Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فروتن،معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه هفته کتاب بهانه‌ای است تا به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه داشته باشیم گفت: در هفته کتاب حجم تبلیغ و ترویج کتاب گسترده‌تر می‌شود.

 وی با بیان اینکه بزرگترین وسیله برای پرورش و تزکیه انسان مطالعه کتاب است، افزود: باید به این مهم بیش از پیش توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: از کتاب‌های منتشر شده در استان ١٨٥ عنوان تألیف شده و ١٩ عنوان ترجمه بوده که این رقم نشان از آن دارد که باید به موضوع ترجمه در سطح ملی و بین‌المللی توجه بیشتری داشته باشیم.

 مجید فروتن با بیان اینکه استان همدان یکی از ١٠ استانی است که مجوز چاپ کتاب صادر می‌کند، تصریح کرد: همین مهم باعث تسریع در کار شده است.

 معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در استان همدان ٤٣ ناشر فعال داریم، خاطرنشان کرد: هر چند  آمار ناشرین بیشتر است ولی ٤٣ ناشر فعال هستند.

 وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم چاپ، نشر و نویسنده را در کنار یکدیگر داشته باشیم باید همانند یک چرخه عمل کنیم، تصریح کرد: این مهم صنعت، اقتصاد فرهنگ و حوزه اشتغال را در بر می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه رسانه‌های امروز سبب شده تا ما کمتر به کتاب توجه داشته باشیم، گفت: معتقدم هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب را در زندگی برای افراد پر کند.

 فروتن تصریح کرد: اگر ما به عنوان متولی نتوانیم کتاب را در سبد خانواده‌ها جای دهیم، به طور حتم مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند.

 در ادامه این جلسه ناشران، مؤلفان و چاپخانه‌داران به بیان دغدغه‌های خود پرداختند و در پایان از بهرام نجفی،مدیر مسئول انتشارات کبریا؛ رضا قمریان، مدیر مسئول انتشارات روزاندیش و مؤلفان: مریم زرنشان، رویا احمدی خوشکار، علی مختاری مجاز و حسین صفی تجلیل شد.

انتهای پیام/ ش

انتشار 198 عنوان کتاب چاپ اول و 6 عنوان چاپ مجدد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟

 افشین صدردادرس اظهار داشت: بنابر آمار در سال گذشته، سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: بنابر آمار در ۱۰ ماهه سال گذشته ۹۲ هزار تن گوشت گرم و منجمد و ۲۵ هزار تن دام سبک و سنگین وارد کشور شد.

به گفته او، در کشتارگاه‌ها طی ۱۰ ماهه سال گذشته ۴۴۰ هزار تن گوشت دام کشتارشده بود.

صدردادرس، قیمت هر کیلو دام زنده را ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با احتساب نرخ دام، هر کیلو لاشه با نرخ ۴۸۰ تا ۵۰۰ هزار تومان باید عرضه شود.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک ادامه داد: بنابر آمار ۱۰ ماهه سال گذشته سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.

او گفت: بنابر آمار در ۱۰ ماهه سال گذشته واردات گوشت قرمز به بیش از ۲.۵ برابر رسیده که به رغم کاهش سرانه مصرف، افزایش واردات گوشت قرمز و عدم صادرات دام زنده، نوسانات قیمت گوشت در بازار ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • مرکز ملی آمار انگلیس از رکود اقتصادی این کشور خبر داد
  • بیش از ۸۳ هزار مراجعه به مراکز درمانی همدان در نوروز امسال
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • آیا مصرف استامینوفن در دوران بارداری برای نوزادان خطرناک است؟
  • برای تحقق عملی شعار امسال باید مدلهای رفتاری اثربخشی را برای مردم تعریف کنیم
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!
  • ثبت بیش از یک میلیون تردد در سطح راه‌های مواصلاتی ملایر