Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- بر اساس آخرين آمار، زلزله در استان کرمانشاه 214 کشته و 2 هزار و 504 مجروح بر جاي گذاشته است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ستاد مديريت بحران استان، آخرين آمار کشته شدگان زلزله در استان کرمانشاه 214 نفر و تعداد مجروحان 2 هزار و 504 نفر اعلام شده است.

آخرين اخبار از زمين لرزه در غرب کشور
رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر: اسکان اضطراري زلزله زدگان در قصر شيرين، سرپل ذهاب و ديگر مناطق آسيب ديده آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سليمي: برخي از مصدومان شهرستان ثلاث به کرمانشاه منتقل شده اند
معاون استاندار کرمانشاه: دو بيمارستان صحرايي در سرپل ذهاب و ازگله ايجاد خواهد شد
نيک کردار: ده ها آمبولانس در حال امدادرساني به آسيب ديدگان هستند
تلاش براي نجات جان کساني که در زير آوارها گرفتار شده اند به سرعت ادامه دارد
برق سرپل ذهاب و روستاهاي اين منطقه همچنان قطع است
مديرعامل آب و فاضلاب کرمانشاه: آب شهرهاي زلزله‌ زده تا 48 ساعت آينده قطع است، در حال حاضر آبرساني به اين مناطق به صورت سيار انجام مي شود

رئيس جمهور فردا به کرمانشاه مي رود
معاون اول رئيس جمهور گفت: رئيس جمهور فردا به کرمانشاه مي رود.
اسحاق جهانگيري در ابتداي جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي افزود: رئيس جمهور دستور دادند تمام امکانات نظامي و بسيج و هم امکانات دولتي در اختيار کرمانشاه قرار گيرد.
وي ادامه داد: در استان هاي ايلام و کردستان تلفات و خسارت هاي زيادي گزارش نشده است و بار اصلي بر روي دوش استان کرمانشاه است.
جهانگيري گفت: کار مهم ديگر تجهيز امکانات براي گذران زمستان است که آقاي آخوندي بايد اهميت ويژه اي به اين موضوع بدهد.
 
بودجه ويژه اي به استانداري کرمانشاه اختصاص مي يابد
معاون اول رئيس جمهور گفت: وزير اقتصاد مکلف شد از خزانه بودجه ويژه اي به استانداري کرمانشاه اختصاص دهد تا براي تامين هزينه هاي اوليه مشکلي وجود نداشته باشد.
آقاي جهانگيري تاکيد کرد: هيچ دستگاهي نبايد از ارائه کمک کوتاهي کند.
وي افزود: نکته عجيبي که در گزارشها گفته شده اين است که بيشتر خسارتها به مسکن مهر وارد شده است.

فراخوان از گروه خوني O منفي
با هدف تأمين ذخاير خوني و کمک به زلزله زدگان استان‌هاي غربي کشور، اهداکنندگان مستمر داراي گروه‌هاي خون منفي، به پايگاه‌هاي انتقال خون مراجعه کنند.
مُديرکل انتقال خون کُردستان با بيان اين درخواست، اظهار داشت: بخشي از ذخاير خون گروه‌هاي منفي انتقال خون کُردستان به استان کرمانشاه ارسال شده است و اين اداره کل با هدف تأمين ذخاير خوني، ميزبان اهداکنندگان خون داراي گروه‌هاي منفي است.فراخوان انتقال خون کُردستان از گروه خوني O منفي
محمّدسعيد کريميان با بيان اينکه گروه خون o. منفي دهنده همگاني در شرايط بحراني است گفت: اين گروه خون را مي‌توان بدون نياز به انجام برخي آزمايش‌هاي سازگاري به تمامي بيماران و سانحه ديدگان تزريق کرد، بنابراين اولويت پذيرش افرادي است که داراي گروه خون o منفي باشند.
کريميان افزود: آن دسته از افراد که داراي سابقه اهداي خون در يک سال گدشته هستند و استمرار اهداي خون داشته اند در اولويت پذيرش خواهند بود.
مُديرکل انتقال خون کُردستان، افزود: توزيع خون و فرآورده‌هاي آن در کشور بر اساس شبکه خون رساني است که کُردستان نيز عضوي از منطقه غرب اين شبکه است و همواره در تعامل با استان‌هاي همجوار است تا ذخاير خوني هيچگاه از هفت روز کاهش نيابد.
وي با بيان اينکه در تمامي شرايط سعي مي‌شود هفت برابر مصرف روزانه ذخيره خون داشته باشيم، تصريح داشت: اين حجم ذخيره، بستر اطميمنان بخشي را براي منطقه مرزي کُردستان ايجاد کرده است.
وي در پايان از همراهي هميشگي جامعه خادم و خيرانديش اهداکنندگان خون تشکر کرد و از تمامي اهداکنندگان خواست به اخبار منتشر شده از طريق روابط عمومي انتقال خون استان توجه ويژه داشته باشند.
همراه داشتن کارت ملي و داشتن حداقل ١٨ سال سن و حداقل ٥٠ کيلوگرم وزن و عدم ابتلا به بيماري‌هاي قلب و ريوي جدي از شرايط اوليه اهداي خون است.

گزارش وزير نيرو به رئيس جمهور درباره وضعيت آب و برق مناطق زلزله زده
رئيس جمهور در گفتگو با وزير نيرو ضمن بررسي و اخذ گزارش از وضعيت تامين آب و برق مناطق زلزله زده، دستور‌هاي لازم را براي اولويت بخشيدن به تامين سريع نياز‌هاي اين مناطق صادر کرد.
آقاي روحاني در پي وقوع زلزله در استان کرمانشاه دستور داد تمام امکانات موجود کشور به خصوص استان‌هاي همجوار در جهت اقدامات فوري و امدادي براي هموطنان آسيب ديده و خدمات درماني براي مصدومين بسيج شوند.
رئيس جمهور همچنين ضمن مأموريت ويژه به معاون اول خود، تازه‌ترين گزارش‌هاي ميداني را از وزير کشور و استاندار کرمانشاه دريافت و به هيأتي متشکل از وزيران کشور و بهداشت دستور داد براي رسيدگي به روند امدادرساني، عازم منطقه زلزله زده شوند و گزارش اقدامات انجام شده را ارائه کنند.
 
بازگشايي همه محورهاي شرياني، اصلي، فرعي و روستايي در استان‌هاي زلزله‌زده
معاون راهداري سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از بازگشايي همه محورهاي شرياني،‌اصلي، فرعي و روستايي خبر داد.
عبدالهاشم حسن نيا د ر گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي با اشاره به اقدامات سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي پس از وقوع زلزله شب گذشته اظهار داشت: پس از وقوع زلزله در ساعت 22 شب گذشته نيرو‌هاي راهداري در حوزه استحفاظي خود بلافاصله و در کمتر از 30 دقيقه همه نيرو‌ها و ماشين‌آلات راهداري را براي انجام فعاليت آماده کردند.
وي افزود : در نشست مديريت بحران‌ استان‌هاي زلزله‌زده به‌ ويژه استان‌هاي کردستان ، کرمانشاه و ايلام مشخص شد که ريزش کوه بر روي جاده‌ها مشاهده‌شده است.
بيشترين ريزش در مسير کردستان به اسلام‌آباد غرب، پاوه، قصر شيرين بوده است که همه نيروهاي راهداري تا بامداد امروز تمام تلاش خود را براي بازگشايي اين مسير‌ها به‌ويژه مسيرهاي شرياني، اصلي و فرعي به کار بستند.
معاون راهداري سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي تصريح کرد: صبح امروز استاندار کردستان به‌طور رسمي اعلام کرد راه‌هاي روستايي اين استان باز و قابل تردد است.
حسن‌نيا بيان کرد : البته گردنه‌ پاوه - مريوان واقع در نوار مرزي نيز در دست پاک‌سازي است و اميدواريم در چند ساعت آينده پاک‌سازي به اتمام برسد و مسير بازگشايي شود.
وي با بيان اينکه « همه نيروهاي راهداري در مناطق زلزله‌زده در دو زمينه بازگشايي و پاک‌سازي راه‌ها به‌منظور تردد ايمن فعاليت دارند» خاطرنشان کرد: يکي از اقدامات مهم ، بازبيني و کنترل پل‌هاي بزرگ واقع در محورهاي استان‌هاي زلزله‌زده است که هم‌اکنون بازديد ميداني را همکاران راهداري انجام مي دهند تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل براي رفع آن‌ها اقدام شود يا کنارگذرهايي براي جلوگيري از تردد مردم از روي پل احداث شود.
معاون راهداري سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از تخريب ديواره ساختمان ادارات راهداري قصر شيرين و ساختمان اداراه راهداري واقع در سر پل ذهاب خبر داد و گفت: تعدادي سنگ حجيم نيز بر روي اين دو مسير ريزش کرده بود که همکاران راهدار نيز با استفاده از بولدوزر و پيکور براي جابجايي آن‌ها از طريق شانه‌ها و پاک‌سازي مسير اقدام کرده‌‌اند.

به 20 سد مناطق زلزله زده آسيبي وارد نشده است
مديرعامل شرکت منابع آب ايران گفت: در بازديد اوليه از 20 سدي که تا شعاع 125 کيلومتري زلزله زده در استان‌هاي کرمانشاه، کردستان و ايلام قرار دارد، تخريب و آسيبي مشاهده نشده است.
محمد حاج رسولي‌ها با اشاره به اينکه بررسي دقيق درباره آسيب به سد‌ها و تونل‌هاي آب منطقه تا بعد از ظهر اعلام مي‌شود، افزود: چاه‌ها و چشمه‌هاي اين مناطق که براي تامين آب شرب استفاده مي‌شود، بعد از زلزله گل آلود شده است.
وي افزود: ­حدود يک ميليون بسته آب­ که براي اربعين به مرز خسروي ارسال شده بود با بسته شدن اين مرز 500 هزار بسته آب در منطقه خسروي باقي ماند و 500 هزار بسته به مناطق ديگر ارسال شد.
همزمان با وقوع زلزله 100 هزار بسته آب توزيع شد و تا ظهر امروز نيز قرار است 200 هزار بسته آب ديگر ميان مردم زلزله زده توزيع شود.

دستور رئيس جمهور به استاندار کرمانشاه براي تسريع در روند کمک رساني به زلزله زدگان   
رئيس جمهور در گفتگويي تلفني با هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه از تازه‌ترين گزارش‌هاي وضعيت امدادرساني و رسيدگي به زلزله زدگان اين استان اطلاع يافت و دستور‌هاي لازم را صادر کرد.
آقاي روحاني يکشنبه شب پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه در گفتگوي تلفني با وزير کشور از روند امدادرساني به زلزله زدگان و رسيدگي به وضعيت منطقه اطلاع يافت و دستور داد تمام امکانات موجود کشور به خصوص استان‌هاي همجوار در جهت اقدامات فوري و امدادي براي هموطنان گرفتار زير آوارها، خدمات درماني براي مصدومان و تامين احتياجات لازم هموطنان آسيب ديده بسيج شود.
رئيس جمهور همچنين طي دستوري به معاون اول خود ماموريت داد تا ضمن مديريت عالي موضوع براي پشتيباني کامل، مجموعه امکانات دولت و ساير نهاد‌هاي عمومي، نظامي و تشکل‌هاي مردمي را در اين جهت بسيج کند.
آقاي روحاني در گفتگوي تلفني امروز خود با استاندار کرمانشاه، دستور‌هاي لازم را براي بسيج همه امکانات دستگاه‌ها و نهاد‌ها به منظور امدادرساني به زلزله زدگان و رسيدگي فوري به وضع آسيب ديدگان و مصدومان صادر کرد.

نوبخت: تمام دستگاه‌هاي اجرايي براي امدادرساني به حادثه ديدگان همکاري کنند
سخنگوي دولت از جانب رئيس جمهور و هيأت وزيران از وقوع زلزله در غرب کشور ابراز تأسف و با خانواده‌هاي جانباختگان اين حادثه ابراز همدردي کرد.
محمدباقر نوبخت در نشست علني امروز (دوشنبه، 22 آبان) مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وقوع زلزله در غرب کشور گفت: مراتب تاسف رئيس جمهور و هيأت وزيران را در پي وقوع زلزله در غرب کشور اعلام مي‌کنم و همدردي و تسليت دولت را به خانواده‌هاي داغداري که عزيزانشان را در اين حادثه از دست داده اند، چه هموطنان عزيز در غرب کشور و چه جانباختگان در کشور همسايه يعني عراق ابراز مي‌کنم.
سخنگوي دولت تصريح کرد: تمام دستگاه‌هاي اجرايي بايد نهايت هماهنگي و فعاليت خود را براي امدادرساني به حادثه ديدگان انجام دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از هشت و نیم میلیون تردد در محور‌های کرمانشاه

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی راهداری (۲۴ اسفند ۱۴۰۲) تا پایان روز گذشته (هشتم فروردین) بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تردد در محور‌های استان به ثبت رسیده، گفت : از این میزان ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مربوط به خودرو‌های سبک و ۹۸۰ هزار تردد مربوط به خودرو‌های سنگین بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، محور بیستون - کرمانشاه را پرترددترین محور در این ایام اعلام کرد و افزود: کمترین تردد را نیز در محور قصرشیرین-سرپل‌ذهاب داشتیم.

وی از جابه‌جایی نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری استان در این مدت خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد بیش از ۶۰۰ هزار مسافر وارد استان شدند، بیش از ۵۸۰ هزار نفر از استان خارج شدند و بیش از ۴۷هزار نفر نیز درون استان جابه‌جا شدند.

کهریزی از تداوم طرح نوروزی راهداری تا ۱۳ فروردین و پایان موج بازگشت مسافران خبر داد و ادامه داد: ۴۹ اکیپ راهداری و ۴۵۰ نیرو در طرح نوروزی پای کار هستند.

وی با بیان اینکه رصد و گشت‌زنی در محور‌های استان به صورت شبانه‌روزی توسط گشت‌های راهداری انجام می‌شود، از مردم خواست قبل از سفر برای کسب اطلاع از وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس بگیرند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از هشت و نیم میلیون تردد در محور‌های کرمانشاه
  • یک کشته و شش مجروح در برخورد دو دستگاه سواری در قزوین
  • اوجی: پالایشگاه جمع آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران افتتاح می‌شود
  • جزئیات فراخوان طراحی کیت ارزیابی کیفیت مواد غذایی اعلام شد
  • در سال ۱۴۰۲ رانندگان حامل سوخت قاچاق ۸۴ نفر کشته و مجروح برجای گذاشتند
  • قتل یک نفر و زخمی شدن ۲ تن در کرمانشاه/ متهم در محل جنایت دستگیر شد
  • قتل یک نفر و زخمی شدن ۲ تن در کرمانشاه/متهم دستگیر شد
  • قتل یک نفر و زخمی شدن ۲ نفر در کرمانشاه
  • مخبر: حتی یک کشته در جاده‌ها نیز قابل پذیرش نیست
  • مخبر: حتی ۱ کشته جاده‌ای هم پذیرفتنی نیست