Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان انتقال خون از دارندگان گروه‌های خونی منفی به ویژه o - دعوت کرد برای کمک به مردم زلزله زده جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کنند.

بشیر حاجی‌بیگی،‌ سخنگوی سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد فراخوان دارندگان گروه خونی o- برای اهدای خون به زلزله زدگان استان کرمانشاه اظهار کرد: هم اکنون مراکز انتقال خون سراسر کشور آماده خدمت‌رسانی به مناطق زلزله زده جهت خون و فرآورده‌های خونی هستند بر همین اساس از دارندگان گروه‌های خونی منفی به ویژه –O برای اهدای خون در جهت کمک به مردم درخواست می‌کنیم برای کمک به مجروحان و مصدومان حادثه به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از تمامی مراکز انتقال خون سراسر کشور به صورت آماده باش در خدمت مردم مناطق زلزله زده هستند زیرا فقط 3 تا 4 درصد مردم دارای گروه خونی –O هستند در حالی که این گروه یکی از ارزشمندترین گروه‌های خونی محسوب می‌شود که می‌توان در مواقع بحران از آن بهره برد.

سخنگوی سازمان انتقال خون با تاکید براینکه در ذخایر و فرآورده‌های خونی کشور مشکل و بحرانی برای کمک به بیماران نداریم، افزود: در دقایق ابتدایی وقوع زلزله آمادگی مراکز انتقال خون کشور را برای ارسال خون به مناطق آسیب دیده و زلزله زده اعلام کرده‌ایم اما با توجه به اینکه 33 درصد از مردم کشور دارای گروه خونی +O هستند در خواست

حاجی بیگی گفت: مردم می‌توانند برای اهدای خون و پیوستن به باشگاه گروه خون –Oدر سایت یاران به آدرس yaranibto.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

به گزارش آنا، شهروندان تهران نیز می‌توانند برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد

 دکتر علی سوری اظهار داشت: سال گذشته ۷۳ هزار و ۸۱۹ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های لرستان مراجعه کرده‌اند.
وی افزود: از مجموع افرادی که جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند ۶۱هزار و ۶۸۳ نفر موفق به اهدای خون و ۵۱۶ نفر اهدای پلاکت آفرزیس شدند. 
وی گفت: سال گذشته از مجموع اهدا کنندگان خون ۱۲هزارو ۲۹۲ نفر اهدا کننده بار اولی به جمع اهدا کنندگان خون استان اضافه شدند و سال گذشته ۴ هزار و ۵۹۸ جوان با بازه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال به پایگا ههای انتقال خون استان مراجعه کرده اند و  یکی از رویکرد‌های سازمان انتقال خون در سال جدید افزایش اهدا کنندگان جوانان و بانوان است، با برنامه ریزی و کمک اصحاب رسانه شاهد افزایش حضور جوانان و بانوان اهدا کننده خون باشیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آمریکا: به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای منفی می‌دهیم
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • ایتالیا از اسرائیل خواست تا عملیات نظامی خود در غزه را متوقف کند
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کردند
  • دعوت از مردم نوع دوست استان برای اهداء خون
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود
  • فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد