما این روشها هم با محدودیت های خاص خود مواجه هستند.

به نظر می رسد شارژ گوشی با استفاده از نور محیط اطراف بتواند تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کند. پژوهشگران موسسهDracula Technologies که در حوزه بهره گیری از انرژی خورشیدی فعال است، فناوری موسوم به LAYER را در همین راستا ابداع کرده اند.

LAYER برای اشاره به سلول های خورشیدی باریک و منعطف به کار می رود که در قالب صفحات ارزان قیمت پلاستیکی به گوشی چسبانده می شوند و می توانند نور خورشید و همین طور نور موجود در محیط اطراف را جذب کرده و از آن برای تامین برق گوشی های هوشمند استفاده کنند.

صفحات یادشده را می توان به دیگر وسایل و از جمله کوله پشتی، لباس یا سطوح مختلف چسباند و سپس وسایل برقی نیازمند به شارژ را به صفحات مذکور وصل کرد تا برق مورد نیاز را دریافت کنند.

چاپ کردن این صفحات به تنها یک ساعت زمان نیاز دارد و در زمینه رنگ، شکل و میزان شفافیت آنها محدودیتی وجود ندارد.Dracula Technologies امیدوار است تجاری سازی این فناوری ظرف چند ماه آینده ممکن شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ سردار حیدر سوسنی گفت: در یک هفته گذشته همزمان با اجرایی نمودن طرح نور و با هدف سالم سازی فضای مجازی، در پایش شبانه روزی افسران سایبری پلیس فتا استان، بیش از ۸۴ تارنما حاوی محتویات مجرمانه غیراخلاقی و مبتذل که دنبال کننده بالایی نیز داشته، استخراج و برحسب کیفیت جرائم ارتکابی با هماهنگی قضایی، اقدام متناسب قانونی در این خصوص صورت پذیرفت.

وی بیان کرد: همه محتوا‌های مجرمانه هنجارشکن این صفحات اینستاگرامی حذف و تعدادی از ادمین این صفحات که در یکسال اخیر توسط پلیس به آنها جهت رعایت قانون و حفظ هنجار‌های اخلاقی جامعه تذکر داده شده ولی عملکرد مجرمانه آنها در فضای مجازی همچنان استمرار داشت، ضمن مسدودسازی تارنما‌های در اختیار، جهت برخورد و تصمیم گیری قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر احترام به خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم خصوصا خانواده‌ها در خصوص سالم سازی فضای مجازی برای حضور فرزندانشان در این حوزه، اعلام داشتند که شناسایی و برخورد قانونی بازدارنده با شبکه‌های سازمان یافته و مجرمینی که بصورت هدفمند اقدام به هنجارشکنی یا انتشار محتوا‌های مبتذل در فضای مجازی می‌نمایند در اولویت ماموریتی پلیس فتا با همکاری مراجع قضایی استان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت
  • تلاش کودک فلسطینی برای جمع‌آوری اوراق قرآن پس از بمباران غزه + فیلم
  • آغاز ثبت‌نام طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی کرمان موتور
  • کشف جسد یک مرد در اطراف فرودگاه بیرجند
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • تصاویری تماشایی از کارگاه ساخت سیم شارژ!